امام جمعه اهل سنت عسلویه

عمل به سنت و سیره رسول خدا(ص)، عامل تقویت همگرایی مسلمانان است

محمدی، امام جمعه اهل سنت عسلویه، بیان کرد: از عوامل مقابله با دودستگی و تفرقه، ایجاد و تقویت همگرایی میان امت اسلامی ذیل سایه قرآن کریم و عمل به سیره رسول خدا(ص) خواهد بود.

به گزارش جنوب استان، شیخ ابراهیم محمدی امام جمعه اهل سنت عسلویه با تاکید بر همگرایی و هم افزایی امت اسلام ذیل سیره نبوی(ص)، اظهار داشت: از عوامل ایجاد همگرایی میان امت اسلامی، عمل به دستورات خداوند متعال و حرکت در مسیر و سیره رسول خدا(ص) می باشد که مهمترین عامل هم افزایی است.

شیخ محمدی، افزود: از دیگر عوامل رسیدن به هم افزایی در وحدت و نزدیکی مذاهب اسلامی صبر و شکیبایی است؛ در سیره پیامبر اسلام(ص) بسیار به صبر توصیه شده است.

وی عنوان کرد: امروزه امت اسلامی دچار توطئه و نقشه های پلید دشمنان شده است که برای ایجاد تفرقه و دودستگی تلاش می کنند؛ در این میان مسئولیت علما بسیارخطیر می باشد، لذا همگان وظیفه دارند این دسیسه ها و توطئه ها را خنثی سازند.

امام جمعه اهل سنت عسلویه با اشاره به آیه ای از قرآن کریم، تصریح کرد: باید با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و حرکت در این مسیر و با صبر و شکیبایی، مصداق آیه شریفه قرآن کریم که می فرماید: “اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم”باشیم؛ دیگر از این واضح‌تر؟ اگر شما در راه خدا حرکت کنید، دین خدا را نصرت کنید، خدا شما را نصرت خواهد داد؛ باید این مسیر را با قدرت ادامه داد.

وی در پایان تاکید کرد: باید این راه الهی را دنبال کنیم زیرا بهترین راه مبارزه باتفرقه و خنثی کردن توطئه های دشمنان اسلام و مسلمین تمسک به قرآن کریم و سنت و سیره پیامبراکرم (ص) می باشد.