رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان

ساماندهی بهداشتی اتباع خارجی در شهرستان کنگان ضروری است

میر حاجی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان گفت: ساماندهی بهداشتی اتباع خارجی و آمار خدمات حوزه سلامت مربوط به آن‌ها در شهرستان کنگان ضروری است.

مهندس محمود میر حاجی در شورای سلامت شهرستان کنگان اظهار داشت: سامانه جمع‌آوری دقیق اطلاعات جامع و کامل اتباع در شهرستان کنگان نیاز است.
وی تصریح کرد: نگاه حاکم در حوزه سلامت، به جامعه پناهنده و مهاجرین مبتنی بر نگاه بشردوستانه، برادرانه و همسایگی است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان افزود: تلاش همه همکاران بهداشت و درمان شهرستان کنگان کمک به سلامت جامعه بدون در نظر گرفتن نژاد، مدرک و ملیت در همه شرایط است.
فاطمه آهو خوش معاون بهداشتی شبکه بهداشت کنگان نیز در خصوص حساسیت پشه آئدس، شرایط فعلی و زیادشدن این پشه در سطح کشور و استان، بیماری‌های منتقله، اثرات بهداشتی، راه‌های پیشگیری و انتظارات از نهادها و ارگان‌ها مطالبی ارائه کرد.
نوید اسماعیلی مسئول واحد سلامت محیط و دبیرخانه شورای سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان نیز گزارشی در خصوص تشکیل کمیته فرعی و تخصصی شورای سلامت ارائه کرد.
در راستای جلب مشارکت‌های بین بخشی و فعال‌سازی کمیته‌های شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان کنگان در سالن اجتماعات فرمانداری کنگان برگزار شد.


مهندس محمود میر حاجی در ستاد کرونا در شهرستان کنگان اظهار داشت: در بحث کرونا، زیر سویه‌هایی جدید اومیکرون (BQ1 و XBB) ) در کشور ما نیز مانند سایر کشورهای اروپایی، آمریکایی و شرق آسیا شناسایی‌شده است.
مهندس میر حاجی خاطرنشان کرد: یکی از بی هزینه‌ترین اقدامات مهم برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا این است که تلاش کنیم تا حد ممکن از حضور در اماکن پرازدحام و سر پوشیده بپرهیزیم و اگر مجبور به انجام این کار بودیم، ترجیحاً زمان حضور را کوتاه کنیم.
وی تصریح کرد: استفاده از ماسک هم کماکان در فضاهای سرپوشیده و شلوغ همچون مدارس، دانشگاه‌ها؛ ادارات و… توصیه می‌شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان در ادامه افزود: تهویه هوا در منزل، محل کار و هرجایی که تجمعی در آن شکل می‌گیرد باید صورت بگیرد زیرا انجام این کار برای جابه‌جایی هوای تازه و جلوگیری از انباشت ویروس‌ها ضرورت دارد.
احمد غریبی فرماندار کنگان نیز اظهار داشت: خوشبختانه وضعیت کرونایی فعلاً در کشور مطلوب است، اما این وضعیت به‌منزله مصون بودن در برابر هجوم موج جدید نیست و در چنین شرایطی به‌منظور پیشگیری از ورود موج جدید در کشور، استفاده از ماسک و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون گذشته ضرورت دارد.
غلامحسین زیبا معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار کنگان نیز اظهار داشت: هرچند که آمار ابتلا به مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا به ‌مرور زمان کاهش چشمگیری داشته، اما لازم به یادآوری است که این ویروس همواره در حال جهش و تغییر ماهیت است و هر بار در ظاهری جدید و با علائمی متفاوت ظاهر می‌شود.
ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان کنگان به ریاست معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری و اعضای ستاد کرونای شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری کنگان برگزار شد.