محمد شکیبی نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان

خرید ۵ شناور آتش‌ خوار برای بنادر بوشهر

محمد شکیبی نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عصر امروز در جمع خبرنگاران: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از نجات ۲۵۵ نفر در سوانح دریایی طی ۱۰ ماهه سال جاری خبر داد و گفت: طول کل سواحل استان با در نظر گرفتن تورفتگی‌ها ۹۶۷ کیلومتر تعیین شده است.

به گزارش جنوب استان محمد شکیبی نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش میزان تخلیه و بارگیری کالا اظهار داشت: این میزان در ۱۰ ماهه نخست امسال با ۱۸ درصد رشد به ۴۹ میلیون تومان رسیده است.

وی افزود: در ۱۰ ماهه اول امسال ۲۰۸ هزار مسافر از طریق بنادر استان بوشهر جابجا شده اند که نسبت به سال قبل سه درصد افزایش داشته است.

شکیبی نسب در خصوص واردات کالاهای کانتینری خاطرنشان کرد: این میزان نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد افزایش داشته است.

وی از ۷۷ مورد سوانح دریایی از آغاز سال جاری خبر داد و گفت:از ۲۵۷ نفر افرادی که در طول سواحل استان بوشهر دچار اضطرار دریایی شده بودند ۲۵۵ نفر نجات پیدا کرده و دو نفر فوت شدند.

شکیبی نسبت در خصوص امکانات در بخش جستجو و نجات دریایی در طول سواحل استان تصریح کرد: هشت ایستگاه مخابراتی، ۶ پایگاه جستجو و نجات دریایی و ۶ فروند شناور جستجو و نجات دریایی در بوشهر، عسلویه، دیر، بندر عامری، خارگ و دیر وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به موضوع حساسیت آب‌های استان بوشهر به لحاظ ترددهای دریایی، با تخصیص یک شناور دیگر برای جستجو و نجات دریایی از طرف سازمان موافقت شده و به ناوگان اضافه خواهد شد.

شکیبی نسب با اشاره به اینکه بوشهر با ٩۶٧ کیلومتر طول نوار ساحلی با اعمال فرورفتگی‌ها، بیشترین مرز مشترک با خلیج فارس را دارد تأکید کرد: در بندر بوشهر با عمق آب ۱۱ متر، فضا برای پذیرش کشتی های ۳۰ هزار تنی است و در حال مطالعه اقتصادی برای پذیرش شناورهای ۵٠ هزار تنی هستیم.

وی با اشاره به ۸۴ ردیف اعتباری در بخش عمرانی برای بنادر استان بوشهر گفت: ۲۴ پروژه مطالعاتی، ۱۴ پروژه احداثی، ۹ پروژه تعمیرات اساسی و ۲۸ پروژه تجهیزاتی با مجموع اعتبار ۵ هزار میلیارد ریال تا پایان سال جاری بوده است.

شکیبی نسب با بیان اینکه بنادر شمالی استان جزو بنادری است که در طول این مدت کمترین توسعه را داشتند تصریح کرد: طرح توسعه و کلنگ زنی بندر گناوه که از مصوبات سفر ریاست جمهوری بوده است، با اعتبار ۱۶ هزار میلیارد ریال در دهه فجر امسال، با حضور ریاست جمهوری انجام خواهد شد.

وی اعتبار مصوب این پروژه را برای سال جاری هزار میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد: مطالعات طرح‌های توسعه بنادر ریگ و دیلم نیز در حال انجام است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به احداث تأسیسات زیربنایی مجتمع بندری نگین با اعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال گفت: این پروژه که از پروژه‌های مهم و تاثیر گذار برای آماده سازی بستر برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی است، با ٩۵ درصد پیشرفت فیزیکی به زودی به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه مجتمع بندری نگین تنها فرصت سرمایه‌گذاری بندر بوشهر برای پذیرش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است افزود: در این راستا جاده و پل دسترسی به لحاظ ایجاد جاده اختصاصی برای دسترسی به مجتمع نگین در بزرگراه بوشهر برازجان در حال انجام است که تداخلی با ترافیک شهری نداشته باشد و به صورت اختصاصی کامیون حامل بار در آن مسیر تردد کنند.

شکیبی نسب با اشاره به طرح ساماندهی تأسیسات دریایی پایانه مسافربری بین المللی بندر بوشهر افزود: این پروژه با اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریال در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: به بخش سالن پایانه مسافری، اعتباری جهت بهسازی و احداث تخصیص داده شد که با اقدامات انجام شده با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال و ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در اردیبهشت ۱۴۰۳ به بهره برداری می رسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به توسعه موج شکن‌های بندر کنگان برای حمایت از بنادر کوچک در راستای مسئولیت‌های اجتماعی این سازمان خاطرنشان کرد: احداث چهار پست اسکله رمپ در بندر دیر با اعتبار هزار میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد و این بندر به دلیل فاصله ۱۲۰ مایلی تا بندر الرویس قطر جذابیت خاصی برای فعالیت‌های صادراتی و ترانزیتی به کشورهای قطر دارد.

شکیبی نسب از احداث اسکله شمع و عرشه به طول ۹۰ متر در بندر عامری با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: مناقصه احداث اسکله شمع و عرشه به طول ۱۵۰ متر با اعتبار هزار و ١٨٠ میلیارد ریال در بندر بوالخیر انجام و با انتخاب پیمانکار پروژه، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد. و

وی در خصوص آتش‌سوزی‌ شناورها گفت: برای اولین بار در استان بوشهر ، ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پنج واحد شناور آتش‌خوار در بنادر استان جذب شده است.

این مقام مسؤول از اجرای سیستم های اطفاء حریق و تهویه دیتاسنترهای بنادر بوشهر با اعتبار ٣٠۵ میلیارد ریال و در بخش تجهیزاتی، ارتقاء امنیت زیرساخت شبکه اداره کل بنادر و دریانوردی استان نیز با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال خبر داد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در خصوص اسکله گردشگری با بیان اینکه ماموریت و مسؤولیت ما در حوزه گردشگری ایجاد زیرساخت نیست، گفت: اگر حوضچه آرامش توسط شهرداری ایجاد شود در بخش اسکله شناور برای پهلو دهی قایق‌های گردشگری مساعدت خواهیم کرد.

شکیبی نسب یادآور شد: سالن و پایانه مسافربری بین المللی دریایی که در حال احداث است در زمینه گردشگری است و این موارد صرفاً جهت مسئولیت اجتماعی سازمان و رفاه حال شهروندان است و این سازمان درآمدی در بخش گردشگری ندارد.