صدای پای مخبر دزفولی

پالایشگاه گاز فجر جم واگذار شده است؟ نمایندگان و مدیران ارشد استان بوشهر ورود کنید!

یکی از مواردی که همواره بایستی مورد هدف نمایندگان استان و مدیران ارشد استانی واقع گردد، حمایت تمام و کمال از داشته های استان و جلوگیری از بذل و بخشش آن به سایر مجموعه ها می باشد.

به گزارش جنوب استان خبر واگذاری شرکت پالایشگاه گاز فجر جم بعنوان یکی از مهم ترین شرکت های مستقر در استان بخصوص شهرستان جم به مجموعه غیر دولتی عمومی با اما و اگرهای فراوان جامعه شهرستانی و استانی روبرو بوده است و مهم تر از آن، کارگران و کارمندان شاغل در پالایشگاه فجر را از چگونگی آینده کاری خود نگران کرده است.

قریب یکسال پیش بود که مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی زمزمه های مذاکره با بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام (ره)  در خصوص ورود این مجموعه عمومی غیردولتی به مناطق پتروشیمی و پالایشگاهی را بیان کرد.

شنیده ها حکایت از آن دارد که شرکت پالایش گاز فجر جم به یک مجموعه عمومی غیردولتی در تاریخ صورتجلسه ۱۴۰۱/۱۰/۱۷ توسط شرکت ملی گاز ایران به نهاد عمومی غیر دولتی فرمان اجرایی امام انتقال یافته است.

آنچه به گوش می رسد ظاهرا این مجموعه عمومی غیردولتی متعهد شده است که تا ۵ سال به ترکیب فعلی نیروی انسانی دست نزند تا در زمان موعد تعیین شده نفرات رسمی شرکت پالایشگاه فجر نسبت به انتقالی، بازنشستگی، بازخرید و  غیره اقدام نمایند.

این درحالی است که شرکت ملی گاز مجموعه شهرک توحید، فرودگاه جم، هشتاد هکتاری، پایانه صادراتی  بندر سیراف و دفاتر مستقر در مرکز بوشهر و شیراز از مجموعه پالایشگاه تفکیک شده و به خود انتقال داده ولی این مجموعه پالایشگاهی اعم از تاسیسات و نیروی انسانی شاغل در آن را به مجموعه عمومی غیردولتی واگذار کرده است که این می تواند عواقب ناگواری برای شهرستان و استان از جمله سیل مهاجرت نیروهای شاغل اعم از  رسمی و غیر رسمی، نارضایتی جمعی، تعدیل نیرو همراه با اتفاقات و ناهنجاری های بسیار شدید در پی داشته باشد.

مردم شهرستان جم اساسا با اصل ۴۴ قانون اساسی و کاهش تصدی گری دولت مشکلی ندارند، نگرانی مردم در نحوه اجرای و زمان اجرای این اصل در مورد پالایشگاه گاز فجر جم می باشد.

اینکه آیا در این شرایط حساس یکی از مدرنترین و کلیدی ترین شرکت های پالایشی گاز ایران که نقش حیاتی تر تامین گاز مورد نیاز کشور دارد را به بخش خصوصی یا خصولتی واگذار شود، کار صحیح درستی خواهد بود؟

نگرانی مردم  زمانی بیشتر می شود که فرایند این واگذاری با سرعت و سکوتی غیر منطقی و بدون اطلاع نمایندگان مردم و مسؤلان محلی و استانی صورت می گیرد.

چرا مسؤلان امر انتظار دارند شرکتی که در طول نیم قرن و با سرمایه عمومی مردم شهرستان جم شکل گرفته و مردم و منابع این شهرستان هزینه شکوفایی این صنعت را با انواع عوارض سوء و خطرناک شیمیایی و زیست محیطی و با خشک شدن منابع آبی پرداخت کرده اند، اجازه دهند به حیاط خلوتی برای برخی مقامات و مسوولینی تبدیل شود که طبق تجربه ی تلخ دولت قبل در واگذاری های وزارت نفت، بیشترین دغدغه شان پرورش آقازاده های غیر تخصصی در سمت های هیات مدیره و پست های کلیدی این صنعت است.

وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران سالیان سال بدهکار مردم شهرستان جم در حوزه مسئولیت اجتماعی خواهند بود و چه کسی مسئولیت و عواقب این تصمیم یکباره را در آینده بر عهده خواهد گرفت؟!

مردم شهرستان جم مردمی مهمان نواز ،متعهد و وفادار به عزتمندی ایران عزیز و این صنعت بوده و هستند و امیدوارم رئیس جمهور محترم دولت انقلابی و وزیر نفت در سفر پیش روی خود به استان بوشهر و شهرستان جم به دغدغه مردم در این خصوص پایان دهند تا شروعی برای نگرانی جدید آنان نباشد.

 

لذا امیدواریم که استاندار ،نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، نماینده ولی فقیه و نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری و سایر مسئولین ارشد استان در صدد ارائه راهکاری مطلوب برآیند و نسبت به مدیریت موضوع و دفاع از و منافع عامه مردم اهتمام ویژه ای بعمل آورند.

🔸مخاطب این مطالبه:
➖نماینده محترم ولی فقیه، حضرت آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری
استاندار محترم استان ، دکتر احمد محمدی‌زاده
➖نماینده مردم شریف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری ، سید هاشم حسینی بوشهری
➖نمایندگان استان بوشهر در مجلس آقایان: احمدی ، کرمی،رضایی و جمیری