با حضور مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی

درمانگاه تامین اجتماعی امام جواد (ع) شهر جم افتتاح شد

با حضور مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی و تعدادی از معاونان و مدیران این سازمان و در استان بوشهر، ظهر روز پنجشنبه درمانگاه تأمین‌اجتماعی امام جواد (ع) شهرستان جم با حضور جمعی از مسئولان محلی افتتاح شد.

به گزارش جنوب استان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در مراسم افتتاح این مرکز درمانی گفت: این درمانگاه در زمینه پزشکی و دندان پزشکی و دارو به مراجعه کنندگان خدمات ارائه می‌دهد.

سید میرهاشم موسوی افزود: خدمات این درمانگاه در زمینه تخصصی، فوق تخصصی و آزمایشگاهی ارتقا می‌یابد و کادر درمان و تجهیزات نیز تامین می‌شود.

وی گفت: یکی از رویکرد‌های مهم دولت سیزدهم توسعه خدمات درمانی برای بیمه شدگان تامین اجتماعی و دیگر افراد جامعه است.

موسوی افزود: اکنون ۴۰۰ مرکز درمانی تخصصی، فوق تخصصی و بیمارستانی تامین اجتماعی در کشور به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

وی گفت: در مناطقی که بیمارستان بستری در کشور وجود ندارد فرانشیز صفر درصد اجرا می‌شود و اگر بیمه گذاران تامین اجتماعی به مراکز دولتی و دانشگاهی مراجعه کنند هیچ هزینه‌ای نمی‌پردازند.

موسوی افزود: در حوزه بیمه شدگان خاص طرح بیمه کارگران ساختمانی یکی از طرح‌های مهم است که بیش از ۸۰۰ هزار نفر در این زمینه شناسایی شده است و محاسبات بیمه‌ای نشان می‌دهد آنچه به عنوان عوارض ساختمانی پرداخت می‌کردند پاسخگو و کافی نیست برای رفع مشکل طرحی به مجلس رفته که پس از انجام اصلاحات بیش از ۵۰۰ هزار کارگر در نوبت بیمه اجتماعی تامین اجتماعی تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی گفت: در خصوص مستمری بگیران با ده سال پرداخت حق بیمه به ازای روز‌های پرداختی به همان نسبت همه بیمه شدگان، پرداختی مستمری دارند و امسال افزایش خوبی اتفاق افتاده که این افراد هم مثل بقیه از مزایای آن بهره مند می‌شوند.

موسوی افزود: برای ارائه خدمات به کارکنان نفت و گاز مستقر در جم خدمات درمانگاه جم در یک بازه کوتاه مدت با جذب پزشکان متخصص ارتقا می‌یابد و در دوره بلند مدت هم با استفاده از سیستم ارجاع در نزدیکترین منطقه به محل زندگی بیمه گذاران از خدمات تخصصی و فوق تخصصی بهره مند می‌شوند.