نماینده ولی فقیه

مردم از گرانی‌ها گلایه دارند/ لزوم برخورد قاطع با سودجویان

آیت‌الله صفایی‌بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره گلایه مردم از گرانی کالا و خدمات گفت: باید با نظارت مناسبت نسبت به برخورد با سودجویان اقدام شود.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر ولادت امام جواد علیه‌السلام را تبریک گفت و اظهار داشت: تقویت معنویت در انسان باعث دوری از گناه می‌شود.

وی با محکوم کردن توهین به مقدسات اسلامی توسط انسان‌های بی‌فرهنگ، ضد دین و شخصیت‌های مذور جهان استکبار در کشور سوئد و هلند تصریح کرد: توهین به قرآن مجید و پیامبر گرامی اسلام (ص) به معنای توهین به تمام آرمان‌ها و ارزش‌های انسان و ادیان الهی است.

امام جمعه بوشهر، با بیان اینکه اهانت کنندگان به مقدسات اسلام، دنبال اسلام‌ستیزی، قرآن‌ستیزی، و پیامبرستیزی هستند خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی که اسلام در مقابل جهانخواران جهان استکبار ایستاده است برای خوش خدمتی به صهیونیست بین‌الملل، ایجاد انحراف در اذهان مسلمین و مشغول کردن آنان به این امور، حمله کردن به غزه و فلسطین و اردوگاه جنین به مقدسات اسلام اهانت می‌کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری، با بیان اینکه مسلمان با بصیرت و آگاه هستند افزود: تمام اهداف و توطئه دشمنان با اتحاد و اقتدار مسلمانان شکست می‌خورد.

وی با تبریک ایام‌الله دهه فجر از صاحبان تریبون‌ها و اندیشمندان خواست در این ایام نسبت به جهاد تبیین در معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی، پیشرفت‌ها و خدمات ارائه شده تلاش کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با تأکید بر تبیین دشمنی دشمنان بیان کرد: باید در ایام الله دهه فجر به شکل جدی به جهاد تبیین پرداخته شود.

وی به گرانی کالاها و ضرورت نظارت بر قیمت‌ها پرداخت و خاطر نشان کرد: واقعاً قیمت‌ها و گرانی کالاها مورد گلایه و شکایت جدی مردم است، قیمت‌ها که اصلاً با محاسبه اقتصادی جور در نمی‌آید، یک کالا که در ایران تولید می‌شود و قیمت تمام شده آن مشخص است ولی در بازار با چندین برابر قیمت تمام شده به فروش می‌رسد.

امام جمعه بوشهر، اضافه کرد: مردمی که این همه عزیز، بزرگوار، در خدمت اسلام، ایران و انقلاب اسلامی هستند چرا باید این چنین برخی افراد سودجویی کنند، کالاها را گران بفروشند و کسانیکه باید نظارت کنند فعالیت خود را انجام نمی‌دهند.

صفایی بوشهری، با بیان اینکه مردم به شدت از گرانی کالاها گلایه دارند و به شدت ناراحت هستند تأکید کرد: مردم پای انقلاب و نظام اسلامی ایستاده‌اند و در تمام فراز و نشیب‌های این ۴۴ سال انقلاب در همه شرایط در کنار انقلاب و در خط امام راحل و مقام معظم رهبری و خون شهدا ایستاده‌اند، اما توقع دارند که یک نظارت بر فضای اقتصاد جامعه شود که این چنین اجحاف صورت نگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، ادامه داد: مردم در کنار مسئولان قرار دارند، عنایت شود این اجحاف‌ها و گرانی کالاها که واقعاً مردم از گلایه دارند برطرف شود.

لزوم نهادینه شدن نماز در نهاد جوانان و نوجوانان

وی با بیان اینکه نماز مظهر کامل یاد خدا است و دل و جان انسان آزاد و جامعه را آباد می‌کند افزود: نماز انسان را از فضای سخت، تنگ و پر از فشار مشکلات دنیا آزاد و به سمت خدا هدایت می‌کند و از آن طرف وقتی نماز به پایان می‌رسد انسان خدایی عمل می‌کند.

وی وظیفه پدران، مادران، معلمان، اساتید و مربیان در برابر نماز را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: باید اولیا، فرهنگیان، معلمان، استادان و مسئولان وظیفه خود در زمینه نماز برابر جوانان بشناسند و تلاش کنند.

امام جمعه بوشهر، با اشاره به اینکه نهادینه شدن نماز در نهاد جوانان و نوجوانان رسالت و وظیفه مادران، معلمان، مربیان، مسئولان و استادان دانشگاه‌ها است بیان کرد: اگر نماز در وجود انسان نهادینه شود دچار انحراف نمی‌شود.

صفایی بوشهری، با تأکید بر تشکیل خانه نماز از سوی پدران و مادران گفت: اگر در خانه نماز جایگاه ویژه داشت فرزندان منحرف نمی‌شوند، نماز زمینه‌ساز فرهنگ پیشرفت، معنویت، فرهیختگی، رشد علمی و معنوی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، مدارس، مراکز آموزش عالی به ویژه دانشگاه فرهنگیان، صدا و سیما و دیگر دستگاه‌های فرهنگ‌ساز را در خط مقدم ترویج فرهنگ و نهادینه شدن اقامه نماز در جامعه دانست و افزود: دانشگاه‌ها، مدارس، آموزش و پرورش، روحانیون، مسئولان ادارات باید روی عنصر نماز در محیط خانه، خانواده و ادارات، مدارس و دانشگاه به‌صورت ویژه فعالیت و فرهنگسازی کنند.

وی با بیان اینکه هر تلاش فکری و عملی برای نشان دادن ارزش نماز و بزرگداشت این فریضه الهی کاری در جهت نورانی کردن دل‌های انسان‌ها و گرم کردن محفل زندگی به رنگ خدا است گفت: همانگونه که به همه چیزها اهمیت داده می‌شود باید به نماز در محیط کار، خانه و آموزشی هم توجه ویژه شود.