نماینده تنگستان و دشتی – وزارت نفت توجه چندانی به استان بوشهر ندارد

نماینده تنگستان و دشتی در مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌آهن عسلویه ـ بوشهر ـ شیراز اگر راه‌اندازی شود بار اصلی صنعت نفت را به‌دوش خواهد کشید، ولی دوستان ما در صنعت نفت و پارس جنوبی توجهی به آن ندارند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در نشست اعضای این کمیسیون با مدیران نفتی در پارس جنوبی با انتقاد از برخی کم‌کاری‌ها و بی‌توجهی‌های این صنعت به مردم استان بوشهر و کند بودن میزان پیشرفت راه‌آهن استان گفت: اکر این صنعت به راه‌آهن عسلویه ـ بوشهر ـ شیراز کمک نکند، تا ۵۰ سال آینده هم این راه‌آهن راه نمی‌افتد و ما خواهش می‌کنیم توجه جدی کنند.

غلامحسین کرمی همچنین گفت: وزارت نفت باید تکلیف پارس شمالی را مشخص کند؛ زیرا آن‌همه زمین در محدوده آن فریز و نگه‌داشته شده و هیچ استفاده‌ای از آن نشده. مردم این محدوده حتی برای بردن خاک دچار مشکل می‌شوند.

او ادامه داد: باید پرسید که سود صنایع نفت، گاز و پتروشیمی برای منطقه چیست؟ البته گاهی سیاست آب‌نباتی را برای دل‌خوش کردن مردم منطقه انجام می‌دهند، که این در شأن مردم و استان بوشهر نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: طبق گفته مسئولان نفتی، اصل سرمایه‌گذاری در طرح‌های وزارت نفتی پس از یک سال برمی‌گردد و باید دید پس از گذشت ۱۰ سال از افتتاح یک طرح در استان، سود حاصل از ۹ سال دیگرِ آن چه فایده‌ای برای منطقه داشته است.

همچنین دیگر اعضای این کمیسیون نیز در سخنانی یه این موارد اشاره کردند؛ یکی از نمایمدکان گفت: چرا قطب اقتصادی کشور هنوز محل سکونت مناسبی برای بومیان و کارکنان این صنایع نشده و بیشتر آنان پروازی هستند.

نماینده دیگری افزود: کارکنان پروازی در جریان مشکلات منطقه قرار نمی‌گیرند و مدیران صنعت هم تا چنین شرایطی باشد، توجهی به پیشرفت منطقه نمی‌کنند.

یکی دیگر از نمایندگان کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: یا باید بومیان منطقه آموزش و پیشرفت داده شوند تا بتوانند در صنایع این‌جا مدیر شوند و یا باید مدیران در این‌جا ساکن شوند.

نشست مدیرعامل شرکت ملی نفت و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در عسلویه