فرماندار کنگان:

وضعیت زیرساخت های سلامت شهرستان کنگان در خور شأن مردم نیست

فرماندار شهرستان کنگان با بیان اینکه زیرساخت های سلامت کنگان پاسخگوی نیازها نیست گفت: علی رغم درآمد قابل توجه آن سازمان از شهرستان کنگان و تعداد بیمه شدگان آن، زیرساخت های سلامت این شهرستان در خور مردم شریف و بیمه شدگان آن سازمان نیست.

به گزارش جنوب استان احمد غریبی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در خصوص مطالبات به حق مردم شهرستان کنگان به همراه نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس و مدیرعامل تأمین‌اجتماعی کشور از شعبه بیمه و کلینیک تخصصی بوعلی تأمین‌اجتماعی شهر کنگان بازدید کردیم.

غریبی گفت: شهرستان کنگان به عنوان میزبان و مرکز صنعت گاز و پتروشیمی به حساب می آید که استقرار حجم بالای پروژه های آن باعث گسیل جمعیت قابل توجهی به این منطقه شده و به گونه ای که شهرستان کنگان بر اساس آخرین سرشماری سال ۱۳۹۵ با افزایش پنج برابری جمعیت مواجه شده و یکی از متراکم ترین شهرستان های کشور به حساب می آید.

وی ادامه داد: موقعیت جغرافیایی شهرستان در جنوب استان باعث شده کنگان به عنوان شهرستان معین و مرکز ارائه خدمات به شهرستان های جنوبی استان بدل گردد. این امر باعث شده شعبه تامین اجتماعی مستقر در این شهرستان یکی از پر درامدترین وصولی ها را دارا باشد.

فرماندار کنگان گفت: علی رغم درآمد قابل توجه آن سازمان از شهرستان کنگان و تعداد بیمه شدگان آن، زیرساخت های سلامت این شهرستان در خور مردم شریف و بیمه شدگان آن سازمان نیست.

همچنین افزود: با توجه به اینکه تعداد بیمه شدگان اصلی و تبعی مطابق شاخص های سطح بندی فنی و قانونی سازمان تامین اجتماعی سقف مورد نیاز را تامین کرده است و همچنین درامد بالای تامین اجتماعی از پروژه های عظیم مستقر در شهرستان کنگان که جامعه کارفرمایان و بیمه شدگان به عنوان شریک آن سازمان تلقی می گردد و در همین راستا موضوع درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی (مستقیم و غیر مستقیم) در خور مردم شهرستان کنگان نیست.

غریبی تاکید کرد: مطالبات بحق مردم شهرستان کنگان برای بهبود وضعیت مشخص شده که به مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی کشور تقدیم شد.

وی شبانه روزی شدن درمانگاه بوعلی کنگان، افزایش فضای فیزیکی درمانگاه بوعلی کنگان از هزار و ۳۰۰ متر مربع زیربنا به حداقل سه هزار متر مربع، تامین تجهیزات مورد نیاز مانند دستگاه سونوگرافی، دستگاه های اتوماتیک آزمایشگاهی (مانند تیروئید) و…. را از جمله این مطالبات عنوان کرد.

غریبی با تاکید بر افزایش حقوق و دستمزد کارکنان بویژه پزشکان عمومی و متخصص و همچنین افزایش سقف اضافه کاری مجاز با توجه به حجم مراجعات مرتبط با صنعت افزود: افزایش سقف میزان ویزیت بیماران با توجه به حجم مراجعه کنندگان و ارتقای چارت سازمانی از دیگر مطالبات است.

احمد غریبی فرماندار شهرستان کنگان و حجت الاسلام موسی احمدی با رایزنی های انجام شده ای که داشتند قول مساعد همکاری را از مدیرعامل تأمین‌اجتماعی کشور در سفر خود به شهرستان کنگان را گرفتند.