محمدرضا ملک پور، فعال اجتماعی و رسانه

گلایه مردم عسلویه از تعلل در تکمیل جاده چریف/ مسئولین راهداری استان به وعده خود عمل نکردند

یکی از مشکلات مردم روستاهای خط ساحلی نایبند عسلویه در چند سال گذشته وجود جاده باریک و نا ایمن در محدوده جنگل های حرا معروف به چریف بوده است و مردم این مشکل را با مسئولین متعددی در میان می گذاشتند.

یکی از مشکلات مردم روستاهای خط ساحلی نایبند عسلویه در چند سال گذشته وجود جاده باریک و نا ایمن در محدوده جنگل های حرا معروف به چریف بوده است و مردم این مشکل را با مسئولین متعددی در میان می گذاشتند، پس از چند سال مکاتبه و رایزنی مسئولین توانستند از محیط زیست مجوز تعریض این مسیر را بگیرند، این طرح سال گذشته به مناقصه گذاشته شد، پیمانکار مشخص و از اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ عملیات تعریض و بهسازی مسیر عسلویه به هاله «معروف به جاده چریف» شروع شد.

طول این مسیر بیش از ۸ کیلومتر می باشد که قرار است ۴ متر به عرض جاده کنونی اضافه شود و پروژه در مدت پانزده ماه به اتمام برسد.

به گزارش عسلویه آنلاین:حالا پنج ماه از وعده پانزده ماهه مسئولین گذشته و درصد پیشرفت این پروژه ۸ کیلومتری ۵۰ درصد است، که مردم از این روند کند به شدت گلایه مند هستند، به دلیل تردد و شلوغی و کم عرض بودن و نداشتن شانه خاکی جاده، شهروندان شاهد صحنه های دلخراش تصادف در این مسیر هستند، و خسارت های جانی و مالی زیادی متحمل شدند، تا جایی که نماینده مدعی العموم به این موضوع ورود کردند پیمانکار را احضار و پرونده قضایی برای این مسیر تشکیل داده شد، پلیس راه مکلف شد در تصادفات سهم کارفرما، راهداری و پیمانکار از خسارت و قصورات به وجود آمده در این مسیر را مشخص کند.

در این یک و سال نیم مسئولین استانی و شهرستانی زیادی از پروژه بازدید کرده اند هر کدام به نوبه خود وعده های دادند که تا کنون عملی نشده است، و این مسیر پر خطر به دست فراموشی سپرده شده، با مکاتبه و رایزنی با رئیس شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه پارس مبلغ ۵/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیارد تومان جهت تسریع در پروژه اختصاص یافت ولی باز نتیجه ای حاصل نگردید.

مردم شهرستان امید داشتند این پروژه در دهه مبارک فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی افتتاح شود که چنین نشد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان عزم و اراده جدی جهت وعده ای ۱۵ ماه که داده بود نشان نداد..! و مردم از تعلل در تکمیل این مسیر نگران هستند طبق شنیده ها پرداختی به موقع بودجه توسط کارفرما به پروژه صورت نمی گیرید، که همین موضوع باعث کند شدن پیشرفت این مسیر است یک موضوع دیگر کند شدن پروژه وجود تیرهای برق موجود در این مسیر است که باید جابه جا شوند ولی تاکنون کاری صورت نگرفته است.

نماینده مجلس باید به جد پیرو بازدید چند ماه گذشته خود به موضوع ورود کنند و از مسئولین راهداری استان مطالبه کنند که علت تعلل و کوتاهی در تکمیل این مسیر چیست..؟

اثرات ساخت جاده استاندارد و مناسب آن است که مردم از یک سفر خوب و ایمن بهرمند می شوند و در پی آن نیز امنیت، آسایش و آرامش روحی و روانی را به ارمغان می آورد.

مردم روستاهای ساحلی نایبند، منطقه چهارم سپاه، نیروی دریایی ارتش، گردشگرانی که از منطقه زیبای نایبند دیدن می کنند از این مسیر ۸ کیلومتری تردد می کنند.

پایان پیام/م