مدیرعامل پتروشیمی سبلان:

آغاز عملیات بارگذاری کاتالیست داخلی سنتز متانول در پتروشیمی سبلان عسلویه

کریمی، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی سبلان از آغاز عملیات بارگذاری کاتالیست داخلی سنتز متانول در 22 بهمن‌ماه در راکتورهای سنتز این شرکت خبر داد.

به گزارش جنوب استان ، به نقل از روابط عمومی پتروشیمی سبلان مهندس رضا کریمی با اعلام این خبر افزود: رویکرد ما همواره حمایت از تولید داخل بوده است و بر همین اساس بارگذاری کاتالیست شرکت دانش‌بنیان نفت و گاز سرو در ۲۲ بهمن در این کارخانه تولید متانول انجام شده است.

مدیرعامل پتروشیمی سبلان تاکید کرد: این رویکرد علاوه بر حمایت از تولید داخل، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز هست که مورد تاکید مقام معظم رهبری است و خوشحالیم که پتروشیمی سبلان از نخستین شرکت‌های پتروشیمی است که بهره‌گیری از کاتالیست داخلی را محقق کرده است.

مهندس کریمی تاکید کرد: ما باور داریم که حمایت از تولید داخل و بهره‌گیری از دانش بومی ضرورتی است که باید پیوسته مد نظر داشته باشیم و پتروشیمی سبلان از این نظر یکی از پیشگامان بوده است.

وی اضافه کرد: قبلا این کاتالیست از لایسنسور هالدور تاپسویی تامین می‌شد که شرکت سبلان با خرید از سازنده داخلی برای اولین بار از کاتالیست داخلی در رآکتورهای از نوع تیوبلار در واحد سنتز متانول استفاده کرده است و امیدواریم که انشاله پس از بارگذاری کامل، ظرفیت کارخانه به تولید ۱۰۰ درصد برسد که در این صورت کشور عزیز ما با این اتفاق خوب از واردات کاتالیست‌های متانول بی نیاز خواهد شد.

گفتنی است شرکت صنایع پتروشیمی سبلان یک واحد تولیدی متانول با ظرفیت یک میلیون ششصد و پنجاه هزارتن و از زیرمجموعه‌های هلدینگ انرژی سپهر و هلدینگ پتروفرهنگ است