معاون استاندار بوشهر خبر داد؛

اقدامات مهمی در راستای رفع آلودگی عسلویه انجام شده است

پورات، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در طول ۴ سال گذشته در مقابله با آلایندگی‌ها، رفع آلودگی‌ها در عسلویه دیگر موارد اقدامات مهمی انجام شده است.

به گزارش جنوب استان اکبر پورات دوشنبه ۲۴ بهمن در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل محیط زیست استان بوشهر هم با قدردانی از حضور با شکوه مردم استان در راهپیمایی ۲۲ بهمن، تصریح کرد: مردم با حضور حماسی خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن برگ زرین دیگری بر تاریخ پر افتخار استان افزودند.

وی اضافه کرد: مردم همیشه در صحنه در ۴۴ ساله همواره پای نظام اسلامی بودند در مقابله توطئه‌های دشمنان ایستادند و یکی از مولفه‌های اقتدار انقلاب اسلامی حضور مردم در تمام مناسبت‌های ملی، مذهبی و شعائر دینی است و به سبب وجود این مردم انقلابی، سجده شکر به جا می‌آورم.

وی حفاظت از محیط زیست را رسالت همگانی دانست و بیان کرد: حفاظت از آب، خاک، دریا و هوا وظیفه همگانی است و در این راستا به‌همت قلی‌نژاد، مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست استان بوشهر در طول ۴ سال گذشته در مقابله با آلایندگی‌ها، رفع آلودگی‌ها در عسلویه دیگر موارد اقدامات مهمی انجام شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر رعایت بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی در حفاظت محیط زیست را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: رعایت این اصل زمینه حفاظت محیط زیست در همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند.

پورات تراکم صنایع در جنوب استان بوشهر از جمله پتروشیمی‌ها را یادآور شد و گفت: در ایجاد ‌صنایع حوزه پارس جنوبی در شهرستان‌های عسلویه، کنگان و دیر از ابتدا در رعایت حفاظت محیط زیست توجه خاصی نشد، ولی از زمان انتصاب قلی‌نژاد با توانمندی، توجه ویژه‌ای برای رفع آلایندگی زیست محیطی این نقاط شده است.

وی خدمات فرهاد قلی‌نژاد را مورد ستایش قرار داد و برای عبدالرحمن مرادزاده سرپرست جدید اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر آرزوی موفقیت کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر ادامه داد: توقع است همان مسیری که برای رفع آلایندگی‌ها زیست محیطی اقدام شده و تعاملی که وجود داشته، ادامه یابد و حمایت‌های لازم مورد توجه ویژه دستگاه‌ها قرار دارد.