انتصاب:

سرپرست جدید اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر معرفی شد

با حضور معاون سازمان حفاظت محیط زیست و معاون استاندار بوشهر سرپرست جدید اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر معرفی شد.

به گزارش جنوب استان، مراسم تودیع مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر و معرفی سرپرست جدید این اداره کل صبح امروز با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر برگزار شد.

در این آیین ضمن قدردانی از خدمات و فعالیت ۴ ساله فرهاد قلی‌نژاد در پست مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، عبدالرحمن مرادزاده به‌عنوان سرپرست جدید اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر معرفی شد.

عبدالرحمان مرادزاده، رئیس حراست و فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر را در کارنامه خود دارد.

مردم پایه، هوشمند و فناورانه شعار سازمان حفاظ محیط زیست

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست در این مراسم شعار این سازمان در سال جاری را «محیط زیست مردم پایه، هوشمند و فناورانه» دانست و اظهار داشت: با ارزیابی انجام شده در ۱۰ ماه امسال در تحقق این شعار اقدامات مهمی انجام شده است.

مجتبی ذوالجودی با اشاره به توسعه طرح‌های اقتصادی و صنعتی در کشور، افزود: توسعه طرح‌های اقتصادی و صنعتی در اولویت برنامه‌های کشور قرار دارد و سازمان حفاظت محیط زیست با توسعه صنایع و اقتصاد همراهی می‌کند، ولی مشکلات محیط زیستی نباید دچار خدشه شود.

وی با بیان اینکه توسعه بنادر، صنایع و طرح‌های اقتصادی و موضوع‌های محیط زیستی مورد حمایت ویژه قرار دارد، افزود: موضوع‌های محیط زیستی بدون کوچکترین گذشت دنبال می‌شود، چون منافع ملی به نسل آینده باید پیگیری شود.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست شرایط محیط زیستی استان بوشهر را متنوع دانست و خاطرنشان کرد: در این راستا از تأمین آب شرب گرفته تا صنایع آلاینده که در استان بوشهر وجود دارد، بحث تالاب، استحصال سواحل مشکلاتی وجود داشت، ولی طرح‌های مهمی ایجاد شده است.

ذوالجودی با بیان اینکه مشکلات زیست محیطی به دست خودمان ایجاد شده، گفت: بدون شک این مشکلات باید به دست خودمان حل و در این زمینه تلاش شود.

وی با اشاره به وجود مشکلات زیست محیطی در دیگر کشورها عنوان کرد: خیلی از کشورها توانسته‌اند بر مشکلات محیط زیستی غلبه کنند امید می‌رود ما هم بتوانیم با الگوگیری در این زمینه اقدامات خوبی انجام دهیم.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و تحقق موضوع حفاظت محیط زیست در آن بیان کرد: در این راستا باید وضعیت فعلی محیط زیست بدتر نشود، و ضمن بازسازی زیست بوم با طرح‌های علمی و دانش‌بنیان، طرح‌ها و برنامه‌ها با پیوست زیست محیطی اجرایی شود.

حفاظت از آب، خاک، دریا و هوا وظیفه همگانی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر هم با قدردانی از حضور با شکوه مردم استان در راهپیمایی ۲۲ بهمن، تصریح کرد: مردم با حضور حماسی خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن برگ زرین دیگری بر تاریخ پر افتخار استان افزودند.

اکبر پورات اضافه کرد: مردم همیشه در صحنه در ۴۴ ساله همواره پای نظام اسلامی بودند در مقابله توطئه‌های دشمنان ایستادند و یکی از مولفه‌های اقتدار انقلاب اسلامی حضور مردم در تمام مناسبت‌های ملی، مذهبی و شعائر دینی است و به سبب وجود این مردم انقلابی، سجده شکر به جا می‌آورم.

وی حفاظت از محیط زیست را رسالت همگانی دانست و بیان کرد: حفاظت از آب، خاک، دریا و هوا وظیفه همگانی است و در این راستا توسط قلی‌نژاد، مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست استان بوشهر در طول ۴ سال گذشته در مقابله با آلایندگی‌ها، رفع آلودگی‌ها در عسلویه دیگر موارد اقدامات مهمی انجام شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر رعایت بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی در حفاظت محیط زیست را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: رعایت این اصل زمینه حفاظت محیط زیست در همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند.

پورات تراکم صنایع در جنوب استان بوشهر از جمله پتروشیمی‌ها را یادآور شد و گفت: در ایجاد ‌صنایع حوزه پارس جنوبی در شهرستان‌های عسلویه، کنگان و دیر از ابتدا در رعایت حفاظت محیط زیست توجه خاصی نشد، ولی از زمان انتصاب قلی‌نژاد با توانمندی، توجه ویژه‌ای برای رفع آلایندگی زیست محیطی این نقاط شده است.

وی خدمات فرهاد قلی‌نژاد را مورد ستایش قرار داد و برای عبدالرحمن مرادزاده سرپرست جدید اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر آرزوی موفقیت کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر ادامه داد: توقع است همان مسیری که برای رفع آلایندگی‌ها زیست محیطی اقدام شده و تعاملی که وجود داشته، ادامه یابد و حمایت‌های لازم مورد توجه ویژه دستگاه‌ها قرار دارد.

عبدالرحمان مرادزاده نیز سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این آیین با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی فرهاد قلی‌نژاد، به ارائه برنامه‌های خود در زمینه مدیریت حفاظت محیط زیست استان بوشهر پرداخت.