عدم پاسخگویی مدیرعامل پتروشیمی زاگرس به نماینده دولت در بخش سیراف

روشن بخشدار سیراف: همه باید پاسخگوی مطالبات مردم باشیم و در راستای تعامل صنعت با مردم، مدیران ارشد شرکت های منطقه پاسخگوی مطالبات مردم نیستند.

به گزارش جنوب استان محمد روشن بخشدار سیراف ضمن گلایه از مجموعه پتروشیمی زاگرس در گفتگو با خبرنگار جنوب استان گفت: اجرای برنامه‌‎های مسئولیت‌های اجتماعی آثاری مثبت بر توسعه و پیشرفت شهرها و زندگی ذی‌نفعان جامعه دارد که این امر مهم توسط شرکت‌های مستقر در بخش سیراف که از مناطق مهم و راهبردی صادرات گاز و صنایع پتروشیمی هستند، مغفول مانده است.

روشن ادامه داد: در دنیای کسب و کار نوین، مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها که در برگیرنده مباحث اقتصاد، محیط زیست و اجتماع است به عنوان یک موضوع مهم در مدیریت و توسعه پایدار یک بنگاه اقتصادی مطرح شده است.

روشن افزود: اگر این آلودگی‌ها برای بخش سیراف، به صورت ناخواسته است باید صنعت مسئولیت‌های اجتماعی که قانون و ابلاغیه است عمل و باید به مردم این منطقه خدماتی داده شود.

مسئولیت اجتماعی ؛ پاسخ به ندای وجدان

مسئولیت اجتماعی بدین معناست که شرکت‌ها از نقش تاریخیشان که کسب سود است فراتر می‌روند و در تحقق هدف‌های اجتماعی نقش ایفا می‌کنند و برای رسیدن به تعامل پایدار با محیط پیرامونی مراوده برقرار کنند.

مسئولیت اجتماعی طیف وسیعی از فعالیت‌ها مانند ؛ حفاظت از محیط زیست ، بهبود کیفیت زندگی ، کنترل آلایندگی ، توسعه فضای سبز ، احداث زیرساخت‌ها و فضا‌های آموزشی و … را شامل می‌شود.

تعهدی اخلاقی که قانون گذار برای عمل به آن صراحتاً اظهار نظری نکرده است و به ضمیر افراد (حقیقی و حقوقی) و احساس بشر دوستانه آنان واگذار شده است.

حدود یک قرن است که در سراسر جهان بحث مسئولیت‌های اجتماعی مطرح شده است و در جوامع مدرن و پیشرفته ، نگاه‌ها به صورت ویژه به آن معطوف است .

شرکت‌های معتبر دنیا ، در گزارش‌های مالی خود به صورت شفاف بحث مسئولیت اجتماعی را تبیین می‌کنند و این موضوع موجب افزایش اعتماد عمومی به آن شرکت‌ها است .

صنایعی که از خاک ، آب و هوای جنوب استان بوشهر منتفع می‌شوند و سهم مردمانی که در دل این این امپراطوری‌های صنعتی فاصله دارند، انواع آلایندگی هاست.

اینجاست که حلقه مفقوده پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی رخ می‌نماید.

بخشدار سیراف در پایان گفت: به عنوان نماینده دولت در بخش سیراف باید پاسخگوی مطالبات مردم باشم و در راستای تعامل صنعت با مردم، مدیران ارشد شرکت های منطقه پاسخگوی مطالبات مردم نیستند. مدیر عامل منطقه ویژه و رییس شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه پارس پاسخگوی مطالبات مردم در بخش سیراف باشند.