امام جمعه بخش سیراف:

ضرورت تبدیل بندر سیراف به پایلوت گردشگری

امام جمعه سیراف : انتخاب و معرفی بندر سیراف به عنوان موقعیت توسعه گردشگری و پایلوت کشوری جنوب استان بوشهر در مطالعه و تحقیق و عملیات فرهنگی و سیاحت نمونه کشوری بخصوص مد نظر است.

حجت الاسلام محمد صادق عاشوری صبح دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان کنگان و آئین تکریم و معارفه معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری و بخشدار مرکزی با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: در دولت آقای رئیسی بنا بر این بوده و هست که تغییرات به نفع مردم باشد و خدمات نظام اسلامی جهش وار رشد داشته باشد.

وی با بیان اینکه محیط کار اجرایی با بها دادن به جوانان وارد فضای روشنی شده است افزود: اینک ما لمس می‌کنیم که جوانان خوشنام، ارزشمند وبا انگیزه‌ای وارد مدار مدیریت اجرایی می‌شوند و این موضوع مرتبط با تحقق شعارهای دولت مستقر است که مایه دلگرمی و امیدواری سایر جوانان نیز می‌گردد مایه دلگرمی و امیدواری سایر جوانان نیز می‌شود.

امام جمعه سیراف خاطرنشان کرد: طی این هفته آن گونه اطلاع رسانی می‌شود استان خود را آماده استقبال از ریاست محترم جمهور می‌کند. شهرستان کنگان در سفر استانی قبلی و فعلی مطالباتی را به‌ویژه در بخش مرکزی مطرح کرده است.

لزوم بکارگیری جوانان بومی

وی افزود: انتظار می‌رود با توجه به موقعیت راهبردی شهرستان هم از جهت محوریت در بخش انرژی و هم شرایط بندری هیئت دولت و نمایندگان رئیس جمهور عنایت خاص به این مهم معطوف دارند تا مردم شهرستان آثار برکات سفر استانی را بیش از گذشته دریابند.

عاشوری تاکید کرد: از مطالبات اصلی می‌توان به اختصاص مدیریت در سطوح مختلفی از صنعت به جوانان واجد الشرایط بومی که خواست دیرینه این دیار است اشاره کرد؛ این مورد سهم خواهی نیست بلکه تعهدی تعاملی است که در قبال میزبانی بیش از دو دهه و اثرات صنعتی شدن در فاصله‌ی صفر با صنعت یک حق بلا فسخ است.

وی خواستار توجه به مسائل زیست محیطی و کاهش آلودگی‌های مخرب شد و ادامه داد: انتظار می‌رود شاهد اهتمام جدی برای توسعه زیر ساخت‌های بیمارستان فرسوده کنگان باشیم.

سیراف پایلوت گردشگری شود

امام جمعه سیراف گفت: پیگیری شاخص‌های توسعه متوازن منطقه که در ابعاد مختلف از نظر درمان، اشتغال، معیشت مردم، مسائل فرهنگی و آموزشی تاکنون رشد درخور نام کنگان نداشته است.

وی ادامه داد: انتخاب و معرفی بندر سیراف به عنوان موقعیت توسعه گردشگری و پایلوت کشوری جنوب استان بوشهر در مطالعه و تحقیق و عملیات فرهنگی و سیاحت نمونه کشوری بخصوص مد نظر است.

عاشوری اظهار داشت: احیای گمرک سیراف، ایجاد درمانگاه تخصصی در سیراف، ارتقای روستای شیرینو به شهر، توسعه اسکله شیرینو که طرحش آماده است، گاز کشی به مردم عزیز روستای لاور گل و لاورده، تکمیل میدان ورودی روستای پرک و توسعه اسکله پرک رفع مشکل اراضی ملی در این روستا از دیگر مطالبات است.

لزوم بیان دستاوردها

وی اضافه کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی شجره طیبه‌ای که به دست امام راحل شکل گرفت، از خون شهدا شرافت و آبرو کسب کرد و با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری امروز به درختی تناور تبدیل شده است که اکنون همه مسلمانان، شیعیان و آزادی خواهان جهان به آن امیدوارند.

امام جمعه سیراف گفت: در فضای سیاسی و مجازی کنونی کشور جریان نفاق با دستان آلوده خویش از همه توان و پر رویی خود برای ناکارآمد نشان دادن نظام استفاده می‌کند که لازم است از همه فرصت‌ها برای بیان دستاوردها و خدمات استفاده شود.