نماینده مردم کنگان در مجلس شورای اسلامی:

اوجی وزارت نفت را متحول کرد/ با مدیریت جهادی وزیر نفت توانستیم زمستان را بدون مشکل سپری کنیم

نماینده مردم کنگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که اوجی در وزارت نفت تحول ایجاد کرده است، گفت: با مدیریت جهادی وزیر نفت توانستیم زمستان را بدون مشکل سپری کنیم.

شیخ‌ موسی احمدی شامگاه پنجشنبه (۱۱ اسفندماه) در نشست شورای اداری شهرستان کنگان با حضور جواد اوجی، وزیر نفت گفت: آقای اوجی از جمله وزرایی هستند که توانسته‌اند در وزارت نفت تحول ایجاد کرده است و بنده شاهد ایثارگری‌های شبانه‌روزی ایشان بوده و هستم.

وی افزود: در گذشته زمانی که شرکت‌های خارجی در پارس جنوبی فعالیت خود را به‌واسطه تحریم‌ها رها کردند، هیچ کدام از آنها اعتقادی به به‌کارگیری نیروهای بومی در این طرح‌ها نداشتند، اما امروز شاهد آن هستیم که با وجود تحریم‌های به قول خودشان فلج‌کننده، آخرین پالایشگاه پارس جنوبی (فاز ۱۴) به‌دست متخصصان داخلی و نیروهای بومی به بهره‌برداری رسیده است.

نماینده مردم شهرستان کنگان به وجود ناترازی تولید و مصرف گاز در کشور با مدیریت جهادی وزارت نفت در سرمای زمستان در حوزه توزیع و مصرف گاز اشاره کرد و گفت: امسال همه مردم و مسئولان دغدغه قطع گاز در کشور را داشتند که خوشبختانه با مدیریت جهادی برادر ارجمندم، آقای اوجی و همکارانشان توانستیم سرمای زمستان را بدون قطع گاز سراسری در کشور پشت سر بگذاریم.

احمدی با اشاره به نگاه مثبت وزیر نفت به محیط پیرامونی تأسیسات صنعت نفت در استان‌های نفت و گازخیز گفت: پروژه انتقال آب سیراف به جم پس از ۱۵ سال با پیگیری‌های وزارت نفت و مشارکت این وزارتخانه با وزارت نیرو به بهره‌برداری رسیده است.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ارتباط خوبی بین کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و وزارت نفت وجود دارد و تلاش می‌کنیم این وزارتخانه را برای اجرای به‌موقع پروژه‌های خود یاری رسانیم.

عضور کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: از نظر توانمندی و استفاده از توان سازندگان داخلی در وزارت نفت اتفاق‌های عظیمی طی یک سال و نیم اخیر رخ داده است که ریشه در نگاه وزیر نفت به سمت داخل و پیمانکاران ایرانی دارد.