امام جمعه کنگان:

اشتغال جوانان کنگانی در پروژه‌های منطقه در اولویت باشد

حجت الاسلام محمودی، امام جمعه کنگان گفت: اشتغال جوانان کنگانی در پروژه‌های منطقه در اولویت باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محمود محمودی در نماز جمعه کنگان با اشاره سفر هیئت دولت به شهرستان کنگان از جمله سفر وزیر نفت، اظهار داشت: در جلسه شورای اداری مطالبات مردمی به سمع و نظر مقام عالی وزارت نفت و نماینده اعزامی ریاست جمهوری رسانده شد که وزیر نفت از اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی برای تعمیر و تجهیز بیمارستان امام خمینی (ره) و ۳۰۰ میلیارد تمانی برای حل مشکلات شهرستان خبر دادند.

وی بیان کرد: در این سفر مقرر شد اتفاقات مبارک دیگر در حوزه شهرستان کنگان محقق و مصوبات نشست ماه گذشته امام جمعه شهرستان کنگان و با مقام عالی وزارت نفت نیز محقق شود.

خطیب جمعه کنگان با تقدیر از تلاش‌ها و پیگیری‌های اثرگذار نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و نیز تشکر از فرماندار، شوراهای اسلامی شهر و روستا در پیگیری و طرح مسائل و مشکلات مردم و سفر وزرای کشور، نفت، راه و شهرسازی و بهداشت و درمان عنوان داشت: یکی دیگر از دستورات وزیر نفت موضوع گازرسانی به روستاهای بخش سیراف بود که شایسته تقدیر است.

محمودی با اشاره به افتتاح ایرانی ترین فاز پارس جنوبی در شهرستان کنگان توسط ریاست جمهوری یعنی فاز ۱۴ کنگان گفت: افتتاح ایرانی ترین پالایشگاه در کنگان، بعد از سال‌ها توقف و ادامه و راه اندازی آن توسط نخبگان و جوانان ایرانی به دنیا ثابت کرد ایران و ایرانی توانمند، با دانش و مقتدر است.

وی با طرح این مسئله که حجم سرمایه گذاری در میدان پارس جنوبی بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار و ارزش و درآمد حاصل از فروش محصولات تولید تا کنون افزون بر ۴۱۴ میلیارد دلار بوده، افزود: امروز در میدان بزرگ پارس جنوبی ۲۳ پتروشیمی و ۱۳ پالایشگاه گازی است که ۱۶ درصد از منابع گاز دنیا را تشکیل و ۷۰ درصد از گاز مصرفی کشور را تأمین می‌کند.

امام جمعه کنگان به موضوع اشتغال جوانان بومی به عنوان یک مطالبه بحق و عمومی اشاره و تاکید کرد: همانگونه که به وزیر نفت نیز گفتم توقع این است مادامی که نیروی جویای کار در این شهرستان وجود دارد تا حل مشکل آنان از جایی دیگر نیرویی جذب نشود.

محمودی در فراز دیگری از خطبه‌ها با تبریک میلاد حضرت ولیعصر و نیمه شعبان گفت: از منتظران بودن، اهل ورع و تقوا بودن و اهل محاسن اخلاق بودن سه ویژگی مهم یاران امام زمان (عج) است.

وی تاکید کرد: شناخت و معرفت به امام زمان (عج) و تلاش برای ایجاد زمینه‌های ظهور و حکومت جهانی مصلح و موعود امم وظیفه مهم منتظران است.

خطیب جمعه کنگان با اشاره به فضائل نیمه شعبان و شب زنده داری و احیا شب نیمه شعبان گفت: شب نیمه شعبان، شبی بزرگ و استثنایی و فرصتی برای تزکیه نفس است.

محمودی با تبریک میلاد حضرت علی اکبر (ع) و هفته جوان و با عنوان اینکه حضرت علی اکبر (ع) شخصیتی از خود بریده شده و وصل شده به خدا بود، بیان کرد: اسلام به جوانان اهتمام ویژه ای داشته و سیره نبوی نیز استفاده از جوانان برای امور از جمله اعتماد در واگذاری فرماندهی جنگ و یا مبلغ دین و مانند آن به جوانان بود.

وی به نقش جوانان در عصر ظهور و نیز در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در کلام رهبر معظم انقلاب، بیان نمود: شاه بیت بیانیه گام دوم، نقش بی بدیل جوانان در تمدن سازی نوین اسلامی است.

امام جمعه کنگان خطبه‌ها با تبریک ۱۴ اسفندماه سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و روز احسان نیکوکاری گفت: احسان و نیکوکاری توصیه قرآن و سیره پیامبر مکرم اسلام و حضرات معصومین است که شایسته است بویژه در این شرایط و نیز در آستانه سال نو مورد توجه جدی همگان قرار گیرد.