نشست خبری رئیس بیمارستان امام خمینی کنگان

رفع مشکلات عدیده بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان در گرو اجرای مصوبه معین نفت/ در حال تلاش برای ارتقا درجه بیمارستان به A هستیم

سجادی زاده، رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان نشست با اصحاب رسانه گفت: مدیران و مسئولین صنایع واقع در استان بوشهر با بزرگ‌ترین بیمارستان جنوب استان در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی همکاری بیشتری داشته باشند.

دکتر سیده انسیه سجادی زاده رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان به همراه جناب آقای زارعی مسول حراست، آقای دکتر نبی زاده معاون بالینی و سرکار خانم مهندس گل مرادی مسول واحد مهندسی تجهیزات پزشکی در نشست صمیمی با اصحاب رسانه شهرستان کنگان پاسخگوی سوالات متعدد خبرنگاران بود.

 

بار مراجعین چهار شهرستان جنوبی استان، جمعیت پرسنل صنعت به همراه خانواده و برخی شهرهای استان های هم جوار نظیر پارسیان در هرمزگان و همچنین مهر، لامرد و گله دار در استان فارس موجب فشار مضاعف به پرسنل و همه تجهیزات و امکانات این کرکز درمانی و در نتیجه افزایش سرعت استهلاک و تحمیل بدهی بر بیمارستان کنگان شده است

دکتر سیده انسیه سجادی زاده با اعلام اینکه بیمارستان کنگان در گذشته برای جمعیت حدود ۲۵ هزار نفری بومی پیش بینی و ساخته شده است، افزود: هم اکنون این بیمارستان با چالش انفجار جمعیت بیش از ۱۲۰ هزار نفری شهرستان کنگان به اضافه چند شهرستان همجوار و پرسنل صنعت رو به رو شده است.

 

وی ضمن اشاره به مشکلات عدیده بیمارستان، از حسن توجه مدیران صنعت به ویژه رئیس شورای راهبردی پتروشیمی ها، مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس، مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی و نماینده مردم مردم جنوب استان بوشهر همچنین فرماندار شهرستان کنگان، امام جمعه کنگان، امام جمعه اهل سنت کنگان، امام جمعه سیراف و شوراها و شهرداران سطح شهرستان، قدردانی کرد.

 

رئیس بیمارستان کنگان ضمن ارائه گزارشی تصویری از حجم خدمات ارائه شده و همچنین نیازمندی های متناسب با آن در بیمارستان امام خمینی (ره ) کنگان بیان داشت: این بیمارستان علاوه بر پوشش مستقیم مراجعین فوق الذکر، بیمارستان های نبی اکرم عسلویه، توحید جم، امام هادی(ع) شهرستان دیر و شهید سلیمانی چاه مبارک را نیز پوشش حداکثری می دهد که کار بسیار سنگین و فوق العاده پر هزینه ای است.

 

دکتر سجادی زاده عنوان کرد: با توجه به میزبانی شهرستان کنگان از پروژه های صنعت نفت در این منطقه و همچنین وجود مصوبه معین نفت ، پیشنهاد اکید ما این است که وزارت نفت در بحث هزینه ها و پشتیبانی و وزارت بهداشت در بحث تامین نیروی انسانی ما را حمایت کنند و این راهکار بهترین و کامل ترین و منطقی ترین راه موجود برای رفع نیازمندی های این مرکز درمانی است.

 

وی در ادامه گفت: در حال حاضر تمرکز ما روی موضوع ارتقا دادن این بیمارستان به درجه A است که اگر اتفاق بیفتد اتفافی بی نظیر برای بیمارستان کنگان است و لذا از همه رسانه ها، مجموعه شهرستان و صنایع مستقر در منطقه درخواست داریم در این چند هفته باقیمانده تا تعیین سطح و درجه بیمارستان کنگان، مساعدت کنند و ما را به شکل ویژه یاری کنند.

 

مسئولیت‌های اجتماعی صنایع پارس جنوبی انجام شود

سجادی زاده در پایان گفت: رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان ادامه داد: با وجود حجم گسترده از خدماتی که بیمارستان کنگان با نازل‌ترین بها (قیمت دولتی) به پرسنل صنعت ارائه می‌دهد، توقعات مساعدت به بیمارستان کنگان روز به روز بیشتر می شود.

وی افزود : انتظار ما کمک بیشتر و درعین‌حال، نگاه ویژه و پیوسته نفتی‌ها و پتروشیمی‌ها به بیمارستان کنگان است، درگذشته کمک‌هایی به بیمارستان کنگان شده است اما در مقابل حجم مراجعین و خدمات این بیمارستان بسیار کم است و لذا انتظار کمک‌های بیشتری از این عزیزان داریم.

 

وی عنوان کرد: جا دارد از نگاه سلامت محور دکتر نظری به ویژه به حوزه درمان تشکر کنم. زحمات کارکنان حوزه صنعت بر کسی پوشیده نیست اما توقع ما از مجموعه صنعت و پتروشیمی های منطقه برای کمک به بیمارستان بیش از این است.

 

تا کنون کمک های خوبی شده اما با توجه به شناختی که از شخصیت متعهد جناب آقای دکتر نظری و علاقه مندی ایشان نسبت به رفع نیازمندی های منطقه داریم، انتظار می رود مساعدت ها ان شاءالله افزایش یابد.

 

سریال تکراری، بدهی تأمین اجتماعی به بیمارستان

سجادی زاده گفت: مطالبات بیمارستان از تامین اجتماعی از سال ۱۴۰۰ تا کنون پرداخت نشده، و هرچی با تاخیر پرداخت شود ارزش ریالی آن کمتر خواهد شد.