به مناسبت نوروز 1402

طرح بسیج سلامت نوروزی شهرستان دیر و کنگان آغاز شد

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری کنگان گفت: طرح بسیج سلامت نوروزی شهرستان کنگان آغاز شد.

جاسم رستگار صبح چهارشنبه در این آئین گفت: هدف از اجرای این طرح تشدید نظارت‌ها بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی، رستوران‌ها و اماکن اقامتی، پارک‌ها، مدارس کل شهرستان کنگان جهت تأمین سلامت عمومی و امنیت غذایی شهروندان و مهمانان نوروزی است.

وی ادامه داد: بازرسی‌های کاربردی در راستای حفظ سلامت شهروندان بخصوص در ایام پیش از تعطیلات و تعطیلات نوروزی مد نظر قرار گیرد تا بتوانیم در ارتقای سلامت شهرمان نقش مؤثری داشته باشیم و با مدیریت صحیح و عزم راسخ به شاخص‌های مطلوب دسترسی پیدا کنیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان در این آئین گفت: طرح بسیج سلامت نوروزی برای حفظ و ارتقای سلامت شهروندان از امروز ۲۴ اسفندماه آغاز می‌شود و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت که وظیفه نظارت بر اماکن تهیه و توزیع مواد خوراکی را بر عهده دارند.

محمود میرحاجی اضافه کرد: این طرح با همکاری دیگر اداره‌های ذی ربط اجرا شده و نظارت‌ها از ساعت هشت صبح تا ۲۰ شب ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی، موضوع را به کارشناسان سامانه شکایات مردمی وزارت بهداشتی با شماره ۱۹۰ اطلاع دهند تا مورد پیگیری قرار گیرد.


عباس آدمیت‌نسب عصر چهارشنبه در جمع اعضای تیم‌های بسیج سلامت نوروزی شهرستان دیر، اظهار داشت: مردم عزیز شهرستان دیر و مهمانان نوروزی این شهرستان لایق ارائه بهترین خدمات هستند و همه واحدهای بهداشتی و درمانی، در راستای پیشگیری از وقوع حوادث و درمان به موقع ناخوشی‌های احتمالی در آمادگی کامل هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر افزود: طرح بسیج سلامت نوروزی امسال از ۲۴ اسفندماه همزمان با سراسر کشور در شهرستان دیر آغاز و تا پایان ۱۴ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۲ تداوم خواهد داشت.

وی ادامه داد: در این طرح چهار تیم نظارتی بهداشت محیط با ۱۶ نیرو به طور روزانه از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب به صورت حضوری و پس از آن نیز به صورت انکال فعال هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر ضمن تقدیر از کلیه سازمان‌هایی که همکاری و تعامل مناسبی با بازرسان این شبکه داشتند، گفت: امیدواریم با این تعامل و همکاری، شاهد کاهش مشکلات بهداشتی درمانی و ارائه مطلوب، به موقع و سریع خدمات بهداشتی درمانی به شهروندان و مهمانان نوروزی باشیم.

آدمیت‌نسب با بیان اینکه در طرح بسیج سلامت نوروزی از همه اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، سامانه‌های آب‌رسان، مدارس اسکان مهمانان نوروزی و غیره بازدید خواهد شد، تصریح کرد: شبکه بهداشت و درمان از طریق سامانه ۱۹۰ آماده دریافت هرگونه شکایت در حوزه بهداشت مواد غذایی، آب شرب و هرگونه خدمات حوزه بهداشت است.