استاندار:

۹۰ درصد اعتبارات سال ۱۴۰۱ استان بوشهر جذب شد

محمدی‌زاده ، استاندار بوشهر از جذب ۹۰ درصد اعتبارات استان در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: طرح‌های نیمه‌تمام در صورتی که تا پایان سال جاری تکمیل شوند، تخصیص بودجه خواهند داشت.

احمد محمدی‌زاده در نشست شورای اداری استان بوشهر با اشاره به اینکه وحدت و همدلی رمز موفقیت در کارهاست و در استان شاهد هماهنگی و همدلی کاملی بین مسئولان هستیم، گفت: با تلاش شبانه‌روزی برای عمران و آبادانی استان، در سال گذشته در اجرای طرح‌های عمرانی از جمله آبرسانی و راهسازی،  نهضت مسکن و … عملکرد خوبی داشتیم.

وی با بیان اینکه بوشهر جزء استان‌های پیشرو در جذب سرمایه بخش خصوصی است، یادآور شد: در حوزه سرمایه‌گذاری و بخش خصوصی عملکرد خوبی داشتیم و تلاش این حوزه قابل توجه است.

استاندار بوشهر با اشاره به مصوبات سفر استانی رئیس جمهور به استان در اواخر سال گذشته، گفت: در این سفر آنچه درخواست کردیم و دولت در توانش بود، کمک کرد.

وی ادامه داد: حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان مصوبات این سفر بود و بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی نیز برای رونق کسب و کار مصوب شد.

محمدی‌زاده خواستار دقت مسئولان در خدمت‌رسانی به مردم شد و گفت: رئیس جمهور با حساسیت و دقت فوق‌العاده، مسایل و مشکلات حوزه‌های مختلف را رصد و پیگیری می‌کند و ما نیز به عنوان مدیران دولت باید در این راستا اهتمام ورزیم.

وی با بیان اینکه اعتبارات خوبی در سال ۱۴۰۱ به استان ترزیق شد و در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفت، اظهار کرد: باید استفاده بهینه را از این اعتبارات برای عمران و آبادانی استان ببریم.

استاندار بوشهر عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱ حدود ۹۰ درصد اعتبارات استان جذب شدند و این در حالیست که در سال قبل از آن، تنها ۳۸ درصد جذب داشتیم.

وی در ارتباط با اولویت‌بندی تخصیص اعتبارات نیز گفت: طرح‌های نیمه تمام در صورتی تخصیص اعتبار و بودجه می‌گیرند که تا پایان امسال تکمیل شوند، ضمن اینکه اشتغال‌زایی از مهم‌ترین موارد در توزیع اعتبارات است.

محمدی‌زاده بیان کرد: بیش از ۷۶۰ هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سفر دوم رئیس جمهور به استان بوشهر منجر به عقد قرارداد شد، که این مهم با مدیریت معاون اقتصادی استانداری باید به طور کامل محقق شود.

وی با اشاره به حضور چشمگیر مهمانان نوروزی در استان، گفت: ستاد تنظیم بازار و ستاد تسهیلات سفر تا پایان حضور مهمانان نوروزی فعال باشند و پویا به کار خود ادامه دهند.

استاندار بوشهر به اشتغال جوانان در صنایع استان بوشهر اشاره و تاکید کرد: مصوبه جذب حداقل ۵۰ درصد جوانان بومی در پارس جنوبی مورد تاکید رئیس جمهور قرار دارد و منطقه ویژه پارس جنوبی و سایر مدیران حوزه نفت و گاز و پتروشیمی در این راستا، نباید کم‌کاری کنند.

وی بر لزوم تکریم ارباب رجوع در ادارات و نهاد‌ها تاکید کرد و گفت: تکریم ارباب رجوع در واقع انجام کار مردم است و علاوه بر تکریم ظاهری، باید در عمل نیز تمام توان و تلاش خود را برای رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم به کار ببندیم.