استاندار بوشهر:

سهم ۵۰ درصدی بوشهر از اشتغال صنعت نفت محقق شود

محمدی‌زاده، استاندار بوشهر گفت: با توجه به تاکید مداوم رئیس‌جمهور و مصوبه هیات دولت، اشتغال دست کم ۵۰ درصدی نیروهای بومی این استان در صنعت نفت باید امسال اجرایی شود.

احمد محمدی‌زاده روز دوشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر به کارگیری نیروی بومی در استان‌های میزبان صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، اظهار کرد: به دنبال محقق‌شدن سهم اشتغال استان بوشهر در سال جاری هستیم.

وی عملکرد این استان در اجرای پروژه‌های عمرانی و نهضت تولید مسکن را خوب ارزیابی کرد و افزود: مطابق با تقویم کاری دولت، بوشهر ششمین استان میزبان سفرهای استانی دور نخست هیات دولت بود و بر این اساس اگر قرار بود در دور دوم سفرهای استانی دولت، بوشهر مجدد تعیین شود این سفر بایست در تیرماه امسال انجام می شدکه در این صورت ابلاغ اعتبارات به شهریور ماه کشیده و در عمل سال ۱۴۰۲ برای اجرای مصوبات از دست می‌رفت..

استاندار بوشهر تصریح کرد: عملکرد خوب این استان در اجرای مصوبات دور نخست سبب شد تا در دور دوم به عنوان سومین استان کشور میزبان سفرهای استانی رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم در اسفندماه سال گذشته باشد.

محمدی‌زاده عملکرد استان بوشهر در در حوزه اقتصاد، سرمایه‌گذاری و فعالیت بخش خصوصی را خوب ارزیابی و اعلام کرد: بوشهر در میان استان‌های برتر کشور در زمینه سرمایه‌گذاری خصوصی قرار دارد.

استاندار بوشهر با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بیان شعار امسال، گفت: همه دستگاه‌های استان مورد خطاب سیاست مهار تورم و رشد تولید هستند و می‌توانند در تحقق آن ایفای نقش کنند.

وی مصوب کرد: همه دستگاه‌های این استان تا پایان هفته آینده پیشنهادات عملیاتی و اجرایی خود برای مهار تورم و رشد تولید ارائه کنند.

محمدی‌زاده گفت: پیشنهادات ارائه شده جمع بندی و هم پوشانی‌های آن استخراج می‌شود و به عنوان برنامه عمل جمعی استان بوشهر در این زمینه قرار می‌گیرد.

استاندار بوشهر با اشاره به ارزش‌های خوب این استان در سال آبی جاری، گفت: پیش بینی می‌شود برداشت گندم امسال در این استان مازاد بر نیاز استان باشد.

وی با تاکید بر برخورد قاطع با هرگونه فساد در دستگاه‌های استان بوشهر، توصیه کرد: هر کارمندی که در معرض اتهام قرار دارد، پیش از اثبات اتهام او جابجا شده و در مسئولیتی قرار گیرد که امکان فساد را نداشته باشد.

استاندار بوشهر گفت: سخن رئیس جمهور مبنی بر اینکه تکریم ارباب رجوع انجام کار آنها است باید به عنوان شعار امسال دستگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

محمدی‌زاده با بیان اینکه بوشهر تا ۱۵ فروردین میزبان مسافران نوروزی است، گفت: ستادهای تنظیم بازار و تسهیلات سفر تا پایان این مدت فعال باشند.