امام جمعه بخش سیراف:

امروز زمان جهاد تبیین و بیان واقعیات است

عاشوری، امام جمعه سیراف با تأکید بر لزوم روشنگری و بصیرت افزایی در جامعه، گفت: رهبر معظم انقلاب، فرمودند جهاد تبیین کنیم، یعنی بگوییم زمان طاغوت چه بودیم، چه داشتیم و الآن چه داریم و چه هستیم.

حجت الاسلام محمد صادق عاشوری امام جمعه سیراف، شب گذشته در دیدار با مبلغان و ائمه جماعات مساجد، اظهار داشت: مبلغان، پیام خدا و اهل بیت(ع) را به مردم می‌رسانند و آنها را در مسیر هدایت قرار می‌دهند.

امام جمعه سیراف، با تأکید براینکه روحانیون به ندای رهبری لبیک گفته و در جهاد تبین فعال باشند، افزود: دشمن در پی این است که بنیه دینی مردم ضعیف شود و از دین و اسلام فاصله بگیرند و لذا وظیفه ما دو چندان است.

وی با بیان اینکه ائمه جماعات و مبلغان با جوانان ارتباط داشته باشند، یادآور شد: جوانان را دریابید و به مسجد دعوت کنید، غذای روحی و معنوی و فکری جوانان باید در مساجد تأمین شود.

حجت الاسلام عاشوری با اشاره به الگوگیری مردم از روحانیت، گفت: روحانیون و مبلغان اخلاق عملی داشته باشند و ذی طلبگی را رعایت کنند و تحت تاثیر هجمه‌های فرهنگی قرار نگیرند.

وی به جایگاه روحانیت در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: مردم به روحانی اعتماد دارند و احترام می‌گذارند و همین باعث ناراحتی دشمنان شده است.

امام جمعه سیراف با بیان اینکه علاوه بر تبلیغ لسانی، لفظی و گفتاری، تبلیغ عملی داشته باشید، عنوان کرد: کار دشمن، شایعه سازی و حکومت کردن با صید از آب گل آلود است.

وی با اشاره به نقشه دشمن برای ایجاد اختلاف در جوامع اسلامی، بیان کرد: کشورهای اروپائی با هم جنگی ندارند و ما را به جان هم انداخته‌اند و این همه فرقه را برای ما ساخته‌اند.

امام جمعه سیراف، خاطرنشان کرد: دشمن از آن جایی که نمی‌خواهد ایران مستقل باشد، دنبال حادثه سازی و ایجاد تفرقه و اختلاف است و روی آن سرمایه گذاری جدی و نقشه ترکیبی پیچیده‌ای طراحی کرده و اجرا می‌کند و لذا ضروری است تا ما آگاه باشیم.

وی با تأکید بر اهمیت توجه به آمادگی و در صحنه بودن مبلغان و ائمه جماعات، گفت: امام زمان(عج) سرباز آماده می‌خواهد که در رکابش بجنگد و دیگران را هم حرکت داده و آماده کند.

حجت الاسلام عاشوری، ابراز کرد: در رأس همه امور، حفظ نظام اسلامی است و حضرت امام(ره) فرمودند، حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است.

وی با بیان اینکه اگر جمهوری اسلامی نباشد کدام ارزش، معارف و حکم دینی می‌ماند، افزود: در اغتشاشات اخیر دشمن می‌گفت حجاب را نمی‌خواهیم.

امام جمعه سیراف با تأکید بر لزوم روشنگری و بصیرت افزایی در جامعه، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب، فرمودند جهاد تبیین کنیم، یعنی بگوییم زمان طاغوت چه بودیم، چه داشتیم و الآن چه داریم و چه هستیم.

وی اظهار کرد: قبل از انقلاب پزشکان ما از پاکستان و هند می‌آمدند، معلمان ما خودشان مدرک پنجم ابتدایی داشتند، اما امروز جوانان و نخبگان این کشور در حال خدمت رسانی هستند.

حجت الاسلام عاشوری با تأکید براینکه هم حفظ جمهوری اسلامی و هم جهاد تبیین، واجب و لازم است، بیان کرد: امید را در دل مردم ایجاد کنیم، چون آینده از آن انقلاب است، اجازه ندهید برنامه دشمن که ناامید کردن مردم از نظام و رهبری و انقلاب اسلامی ایران است، عملی شود.