عملکرد بسیار ضعیف وزارت ارتباطات همراه با تعریف و تمجید

وزیر ارتباطات دارای ایده و اهل کار است/حمایت مجلس از زارع پور

موسي احمدي نماينده دير، كنگان، جم و عسلويه وزير ارتباطات را مديري داراي ايده و اهل كار دانست و گفت: مجلس از زارع پور حمايت مي كند.

در شرایطی که عملکرد ضعیف وزیر ارتباطات در خصوص مطالبات مردمی و وعده‌هایی که عملی نشدند، در سال های اخیر شاهد سقوط شاخص جهانی سرعت اینترنت در ایران و افزایش بی‌دلیل و غیرمنطقی تعرفه‌های بسته‌های اینترنتی بوده‌ایم.

ما در عصر نوین ارتباطات و تکنولوژی روز دنیا زندگی میکنیم، در شرایط کنونی و رشد تکنولوژی باعث هجوم حد اکثری مردم به فضای مجازی شده است و شاهد پیشرفت روزافزون تکنولوژی‌های ارتباطی و فعالیت های مجازی از جمله کارهای روزانه، فعالیت های شغلی، دید و بازدید، تحصیل، خرید اقلام اساسی و…. در سرتاسر دنیا میباشیم.

متاسفانه در دولت جدید که شاهد کاهش سرعت اینترنت، فیلترینگ بی دلیل فضای مجازی، محدود کردن و کاهش چشمگیر پهنای باند اپلیکیشن ها میباشیم.

نکته قابل توجه اینجاست که بارها کارزار درخواست استیضاح وزیر ارتباطات توسط مردم در سایت ها ثبت شده است.

این جوزیر جوان! در همین سال ۱۴۰۱ هربار در باره سرعت اینترنت و فیلترینگ و مسدودکردن پلتفرمهای خارجی و… ازشان سوال شد چه جوابی دادند؟ در همه پاسخهای شما یک جمله تکراری بود :” این موضوع به وزارتخانه من ربطی ندارد”.

 

جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به انتقاد از عملکرد دولت سیزدهم و تلاش این دولت برای گسترش فیلترینگ اینترنت انتقاد کرد و گفت: وقتی اینترنت سرعتش حداقل هست و اکثر شبکه های اجتماعی فیلتره و شرکت مخابرات ومشکلات کارگزاران مخابرات هم‌به بخش خصوصی و خصولتی واگذار شده و تصمیم قطع ووصل اینترنت و فیلترینگ هم با وزارت ارتباطات نیست  برادرمون عیسی زارع‌پور دقیقا الان وزیر چیه؟ وزیر فیلترنت و قطع ارتباطات!!!؟

 

 

و اما نماینده محترم حوزه جنوب استان بوشهر دکتر شیخ موسی احمدی گفت: موافق عملکرد عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هستم،گفت: با توجه به اینکه ایشان وزیری دارای ایده و برنامه و اهل کار است و در وزارت ارتباطات ایده های خوبی برای پیشرفت کار مطرح کرده است.

وی افزود: اگر چه تا کنون شرایط و وضعیت مناسب نبوده تا بتواند همه اهداف را محقق کند، اما در تلاش است تا برنامه ها و وعده های خود را محقق کند.

نماینده جنوب استان بوشهر گفت: ایشان قبلا در دستگاه قضائی بود که در دوران خدمت خود، تحولات خوبی ایجاد کرد و قطعا در وزارت ارتباطات هم منشا اثر خواهد بود.

احمدی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی حامی وزیر ارتباطات است، افزود: از زمان حضور ایشان در این وزارتخانه شاهد آنتن دهی بهتر تلفن ها همراه بودیم. همچنین خدماتی در مناطق محروم ارائه شده که قابل تقدیر است.

وی تاکید کرد: همچنین در دوره مدیریت آقای زارع پور شاهد تقویت شبکه ها و پلتفرم های داخلی و بستر سازی مناسب برای این شبکه ها در فضای مجازی بودیم بطوریکه امروزه مردم از این پلتفرم استقبال خوبی دارند.

همچنین افزود: باید بودجه لازم در اختیار وزارت ارتباطات قرار گیرد تا این وزارتخانه بتواند در خدمات رسانی بهتر و بیشتر به مردم اقدام کند.

 

 

اخبار مرتبط:

سرقت کابل‌های تلفن، صدای مردم بندر شیرینو درآورد

 


کارت زرد مجلس به زارع‌پور/ نمایندگان مجلس از توضیحات وزیر ارتباطات قانع نشدند


هر ساعت قطعی اینترنت ۱.۵ میلیون دلار ضرر اقتصادی به کشور می‌زند
حسین سلاح‌ورزی، در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی عنوان کرد: «براساس سهمی که حوزه‌ آی‌تی در تولید ناخالص داخلی کشور دارد، هر ساعت قطعی اینترنت ۱.۵ میلیون دلار ضرر اقتصادی می‌زند. همچنین معیشت حدود ۹ میلیون نفر از جمعیت کشور که خدماتشان را به‌صورت آنلاین عرضه می‌کردند، دچار خطر شده است».

زیان ۸۰ هزار میلیارد تومانی واحدهای صنفی با قطعی و محدودیت اینترنت
علیرضا کلاهی، رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران با اشاره به گزارش اتاق بازرگانی گفت: «واحدهای صنفی و بنگاه‌های اقتصادی طی یک‌ماه گذشته با قطعی و محدودیت اینترنت، زیان ۸۰ هزار میلیارد تومانی دیده‌اند.»
گردش مالی ۳۵ هزار میلیارد تومانی تجارت الکترونیکی در اینستاگرام قبل از فیلتر
امین کلاهدوزان، سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در اظهارنظری کل حجم گردش مالی تجارت الکترونیکی را که در بستر اینستاگرام اتفاق افتاده بین ۲۵ تا ۳۵ همت اعلام کرده که بنابر تخمین‌های صورت‌گرفته ۳. ۳ درصد از کل گردش مالی تجارت الکترونیکی در سال گذشته بوده‌ است. طبق آمار مرکز تتا، کسب‌وکارهایی که در حوزه تجارت الکترونیکی، تنها در بستر اینستاگرام فعالیت می‌کنند حدود ۳۰۰ تا ۳۲۰ هزار واحد است و از ۴۰۰ هزار کسب‌وکاری که در حوزه تجارت الکترونیکی فعال هستند نزدیک به ۸۰ هزار واحد از آنها در بیرون از اینستاگرام نیز فعال هستند.

اینستاگرام زمینه اشتغالزایی یک‌میلیون نفر را فراهم کرده بود
براساس گزارش تکراسا، در میان شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام با ۴۱۵ هزار فروشگاه اینستاگرامی بازیگر اصلی صنعت تجارت اجتماعی ایران است. ضریب نفوذ ۷۱ درصد شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها در میان مردم ایران و حضور ۴۴ میلیون کاربر فعال ایرانی در اینستاگرام موید این موضوع است. طبق تخمین تکراسا، روزانه ۳۱۰ تا ۴۷۰هزار سفارش خریدوفروش در اینستاگرام انجام می‌شود که زمینه اشتغالزایی مستقیم یک‌میلیون نفر را فراهم کرده است.

یک سوم درآمد شرکت پست بعد از فیلترینگ کاهش یافتمحمود لیائی، مدیرعامل شرکت ملی پست و معاون وزیر ارتباطات در روز جهانی پست به کاهش یک‌سوم درآمد شرکت پست اشاره داشت و گفت: «با توجه به اختلال اینترنت و فیلتر پلتفرم‌های خارجی مثل اینستاگرام و واتساپ، درآمد شرکت پست یک‌سوم کاهش یافته است و این موضوع نشان می‌دهد یک‌سوم مرسوله‌های پستی و معاملات از طریق اینترنت بین‌الملل و پلتفرم‌های خارجی انجام می‌گرفت. هرچند این گفته بعدا از سوی وی رد شد.»

روند کاهشی شبکه الکترونیک پرداخت کارت بعد از فیلترینگ
بانک مرکزی نیز به‌عنوان یکی از نهادهایی که آمار دقیق تراکنش‌های بانکی را در اختیار تاکنون از اظهارنظر پرهیز کرده و تنها در هشتادوهشتمین گزارش شاپرک به روند کاهشی شبکه الکترونیک پرداخت‌کارت اشاره شده است. براساس این گزارش در مهرماه سال ۱۴۰۱، براساس گزارش مهرماه ۱۴۰۱ شاپرک، سهم ابزار پذیرش اینترنتی از تعداد تراکنش‌ها در این ماه ۴.۴۴ درصد بوده است و این آمار کاهشی ۰.۴۱ درصدی را نسبت به شهریور ۱۴۰۱ نشان می‌دهد.

سهم ۸۴ درصدی اینستاگرام در کسب‌وکارها قبل از فیلترینگ
طبق گزارش مرکز تجارت، اینستاگرام با سهم ۸۴ درصدی و پس از آن ۴۹ درصد کسب‌وکارها از واتساپ و ۳۲ درصد هم از تلگرام استفاده می‌کنند. طبق گفته‌های مدیر پایش تتا ضریب نفوذ اینترنت به ۱۲۷.۲درصد رسیده که بالاتر از میانگین آسیا و جهان است و ضریب نفوذ شبکه اجتماعی ۵۶ درصد و تعداد کاربران ۴۸ میلیون نفر برآورد شده است. در سال گذشته تعداد کاربران اینترنت با رشد ۱۳درصدی به ۱۰۶.۹۲ میلیون نفر رسیده بود.