امام جمعه شهرستان کنگان

آلایندگی مردم شهرستان کنگان را رنج می دهد

حجت الاسلام محمود محمودی امام جمعه کنگان گفت: مسئولان کشوری کمیته ملی هوای پاک را فعال و با الگوگیری از برخی تجربه های موفق در مهار فلرها به کاهش آلایندگی و حفظ سلامت مردم کمک کنند.

حجت الاسلام محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران و روزه داران این شهر با اشاره به ناهنجاری ها در ایام نوروز و رمضان و وضعیت نگران کننده سواحل گفت:
امیدوارم برای سال آینده از الان تدبیر و چاره اندیشی تا شاهد این صحنه های دردآور و نگران کننده که موجب ناراحتی مومنین و متدینین و شکسته شدن حریم شرع و قانون می شود ، نباشیم.
وی افزود:
عموم مردم و مسئولین بایستی نسبت به حلال و حرام و مسئله امر به معروف و نهی از منکر احساس تکلیف و وظیفه کنند و از پاس دادن و روی دوش این و آن گذاشتن اجتناب کنند.
خطیب جمعه با تاکید بر اینکه همه دستگاهها بایستی به وظایف خود عمل و به بهانه حفظ نظام کوتاهی نکنند ، عنوان نمود:
نظام مبتنی بر دین منهای ارزشها اسم است و حق اینست در نظام دینی شئون دین حاکم و به آن اهتمام ورزیده شود.
محمودی با تشکر از برخی اقدامات مرجع قضایی و انتظامی در روزهای گذشته و تشکر از تلاش و کارهای فرهنگی حوزه های علمیه ، فعالان فرهنگی و دینی و جوانان بسیجی گفت:
در کنار تبیین و روشنگری و کار فرهنگی لازم است برابر قوانین و متخلفین و حرمت شکنان حریم دین و عفت عمومی برخورد شود.
وی در بخش دیگری از خطبه ها با تسلیت وفات ام المومنین حضرت خدیجه کبری (سلام الله علیها) اظهار داشت:
حضرت خدیجه کبری (سلام الله‌ علیها) در شکل گیری و پیشبرد نهضت بزرگ اسلام نقش بزرگ و سترگی داشته است.
امام جمعه کنگان با گرامیداشت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران و عید ملت بزرگ ایران گفت:
۱۲ فروردین مصداقی بارز از ایام الله است و دستور و سنت قرآن یادآوری و بزرگداشت ایام الله است و همه باید این روز بزرگ را گرامی بدارند تا به ورطه فراموشی سپرده نشود.
محمودی با اشاره به ۱۳ فروردین روز طبیعت و لزوم حفظ حریم و حرمت ماه رمضان و اجتناب از روزه خواری و با عنوان این مطلب که عده ای تلاش می کنند طی یک توطئه در این روز اقدام به حرمت شکنی و روزه خواری علنی کنند ، بیان کرد:
قطعا مردم متدین به وظیفه شرعی خود یعنی امر به معروف و نهی از منکر عمل می کنند و در کنار آن نیروهای نظامی و انتظامی و ضابطین قضایی نیز با حرمت شکنان برخورد قانونی کنند.
امام جمعه به موضوع آلایندگی در شهرستان کنگان اشاره و با عنوان اینکه در برخی روزها بدلیل وزش باد بوی شدید گاز شهرها و روستاها را احاطه می کند گفت:
مسئولان کشوری کمیته ملی هوای پاک را فعال و با الگوگیری از برخی تجربه های موفق در مهار فلرها به کاهش آلایندگی و حفظ سلامت مردم کمک کنند.
وی در بخش دیگری از خطبه ها به شعار سال اشاره و با عنوان اینکه شعار سال راه برون رفت از مشکلات کشور و مهار تورم و رشد تولید نیازمند عزمی ملی است افزود:
شعار سال فرصتی برای تمدن سازی و نقشه راه یک ساله کشور است.
خطیب جمعه به ضرورت توجه به حوزه اقتصاد و تولید و لزوم بالا بردن کیفیت تولید داخل گفت:
اگر بخواهیم رشد تولید داشته باشیم باید تسهیلات بصورت عادلانه توزیع و ضمانت اجرایی وجود داشته باشد که این تسهیلات صرفا در حوزه رشد تولید هزینه شود.
محمودی به مسائل منطقه و دعوت عربستان از ریاست جمهوری برای سفر به این کشور و نیز عدم راه دادن هیئت رژیم صهیونیستی به خاک عربستان و ممانعت امارات از سفر نتانیاهو به این کشور اشاره و بیان داشت:
حوادث اخیر اسرائیل نوید بخش تحقق وعده رهبری فرزانه انقلاب و نابودی این رژیم جعلی و کودک کش و محو آن از کره زمین است.
وی بار دیگر به لزوم دغدغه نسبت به مسائل فرهنگی و ورود جدی شورای امنیت ملی به مسائلی مانند کشف حجاب اشاره و خاطر نشان ساخت:
توسعه گردشگری در کشور گرچه امری مهم و مطلوب است اما نباید به قیمت خدشه دار شدن حریم دین و فرهنگ دینی و ارزشها باشد.
امام جمعه در پایان خطبه ها از طرح وزارت کشور در حوزه صیانت از مسئله حجاب و عفاف در کشور حمایت و قدردانی و آن را زمینه ای برای جلوگیری از شیوع بدحجابی در کشور ذکر کرد.