کنگان نیازمند فرماندار بومی است

شهرستان کنگان نیاز به فرماندار بومی و توانمند دارد

خلیل یوسفی: فرماندار غیر بومی صیغه اشتباهی است که قابل صرف و هضم نیست و شهرستان کنگان سالهاست که بخاطر اینگونه سیاستهای غلط تاوان سنگینی را پرداخته و خسارت‌های جبران ناپذیری را متحمل شده است .

خلیل یوسفی: فرماندار غیر بومی صیغه اشتباهی است که قابل صرف و هضم نیست و شهرستان کنگان سالهاست که بخاطر اینگونه سیاستهای غلط تاوان سنگینی را پرداخته و خسارت‌های جبران ناپذیری را متحمل شده است .

امروزه زمان آن قدر برای خدمت به مردم کم و اندک است که دیگر نباید با تصمیمات کارشناسی نشده و انتخاب‌های غیر اصولی ، زمان را برای خدمت صادقانه هدر داد .

گلایه و بغض مردم شریف و نجیب شهرستان کنگان همیشه این بوده است که چرا مقامات استان با نگاه نادقیق خود ، اجازه بروز و ظهور استعداد به مردم این شهرستان را جدا از توجه به مسائل حزبی و سیاسی نمی دهند ؟

باید باور کنیم که فرماندار بومی لایق و متخصص و شایسته بسیار مهم و تآثیر گذار است و می‌تواند با احساس تعلق و دلسوزی خالصانه و شناخت همه جانبه نسبت به محیط پیرامونی خود ، زمینه پیشرفت را فراهم نموده و اعتماد عمومی شهروندان را به همراه داشته باشد .

حضور مدیران بومی موجب می‌شود که استانداران شناخت کافی از معضلات و ظرفیت های استان داشته باشند و بتوانند به راحتی برنامه ریزی های لازم را انجام دهند .

بی شک شناخت ابعاد مختلف استان میتواند در کاهش هزینه و زمان بسیار مؤثر باشد .

فرماندار بومی ارتباطات مناسب تری با نهادها و بخش های مختلف شهرستان و استان خواهند داشت .

باید بپذیریم که مدیران غیر بومی معمولاً تنش های زیادی با مدیران بومی دارند و بسیار مشاهده شده که در موارد متعدد توفیق چندانی در انجام مآموریتهای خویش ندارند و باید قبول کرد که فرمانداران بومی مشکلات و ظرفیت‌های شهرستان را بهتر میشناسد و این شناخت امکان پیشرفت و توسعه را افزایش میدهد و میتوان گفت فرماندار بومی نقش بیشتری در توسعه شهرستان دارد .

از مزایای انتخاب فرماندار بومی، آشنائی با محیط ، تلاش برای پیشرفت شهرستان ، نفوذ کلام ، حضور همیشگی در منطقه و نهایت کارائی و اثر بخشی در حوزه اجرا و عملکرد است .

فرماندار اگر بومی باشد دیگر نیازمند گذر زمان برای آشنایی با مشکلات و شناخت نقاط قوت و ظرفیت‌های موجود و بر زمین مانده جهت توسعه شهرستان نیست .

همانگونه که مدیریت استان به دست استاندار بومی و انقلابی است ، انتظار می رود مدیریت شهرستانها نیز بدست نیروهای بومی توانمند سپرده شود .

مردم مؤمن و خداجوی شهرستان کنگان علاقمند هستند که برای حل مشکلات و ارائه درخواست به کسی مراجعه کنند که او را بشناسند و وقتی از مشکل لب به سخن گشایند، فرماندار آنها اشرافیت کامل و شناخت کافی از مسائل و معضلات آن منطقه داشته باشد ، نه اینکه مدتها صبر کنند تا یک فرماندار غیر بومی از لحاظ فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی، خود را با محیط شهر و شهرستان آشنا نماید .

مشکلات امروز شهرستان نتیجه نبود یک فرماندار بومی توانمند و انقلابی با پشتکار قوی است .

اینکه بچه های بومی تحصیلکرده با حضور صنایع عظیم و میزبانی از پایتخت انرژی در کنج خانه ها بیکار و شاهد تسلط و مانور غیر بومیان بر مدیریتها هستند و بیمارستان آنها که نام نامیمون معین نفت را یدک می‌کشد، محتاج سرم و ماسک و نخ بخیه است ، شاید [بخشی عمده ای از آن] نتیجه همین مدیریت غیر بومی است .

انتظار داریم، استاندار انقلابی دولت جناب دکتر رئیسی در استان بوشهر به بچه های رنج‌کشیده این آب و خاک بها داده و با انتصاب فرماندار بومی برای شهرستان کنگان قلوب مردم ساحل نشین و مرزدار شهرستان کنگان را شاد نمایند.