مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ:

پتروشیمی سبلان با دانش بومی به ظرفیت تولید ۱۰۰ درصدی خود رسید

بابازاده، مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ افزود: متخصصان این شرکت با تکیه بر توان و دانش بومی و با به کارگیری این کاتالیست سنتز متانول تولید داخل به این مهم دست یافتند که در روزهای گذشته تولید شرکت پتروشیمی سبلان به ۱۰۰ درصد ظرفیت خود رسید.

علیرضا بابازاده، مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ با اعلام این خبر گفت: طی برنامه ریزی های صورت گرفته در هلدینگ پتروفرهنگ و شرکت پتروشیمی سبلان، برای نخستین بار ظرفیت تولید این شرکت به ۱۰۰ درصد ظرفیت خود رسید.

وی ادامه داد: باتوجه به بهبود فرآیند تولید در پتروشیمی سبلان و همکاری و همفکری متخصصان این پتروشیمی با شرکت تولید کننده مواد شیمیایی پتروشیمی ها، منجر به تولید کاتالیستی با مشخصات فنی مناسب گردید و شرکت پتروشیمی سبلان با پذیرش ریسک بکارگیری این ماده به خودکفایی کشور در تولید و بکارگیری کاتالیست سنتز ایرانی کمک شایانی کرده است.

مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ افزود: متخصصان این شرکت با تکیه بر توان و دانش بومی و با به کارگیری این کاتالیست سنتز متانول تولید داخل به این مهم دست یافتند که در روزهای گذشته تولید شرکت پتروشیمی سبلان به ۱۰۰ درصد ظرفیت خود رسید و همچنین شرکت کیمیای پارس خاورمیانه، دیگر تولید کننده متانول زیرمجموعه پتروفرهنگ نیز در روزهای اخیر با پیاده سازی برنامه های توسعه ای این هلدینگ، موفق به افزایش تولید خود تا ۱۰۰ درصد ظرفیت شد تا به صورت همزمان این دو مجتمع با حداکثر ظرفیت به تولید خود ادامه دهند.

مدیرعامل پتروفرهنگ با اشاره به اینکه ظرفیت ۱۰۰ درصدی پتروشیمی های مذکور ناشی از دریافت مازاد اکسیژن سایر پتروشیمی ها می‌باشد گفت: امیدواریم شرکت پتروشیمی دماوند انرژی عسلویه طبق وعده های داده شده تا ۱۵ خرداد ماه سال جاری موفق به تکمیل واحد دوم ASU خود شود تا امکان استمرار تولید با ظرفیت کامل در این شرکت ها فراهم گردد.