با پیگیری نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس

آب انتقالی دریای خلیج فارس برای پتروشیمی و سایر صنایع به زودی به لامرد می‌رسد

سید موسی موسوی، نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی افزود: این پروژه توسط شرکت فراآبرسان سرزمین به‌عنوان سرمایه‌ گذار بخش خصوصی و با خرید تضمینی ایمیدرو اجرا می‌شود و هشتم تیرماه جاری قرارداد خرید تضمینی آب امضاء شده است.

کورش فتاحی ، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر لامرد گفت: تمامی زیرساخت‌ها و جذابییت‌ها برای یک سرمایه گذار در منطقه ویژه اقتصادی لامرد وجود دارد و منطقه ویژه اقتصادی لامرد، فرصتی طلایی برای سرمایه گذاری است.

فتاحی در خصوص گاز گفت: خوشبختانه در منطقه‌ای قرار دادیم که فاصله بسیار کمی با عسلویه دارد و مشکلی برای انتقال گاز نداریم. به لحاظ زیر ساختی نیز اکنون دارای ایستگاه تقلیل فشار گاز هستیم و دو ایستگاه تقلیل فشار گاز دیگر نیز در حال ساخت است که احتمال می‌دهیم در سال جاری به بهره برداری برسد.

وی از برنامه ریزی برای جذب سرمایه گذاران بیشتر درمنطقه ویژه اقتصادی لامرد خبر داد و گفت: برای آنکه بتوانیم سرمایه‌گذاران بیشتری به لامرد بیاوریم، نیازمند انرژی‌ها و خوراک‌های بیشتری برای صنایع هستیم که برای تحقق این مهم، تلاش‌های مضاعف و گسترده‌ای صورت گرفته است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر لامرد با اعلام اینکه اولین نقطه آبرسانی، لامرد است گفت: پروژه آبرسانی از خلیج فارس با رشد بسیار خوبی همراه بوده و به نظر می‌رسد در سال جاری شاهد آبرسانی به منطقه ویژه اقتصادی لامرد باشیم.

وی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه اولیه تخصیص ۵ میلیون متر مکعب آب است گفت: ظرفییت لازم برای توسعه در نظر گرفته شده و می‌تواند تا ۱۰ میلیون مترمکعب اضافه شود که می‌توانیم از طریق پروژه آبرسانی شرکت فرا آبرسان، این میزان آب برای صنایع منطقه ویژه اقتصادی لامرد تامین کنیم.

فتاحی از نزدیکی لامرد به دریا به عنوان یکی از بزرگترین مزیت‌ها یاد کرد و گفت: با این نزدیکی که لامرد با خلیج فارس دارد، احتمال انتقال آب مورد نیاز صنایع بدون هیچ مشکلی قریب به یقین است.

بهمن‌پور در جلسه شتاب بخشی طرح انتقال آب خلیج فارس به استان فارس که به میزبانی سازمان صمت و با حضور نمایندگان مجلس و مدیران استانی برگزار شد، گفت: عملیات اجرایی خط اول طرح انتقال سال ۹۷ آغاز شد اما کار به دلایلی متوقف ماند، اما اکنون آماده لوله‌گذاری است.

بهمن‌پور گفت: دالان این خط از ارتفاعات صعب العبور منطقه مرزی استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان می‌گذرد و با ایجاد ۵ پمپاژ در مسیر خط لوله، آب دریا تا ارتفاع بالای ۱۳۰۰ متر وارد شهر لامرد خواهد شد.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: قرارداد انتقال آب خلیج فارس به استان فارس اتفاقی مبارک و بسیار مهم است که پس ازسال‌ها تلاش و پیگیری بالاخره محقق شد.

سید موسی موسوی افزود: این پروژه توسط شرکت فراآبرسان سرزمین به‌عنوان سرمایه‌ گذار بخش خصوصی و با خرید تضمینی ایمیدرو اجرا می‌شود و هشتم تیرماه جاری قرارداد خرید تضمینی آب امضاء شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در فاز نخست شاهد احداث آب‌شیرین ‌کن در پارسیان با ظرفیت ۱۵ میلیون مترمکعب آب خواهیم بود، تأکید کرد: طبق تفاهم‌ها، خط انتقال پروژه به سمت لامرد با ظرفیت‌ بسیار بیشتر و به‌گونه‌ای طراحی شده است که در فازهای بعدی بتوانیم با افزایش حجم آب و ادامه خط به سمت شمال فارس، آب شرب و آب مورد نیاز صنایع کل استان فارس را تأمین کنیم.