جایگاه دشتستان در مدیریت‌های استان باید لحاظ شود

جایگاه دشتستان در مدیریت‌های استان باید لحاظ شود

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به انتقادات در مورد عدم حضور نیروهای دشتستانی در مدیریت‌های استان، بیان کرد: دشتستان بزرگترین شهرستان استان و قطب نیروی انسانی مجرب، نخبه، باسواد، متخصص و تحصیل‌کرده و انقلابی است و جایگاه دشتستان در مدیریت‌های استان باید لحاظ شود.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به انتقادات در مورد عدم حضور نیروهای دشتستانی در مدیریت‌های استان، بیان کرد: دشتستان بزرگترین شهرستان استان و قطب نیروی انسانی مجرب، نخبه، باسواد، متخصص و تحصیل‌کرده و انقلابی است و جایگاه دشتستان در مدیریت‌های استان باید لحاظ شود.

دکتر ابراهیم رضایی در جلسه پرسش و پاسخ با اهالی محله حسین‌آباد برازجان، پاسخگویی مسئولان را عامل مهم و تاثیرگذاری در رفع مشکلات مردم دانست و اظهار داشت: مسئولی که پاسخگو باشد دنبال رانت و فساد و تبعیض و رانت نخواهد بود. پاسخگویی در عملکرد بهتر مسئولان نیز اثرگذار خواهد بود.
وی با قدردانی از دست‌اندرکاران طرح پویش ۴۸_۴۸، اضافه کرد: یکی از افتخارات بنده ارائه گزارش‌های ماهانه به مردم است و عملکرد شورا در ارائه گزارش به مردم در مساجد حرکت مهم و بزرگی است که امیدواریم شاهد تداوم و گسترش این برنامه‌ها باشیم.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طی دو ماهه گذشته ۳۷ سوال از وزرا داشتیم که یکی از آنها مربوط به بافت‌های فرسوده بوده است. همچنین ۳۰ تذکر را به وزرا دادیم که در زمینه‌های مختلف بود و مهمترین موضوعات آن مربوط به مسائل خرما، قبض‌های برق و آب، مسائل معیشتی مردم و مقابله با گرانی، آب، نهاده‌های دامی، احتکار خودرو و پاداش پایان خدمت بازنشستگان و فرهنگیان بود.

وی یکی از مصوبات مهم در مجلس را در یک ماه گذشته طرح تقویت امنیت غذایی کشور عنوان کرد و با اشاره به اهمیت آن، طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان را از دیگر موارد مهم مطرح شده در مجلس دانست.

رضایی ادامه داد: وضعیت فعلی محله حسین آباد در شأن مردم نیست و وظیفه ما است که به عنوان خدمت‌گذار مردم هر کاری را برای رفع مسائل و مشکلات انجام دهیم و آمادگی خود را برای همراهی با اعضای شوراها در رفع مشکلات اعلام می‌کنیم.

وی با اشاره به بررسی طرحی در مجلس با عنوان طرح ساماندهی مدیریت شهری، خاطرنشان کرد: این طرح نقش مهمی در انسجام مدیریت شهری و در نتیجه ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم در محلات و مناطق مختلف شهرها خواهد داشت.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد دخالت نمایندگان در انتصابات با بیان اینکه وظیفه نماینده مجلس عزل و نصب مدیران نیست، تاکید کرد: من هم از گوشه‌وکنار خبرهایی مبنی بر سهم‌خواهی و دخالت برخی نمایندگان در انتصابات شنیده‌ام که در صورت صحت حتماً اشتباه و خلاف است و نباید این روال وجود داشته باشد. روی مصداق و اینکه چه فردی مدیر شود ورود نمی‌کنیم البته بر روی معیارهای انتصاب مدیران از جمله اینکه مدیران دولت باید کارآمد، مردمی، انقلابی و پاک‌دست و در راستای گام دوم انقلاب باشند، تاکید می‌کنیم.

رضایی در پاسخ به انتقادات در مورد عدم حضور نیروهای دشتستانی در مدیریت‌های استان، بیان کرد: دشتستان بزرگترین شهرستان استان و قطب نیروی انسانی مجرب، نخبه، باسواد، متخصص و تحصیل‌کرده و انقلابی است و جایگاه دشتستان در مدیریت‌های استان باید لحاظ شود. مطالبه ما از مدیریت اجرایی استان بوشهر این است که آنگونه که در شأن دشتستان است، از نیروهای متخصص دشتستانی در مدیریت‌ها استفاده شود.

یکی از حضار از نماینده دشتستان درباره رابطه وی با استاندار جدید بوشهر پرسید که رضایی پاسخ داد: رابطه ما با استاندار را میزان انقلاب، ولایت‌ و مردم‌ تعیین می‌کنند. استاندار و هر مسئول دیگری به همان اندازه‌ای که نوکری و خدمت به مردم و انقلاب کند و در خط ولایت باشد، مطلوب ماست و در خدمت ایشان هستیم ولی اگر مدیری دنبال باندبازی و تسویه‌حساب و سیاسی‌کاری باشد و مشکل مردم را حل نکند به همان میزان فاصله می‌گیریم و با احدی تعارف نداریم.