نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:

رسانه قوی، کارآمد و موثر می‌تواند زمینه توسعه و پیشرفت جامعه را فراهم کند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: در شرایط کنونی که دشمن کشور را وارد جنگ رسانه‌ای کرده، صداوسیمای ملی و مرکز بوشهر در خط مقدم مقابله با تهاجم رسانه‌ای جهان استکبار قرار دارد.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری شامگاه دوشنبه در نشست با مسئولان صدا و سیمای استان بوشهر با اشاره به اهمیت گسترش و ارتباط نوین در رسانه و نقش آن در منظومه حیات جامعه و معماری ادراک اظهار کرد: بزرگترین ابزار تهاجم برای جهان استکبار، رسانه است.

وی افزود: اکنون جنگ رسانه‌ای پنهان در جهان وجود دارد که این نوع تهاجم از جنگ سرد گذشته و در عرصه مقاومت رسانه‌ای، صدا و سیما پیشران این جنگ نابرابر است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: در جنگ رسانه‌ای جهان استکبار علیه نظام اسلامی ایران، قشر جوان و بانوان را مورد هدف اصلی قرار داده و تقویت خط مقاومت با تولید برنامه‌ها متناسب با ظرفیت‌ها یک ضرورت است.

صفایی بوشهری ظرفیت‌های استان بوشهر را در موضوعات مختلف برای تولید برنامه را منحصر به فرد دانست و ادامه داد: استان بوشهر از ظرفیت‌های مختلف در حوزه‌های مختلف تاریخی، اقتصادی، آیینی، مناسبتی و مبارزاتی برخوردار است.

وی بیان کرد: استان بوشهر با ظرفیت‌های مختلف گنج سوژه برای ارائه در شبکه‌های صدا و سیما است.

وی مبارزات زنان لَردِه علیه استعمار را یکی از موضوعات مهم دانست و اضافه کرد: زنان لرده استان بوشهر در مبارزه با انگلیس استعمارگر چنان ضربه‌ای به آنان وارد کردند که این سوژه و موضوع در تولید برنامه در صدا و سیما مغفول مانده است.

صفایی بوشهری با بیان اینکه رسانه در محاسبات مدیریت جهان دارای نقش مهم و استراتژیک است، اظهار کرد: اکنون جایگاه رسانه از درجه حساس گذشته و حیاتی شده است.

وی اضافه کرد: رسانه در جامعه حیات‌بخش و راهبردی است و سانه قوی، کارآمد و موثر می‌تواند زمینه توسعه و پیشرفت جامعه را فراهم کند.اچ دی سازی پخش سیما به منظور بهبود کیفیت دریافت تصاویر و توسعه واحد سیار.


مدیرکل صداوسیمای استان بوشهر نیز با تشکر از حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، گزارشی از فعالیت‌های این نهاد در سال ۱۴۰۱ ارائه کرد و پوشش خبری رویداد‌های مختلف استان از جمله سفر رئیس جمهور، تهیه گزارش خبری از توانمندی‌های مختلف استان و انعکاس آن از شبکه‌های سراسری، پیگیری برخی مشکلات مردم به‌ویژه در حوزه آب، تولید مستند‌های رادیویی و تلویزیونی درباره شهدا و شخصیت‌های اثرگذار استان، پخش زنده ویژه‌برنامه دهه فجر از ۱۰ شهرستان استان از شبکه ۳ و ورزش سیما، تولید و پخش مستند ۱۳ قسمتی سفرقند از شبکه قرآن و امید، تولید مستند رادیویی جهانبخش ویژه زنده‌یاد جهانبخش کردی‌زاده نو‌حه‌خوان مطرح بوشهری، تولید ۲ سرود با همکاری گروه سرود روستای دهقاید، تولید فیلم کوتاه نماز، تولید بخش ویژه محرم انقلابی و ۱۵ مورد گزارش درباره اغتشاش‌ها در فضای مجازی را از جمله آن‌ها برشمرد.

مهدی حیدری ابراز امیدواری کرد که با تامین اعتبارات لازم که قول آن داده شده، تغییراتی در شکل و محتوای برنامه‌ها ایجاد شود از جمله تغییر و توسعه استودیو‌ها به‌ویژه استودیوی خبر، آغاز فرایند