وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

اعضای هیات مدیره پتروشیمی‌ها باید بومی باشند نه پروازی/ مالیات و ارزش افزوده باید در منطقه خرج شود نه تهران!

مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بومی گزینی در پتروشیمی ها خصوصا دربین مدیران باید انجام شود، درد آور است که اعضای هیات مدیره پتروشیمی پروازی باشند.

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، با تبریک یازدهم اردیبهشت ماه روز کار و کارگر اظهار کرد: جامعه کارگری در انقلاب و دفاع مقدس نقش بزرگی داشت، زیرساخت اقتصاد مقاومتی با دستان پر توان کارگران ساخته شده است.

وی با اشاره به سخنان نمایندگان کارگری افزود: مطالبات جامعه کارگری و شهرستان به حق است، اما متاسفانه محدودیت هم وجود دارد.

مرتضوی بیان کرد: اسفند سال ۱۴۰۱ سازمان تامین اجتماعی ۵۰ هزار میلیارد تومان پرداختی داشت؛ مجموع درآمد و سود خالص قابل تسهیم تامین اجتماعی پاسخ گوی یک ماه از نیاز این سازمان نیست.

وی افزود: بومی گزینی در پتروشیمی‌ها خصوصا در مدیران باید انجام شود، درد آور است و بنده را هم رنج می دهد که اعضای هیات مدیره پتروشیمی پروازی باشد. چه کسی لایق‌تر از بومی‌های همین منطقه که تخصص دارند و گرمای منطقه را لمس کرده اند، گاها جلسات هیات مدیره هم در تهران تشکیل می شود، برای چندمین بار عرض می کنم اصلاح شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: معنی ندارد شرکت در تهران دفتر داشته باشد، غیر از دفتر فروش باید تمام دفاتر را تعطیل کرد. پرداخت مالیات و ارزش افزوده هم باید به محل کارخانه ها منتقل شود نه تهران.