امام جمعه عسلویه:

بی‌آبی در پایتخت انرژی کشور/ بیکاری زیبنده مردم عسلویه نیست

حجت الاسلام هاشمی نژاد، امام جمعه عسلویه بی‌آبی را یکی از مشکلات مهم در این شهرستان عنوان کرد و گفت: بیکاری زیبنده مردم عسلویه نیست.

حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه عسلویه اظهار داشت: بندگان خوب خدا دعا می‌کنند خداوند به آنان فرزندی مرحمت کند که مایه چشم روشنی باشند؛ فرزند صالح و پاک و خوب باقیات و صالحات است و پدر و مادر از عایدات وجودی او در عالم آخرت بهره مند می‌شوند.

وی اضافه کرد: اگر فرزندی اهل دین و دیانت باشد و کار خیری انجام دهد پدر و مادر در کار خیر او شریک هستند، یکی از دعاهای ما باید همین باشد و دعا کنیم خدا فرزند صالح به ما بدهد.

امام‌جمعه عسلویه به فرازهایی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار کارگران اشاره کرد و افزود: کارگران به نظام وفادار هستند و در ابتدای انقلاب گروهک‌ها تلاش کردند کارگران مقابل نظام باشند بعداً هم دشمنان خارجی تلاش کردند که جامعه کارگری مقابل نظام قرار دهند و بدخواهان نقشه‌ها داشتند ولی موفق نشدند.

وی خاطرنشان کرد: جامعه کارگری تحت تأثیر این تبلیغات و شعارهای غیر واقعی دشمنان قرار نگرفتند و این جهاد بزرگ جامعه کارگری بود. جامعه شریف کارگری پای نظام ایستادند و دشمن را ناامید کردند و تو دهنی به دشمن زدند.

هاشمی‌نژاد ادامه داد: بعضاً بعضی از اعتراضات کارگری که پیش می‌آید به جا هست و دلیل منطقی و صحیح دارد. بعضی مواقع به مسئولین می‌گویم پیمانکارها و مدیران عامل را به صف کنید و مصرانه و مجدانه از آنها بخواهید حق و حقوق کارگران را بدهند و بهانه دست دشمن ندهند تا دشمن سو استفاده نکند.

وی به سفر رئیس جمهور به کشور سوریه اشاره کرد و گفت: این سفر بعد از ۱۳ سال اتفاق افتاد و استقبال کم‌نظیر مردم سوریه و به خصوص جوانان این کشور که در یک دست پرچم ایران و در دست دیگر پرچم کشورشان داشتند و در چندین کیلومتر از رئیس جمهور استقبال کردند بی نظیر بود.

امام جمعه عسلویه با بیان اینکه این سفر دستاوردهای خوبی داشت اضافه کرد: ۱۵ سند همکاری بین دو کشور امضا شد که بیشتر حول محور اقتصادی بود. در گذشته متأسفانه سهم تجارت ما با سوریه ۳ درصد بود و این فرصت سوزی قبل از این بود.

وی بیان کرد: کشور ما با اینکه به سوریه کمک کرد و سوریه را از دست داعش نجات داد ترکیه که مخالف سوریه بود به داعش کمک می‌کرد سهم ۴۸ درصدی در تجارت با سوریه داشت.

هاشمی‌نژاد تصریح کرد: رئیس جمهور در این سفر چهار ساعت با رئیس جمهور سوریه مذاکره کرد و به تفاهم رسیدند، نتایج خوبی هم داشت، این اسناد همکاری بی سابقه بود؛ هم از لحاظ تعداد و هم از لحاظ همکاری دیپلماسی دولت مردمی و انقلابی مورد تمجید رهبر انقلاب بوده و هست.

لزوم رفع مشکلات عسلویه

امام جمعه عسلویه به مشکلات شهرستان عسلویه اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر مسئولین استان مسئولان مرکز هم ندای این مردم را بشنوند؛ عسلویه مشکل آب دارد و تا این مسئله به بحران تبدیل نشده مسئولان تمهیداتی بیندیشند که مهار آن مشکل ساز است.

وی تصریح کرد: آلودگی زیست محیطی عسلویه همچنان آزار دهنده است. مشکل بیکاری در شهرستان وجود دارد و این مشکلات نه زیبنده است و نه قابل توجیه؛ این همه خانواده در شهرستان تحت پوشش کمیته امداد و نهادهای حمایتی هستند و ۵۰ خانوار از اینها خانه ندارند.

هاشمی‌نژاد افزود: مشکل بهداشت و درمان در شهرستان هست؛ احداث بیمارستان جدید مورد بحث است و موافق چنین کاری نیستم. ۲ تا بیمارستان در شهرستان داریم که کمبودهایی دارند. احداث بیمارستان جدید زمان بر هست و هزینه اضافی است.

وی بیان کرد: کمبودهای این دو بیمارستان را رفع کنند؛ دیالیز در این شهرستان نیست مردم گرفتار هستند و باید به کنگان و پارسیان یا جاهای دیگر بروند. در این دولت مردمی و انقلابی ندای این مردم را بشنوند و زخم‌های کهنه مردم شهرستان را مداوا کنند.