رئیس شبکه بهداشت و درمان جم:

تولد نوزادان مبتلا به تالاسمی ماژور در شهرستان جم به صفر رسید

قاسمی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: تولد نوزادان مبتلا به تالاسمی ماژور در شهرستان جم به صفر رسید.

احمد قاسمی صبح شنبه در مراسم هفته سلامت اظهار داشت: بخش زیادی از خدمات حوزه بهداشت به‌صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: خدماتی مانند واکسیناسیون کودکان، مراقبت از زنان باردار، توزیع مکمل‌های دارویی و … اثرات مثبت خود را سال‌هاست که در بین عموم مردم گذاشته است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان جم با تصریح کرد: با هزینه در حوزه پیشگیری، از بار سنگین هزینه‌های درمانی کاسته می‌شود.

وی افزود: در شهرستان جم با راه‌اندازی مرکز مشاوره تالاسمی، چندین سال است که فرزند مبتلا به تالاسمی ماژور در شهرستان متولد نشده و این در حالی بود که پیش‌ازاین آمار متولدین تالاسمی در جم بالا بوده و خانواده‌ها هزینه‌های زیادی برای درمان فرزندان بیمار خود خرج می‌کردند.

قاسمی با تقدیر از همیاری‌ها و مساعدت پالایشگاه فجر جم در راه‌اندازی سالن تجمیعی واکسیناسیون کرونا در شهر جم، بیان کرد: سالن واکسیناسیون واقع در مجموعه ورزشی شهرک توحید یکی از مجهزترین و بهترین سالن‌های تزریق واکسن در سطح استان بود که موجب رضایت‌مندی مراجعین نیز شده بود.

وی با بیان اینکه بیمارستان توحید جم بار حوزه درمان شهرستان را به دوش کشیده است گفت: پالایشگاه فجر جم در طول سالیان اخیر نسبت به تجهیز، نگهداری و ارتقای تجهیزات بیمارستان توحید اهتمام جدی داشته و در ایام بیماری کرونا نیز شاهد بودیم این مرکز درمانی، نسبت به سایر بیمارستان‌های استان عملکرد مطلوبی را داشت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان جم افزود: در سال گذشته آمبولانس مرکز ریز بر اثر سانحه تصادف، از چرخه خارج و در دست تعمیر قرار گرفت که با نگاه مثبت پالایشگاه فجر، یک دستگاه آمبولانس در مرکز ریز مستقر شده و به مردم بخش ریز خدمت‌رسانی می‌کند.