نماینده بوشهر در مجلس خبرگان:

مسئولان با مردم صادقانه حرف بزنند/ لزوم گره‌گشایی از مشکلات

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان با بیان اینکه ما مسئولین با مردم صادقانه حرف بزنیم، گفت: اگر مردم مشکلاتی دارند تا می‌توانیم حل کنیم و اگر نمی‌توانیم از خود مردم کمک بگیریم.

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری دوشنبه شب در آئین یادواره سردار شهید یوسف بردستانی، شهدای بخش بردخون، شهید رستم علی بابایی و شهید گمنام، اظهار داشت: در این دوره و زمان به یاد شهدا بودن، انس گرفتن با شهدا و آنها را الگوی گفتاری و رفتاری خود قرار دادن یک هنر اجتناب ناپذیر است.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما در هر زمان به الگو نیاز داریم، افزود: الگوی امروز ما این شهدا هستند که از مکتب اهل بیت، امام، مقام معظم رهبری و مرجعیت الهام گرفته‌اند.

وی با اعلام اینکه هر مسئله‌ای که دشمن در کشور ایجاد می‌کند با فراخوان یک مراسم شهید نقش بر آب می‌شود، بیان داشت: برگزاری مراسم یادواره شهیدان، گام کوچکی در مقابل عظمت این عزیزان است و این آرامش و امنیت و اقتدار ما در سایه خون تک تک شهیدان بلکه قطره قطره خون تک تک شهیدان به دست آمده است.

حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه شهیدان عزت، امنیت، آبرو و عظمت به ما دادند و انقلاب را بیمه کردند، گفت: یکی از پشتوانه‌های بزرگ انقلاب اسلامی بعد از امام راحل و مقام معظم رهبری و در رأس عنایات الهی و توجهات امام زمان (عج)، همین وجود شهیدان است.

وی یکی از اهداف برگزاری یادواره‌ها را قدرشناسی از شهیدان و انتقال صبر و استقامت و پایداری آنها به نسل جوان دانست و افزود: بسیاری از نسل جوان ما دوران جبهه و دفاع را ندیده‌اند و از زبان پدران خود رشادت‌ها و سختی‌هایی که شهیدان تحمل کردند را شنیده‌اند که چگونه با پیشانی بندهای یا زهرا، یا حسین و یامهدی سختی‌ها را تحمل کردند.

حسینی بوشهری، هدف دشمن از ایجاد حوادث اغتشاشات سال ۱۴۰۱ را هدف قرار دادن ارزش‌ها و دین و انقلاب دانست و عنوان کرد: چون انقلاب ما برخاسته از مکتب اهلبیت است بنابراین دشمنان تمامیت اسلام را نشانه گرفته بودند.

وی ادامه داد: دشمن تجزیه کشور و از بین بردن معیارهای اخلاقی و ارزشی را هدف قرار داده و عده‌ای هم در ادامه حوادث سال گذشته می‌خواهند بگویند نسبت به خون شهیدان بی تفاوت و بی توجه هستیم اما بنده به صراحت می گویم اگر شما مانند شهیدان در میدان بمانید و برادران و خواهرانی که براثر بی توجهی یا تبلیغات دشمن به مسیر اشتباه رفته‌اند را با استقامت و بیان زیبا و رفتار حکیمانه هدایت کنید دشمن شکست خواهد خورد.

حسینی بوشهری با بیان اینکه یکی دیگر از پیام یادواره شهدا این است که ما هنوز با دشمنان اسلام در حال جنگ هستیم، خاطرنشان کرد: دشمنان در روزهای آغازین انقلاب جنگ خیابانی به راه انداختند و کودتا طراحی و هشت سال این ملت را درگیر جنگ کردند و امروز شکل جنگ عوض شده است.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اعلام اینکه بخشی از مشکلات کشور داخلی و بخش دیگر آن توسط دشمنان طراحی شده است، گفت: هدف دشمن ایجاد گسست بین مردم با نظام و رهبری است ولی با صراحت عرض می‌کنم دشمنان کور خوانده‌اند و این ملت مانند شهیدان، راه شهیدان را ادامه خواهند داد.

وی اضافه کرد: دشمن از طریق بوق‌های تبلیغاتی خود به دنبال تئوریزه کردن فضای جامعه و گرفتن حال و هوای انقلابی و شور و نشاط و عشق و دلدادگی مردم به اسلام و انقلاب است و این گونه القا می‌کند که تمام دغدغه مردم به جای خدا و قرآن و معنویت و پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) و امام صادق (ع)، دغدغه زندگی است.

حسینی بوشهری ابراز کرد: دشمنان باید بدانند اگر روزی حادثه پیش بیاید و به حضور مردم نیاز باشد، پیر و جوان و مرد و زن و جوانان برومند و قهرمان ما یک ذره تأمل نمی‌کنند و رویاروی آنها خواهند ایستاد.

وی با بیان اینکه شهدا اهل انتخاب بودند و بهترین راه را انتخاب کردند، افزود: شخصیت فردی و اجتماعی و سعادت و شقاوت انسان از رهگذر انتخاب است و شهدا اهل اشک و عزاداری برای اهلبیت بودند و در روز لزوم نیز اسلحه به دست از مرزهای کشور پاسداری کردند.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه هرکس در کشور مسئولیتی دارد، به برکت همراهی مردم و خون شهدا است و باید قدردان باشیم، تاکید کرد: مسئولیت ما را غافلگیر نکند و ما مسئولین قبل از اندیشیدن به خود باید به کسانی که زمینه این مسئولیت را برای ما فراهم کردند یعنی حضور قهرمانانه مردم در مناسبت‌های مختلف بیندیشیم و با آنها صادق باشیم.

وی با اشاره به برگزاری دو انتخابات در سال جاری در کشور، یادآور شد: امیدواریم مردم علی رغم میل دشمنان همچون گذشته در انتخابات پرشور شرکت کنند؛ مردم ما همان مردم حاضر در روز قدس و شب‌های قدر هستند و رنگ اهل بیت گرفته‌اند و کسی که رنگ اهل بیت گرفته با توطئه دشمن مسیر را عوض نمی‌کند.

حسینی بوشهری با بیان اینکه ما مسئولین با مردم صادقانه حرف بزنیم، عنوان کرد: اگر مردم مشکلاتی دارند تا می‌توانیم حل کنیم و اگر نمی‌توانیم از خود مردم کمک بگیریم و به جای گره کور زدن به مشکلات مردم، باید گره گشایی کنیم.

وی افزود: باید کاری کنیم که دشمن به ما پوزخند نزند و بگوید این ملت و مسئولین باهم و در کنار هم هستند و با قامتی استوار مسیر انقلابشان را ادامه می‌دهند.