در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت

پتروشیمی بوشهر و دانشگاه خلیج فارس تفاهم نامه همکاری امضاء کردند

در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی، شرکت پتروشیمی بوشهر و دانشگاه خلیج فارس، تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی و فناوری امضاء کردند.

رییس دانشگاه خلیج فارس پس از امضای تفاهم نامه با شرکت پتروشیمی بوشهر، در غرفه شرکت سرمایه گذاری تجاری شستان، گفت: این تفاهم نامه بر اساس سند راهبردی دانشگاه و تامین نیازهای صنعت با توجه به اهمیت پژوهش های کاربردی امضاء شد.

محمد مدرسی با تاکید بر اینکه پس از امضاء تفاهم نامه انتظار می رود دانشگاه و صنعت، نیازهای یکدیگر را پوشش دهند، گفت: دانشگاه خلیج فارس چهارمین دهه خود را پشت سر می گذارد و در حوزه های مختلف از علوم انسانی تا علوم زیستی، مهندسی، اقتصاد و پتروشیمی فعال است.

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه، پژوهش ها را در حوزه تحصیلات تکمیلی به سمت نیازهای صنعت پتروشیمی سوق می دهیم.

پیوند صنعت و دانشگاه

در ادامه، رییس پژوهش، فناوری و نوآوری پتروشیمی بوشهر با تاکید بر اینکه پتروشیمی بوشهر بیش از ۲۲ پروژه پژوهشی با دانشگاه های مطرح و شرکت های دانش بنیان در کشور، در دست اجرا دارد، گفت: هدف از امضای این تفاهم نامه کمک به توسعه صنعت کشور است تا علاوه بر تجربه متخصصان از دانشگاه و اساتید نیز بهره برده شود.

رییس پژوهش، فناوری و نوآوری پتروشیمی بوشهر همچنین یادآور شد: ارتباط دانشگاه و صنعت موجب شد در حوزه رآکتور ATR، دیگر نیازمند به تامین از خارج کشور نباشیم؛ پروژه های HAZOP و HAZID نیز چنین بودند.

بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران با شعار «صنعت نفت، تولید فناورانه و مصرف بهینه» از امروز (چهارشنبه، ۲۷ اردیبشهت‌ماه) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به‌کار کرد و تا روز شنبه هفته آینده (۳۰ اردیبهشت‌ماه) دایر خواهد بود.