امام جمعه سیراف:

وضعیت آب در سیراف مناسب نیست / مردم در تابستان گرم نباید مشکل بی آبی داشته باشند

حجت الاسلام عاشوری، امام جمعه سیراف با بیان اینکه مردم از وضعیت آب و بازار گلایه مند هستند، گفت: وضعیت آب در بخش سیراف مناسب نیست و باید پیگیری شود تا مردم در تابستان گرم مشکل بی آبی نداشته باشند.

حجت الاسلام محمد صادق عاشوری عصر یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان کنگان با تبریک سوم خرداد روز آزاد سازی خرمشهر و روز مقاومت اظهار داشت: آزادی خرمشهر پس از ۵۷۵ روز صورت گرفت و ضربه اساسی و تعیین‌کننده‌ای بر پیکر دشمن وارد ساخت به گونه که تمامی معادلات، باورها و تصوراتی را که در مورد توانایی و قابلیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران وجود داشت، تغییر داد.

عظمت حماسه فتح خرمشهر

امام جمعه سیراف افزود: بزرگ‌ترین درس امروز آزادی خرمشهر، درک حقیقت ترجیح هزینه مقاومت بر هزینه تسلیم بود.

وی گفت: واقعیت این است که ملت ما در حال گذر از پیچ تاریخی است و اگر بخواهیم از این پیچ گذر کنیم و به موفقیت برسیم باید آگاهی‌های سیاسی خود را بِروز کنیم.

وی اضافه کرد: ملتی که قدرت تجزیه و تحلیل اتفاقات روز منطقه و فرامنطقه را نداشته باشد، نمی‌تواند به سلامت از این پیچ تاریخی عبور کرده و عزتمندی آینده کشور خود را تضمین کند.

حجت الاسلام عاشوری بیان کرد: برخی در ایران فکر می‌کنند چون مسیر مقاومت پرمشقت و پردردسر است و شاید راه‌های کوتاه آمدن در مقابل آمریکا هزینه و دردسرهای کمتری داشته باشد و منجر به حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مملکت شود، اما حقیقت این است که تسلیم شدن به آمریکا، سرنوشتی جز لیبی و سودان ندارد.

وی یادآور شد: حماسه فتح خرمشهر آنقدر عظیم است که تا همیشه در حافظه تاریخ ملت ایران می‌ماند و درس‌آموزی می‌کند.

وی گفت: عظمت و تعالی معنوی این فتح تا آنجا بود که عارفی چون امام خمینی (ره)، که اهل رؤیت اشیا کما هی بود، این فتح را از امور مافوق طبیعت، از عنایات ویژه خداوند متعال و تجلی همگانی توحید افعالی دانستند

ابعاد عظمت شخصیت حضرت معصومه (س)

وی با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و روز دختر و آغاز دهه کرامت بیان کرد: باید حضرت معصومه (س) را به عنوان الگو و اسوه بدانیم، عالمه بودن و همراهی ایشان با امام زمان خود، از نکات ارزنده شخصیتی ایشان است که نه تنها ایشان را برای دختران جامعه الگو می‌سازد، بلکه مردان نیز در ولایت‌مداری باید از ایشان الگوبرداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: عالمه، عاقله، عارفه برخی از ویژگی‌های شاخص آن حضرت است و در زمانی که امام موسی کاظم (ع) در زندان بودند، بسیاری از علما، مراجع و دانشمندان نزد حضرت معصومه (س) آمده و سوالات خود را می‌پرسیدند و حضرت به مشکلات علمی مراجعان پاسخ می‌دادند.

امام جمعه سیراف اضافه کرد: بصیره بودن از دیگر ویژگی ایشان بود و هر کس از بصیرت برخوردار نباشد قطعاً از همراهی با امام زمانش باز خواهد ماند همچنین مجاهده ویژگی بارز دیگر این بانوی بزرگوار، فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی ایشان بوده است.

وی گفت: حلقه مفقوده جامعه بشری نداشتن الگوی مناسب است اما قبل از الگوسازی، الگو پردازی (یعنی شناساندن منطقی و اقناعی الگو) از مهم‌ترین راه‌های انتشار و تبلیغ اندیشه و مکتب فکری است.

لزوم بازخوانی ارزش‌های فاطمی باید برای بشریت

امام جمعه سیراف اضافه کرد: نور اندیشه و نام الگوهای برتری مثل حضرت فاطمه معصومه علیها السلام ذیل نور عالم‌گیر حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا سلام الله علیه، انحرافات اصلی جامعه انسانی را برطرف و پیام او را به همه جهانیان ارائه خواهد کرد.

وی تصریح کرد: ارزش‌های فاطمی باید برای بشریت قحطی‌زده امروز بازخوانی شود، بازگشت هویت، ارزش شخصیت و عظمت دختران و زنان، بار دیگر به نام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، با تجلی حقیقت ولایت ایشان در عصر ولایت بقیه الله الاعظم عجل الله فرجه الشریف، به برکت انقلاب اسلامی رخ می‌نماید، آن گونه که بسیاری این عصر را، عصر فجر غیبت دانسته‌اند.

وی گفت: تربیت دختران در تراز سبک زندگی اسلامی نیز اهمیتی مضاعف دارد و پیامبر صلی الله علیه و آله در روایات متعددی بر آن تأکید داشته‌اند، به عنوان نمونه فرمودند: «چه خوبْ فرزندانی هستند دخترانِ در حجاب! هر کس یکی از این دختران با حجاب و عفاف را داشته باشد، خداوند، وجود آن دختر را برای وی مانع آتش دوزخ قرار می‌دهد و هر کس دو تا داشته باشد، خداوند، به خاطر آنان، او را وارد بهشت می‌سازد….»

وی ادامه داد: علت این فرمایش بدان جهت است که دختران امروز، همسران و مادران فردای جامعه‌اند، و سلامت فکری و اخلاقی دختران امروز در تراز سبک زندگی ایمانی، مهم‌ترین زمینه و عامل برای سلامت جامعه ایمانی آینده است.

برنامه دشمن برای دختران ایران اسلامی

وی گفت: از دهه گذشته ساخت سریال‌هایی که موضوعاتش برای دختران و خانم‌ها جاذبه دارد و اصطلاحاً به سریال‌های ترکیه‌ای و کره‌ای معروف شده است، یکی از ابعاد جنگ نرم فرهنگی دشمن شده است و یکی از اصول سریال سازی که در دنیا پذیرفته شده است، این است که اگر سریالی بتواند با خانم‌ها در خانه ارتباط برقرار کند، به تدریج همه‌ی خانواده را جذب می‌کند.

وی تصریح کرد: این سریال‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های خصوصی، عموماً موضوعات زنانه و عاطفی دارد و در آن مؤلفه‌های جذب زنان به شدت رعایت شده است، تا بتواند فرایند «هم ذات‌پنداری» را تحقق ببخشد و حتی برای خانواده‌های نسبتاً مقیدتر نوعاً سریال‌های ترکیه‌ای و کره‌ای که به فرهنگ شرقی ما تا حدودی نزدیک‌ترند، ولی با همان ویژگی‌های ضد اخلاقی ساخته می‌شود.

وی گفت: رویکرد رایج این سریال‌ها عبارت است از سست نشان دادن بنیاد خانواده، سخیف جلوه دادن شغل خانه‌داری و فرزندپروری، نفی هرگونه تقیدهای مذهبی و دینی، ترویج بی بند و باری، بی‌حیایی و بی‌غیرتی، قبح‌زُدایی از روابط نامشروع، اشاعه پدیده فرزندان نامشروع و حرام‌زاده، عادی‌سازی خیانت به همسر و عشق و هوس‌های چند ضلعی است.

وی از حضور پرشور مردم در مراسم سوگواری شهادت امام صادق علیه السلام تقدیر کرد و با تبریک راه یابی گروه سرود همیاران ستاد نماز جمعه به مسابقات استانی سرود رضوی از سری برنامه چهاردهمین جشنواره ملی کودک و نوجوان رضوی جز هشت گروه سرود منتخب از میان ۳۸ گروه سرود استانی را خدمت مردم بخش سیراف، از حمایت‌ها و پیگیری فرماندار، معاون سیاسی و ریاست فرهنگ ارشاد تقدیر کرد.

امام جمعه سیراف با بیان اینکه مردم از وضعیت آب و بازار گلایه مند هستند گفت: نظارت بر بازار در شهرستان و بخش سیراف ضعیف است، چرا باید قیمت در شهرستان کنگان با ۵۰ کیلومتر آن‌طرف تغییر متفاوتی داشته باشد؟ نظارت بر بازار را بیشتر کنید که مردم اثرات آن مردم ببینند.

وی گفت: وضعیت آب در بخش سیراف مناسب نیست و مردم گلایه دارند مردم در بخش سیراف چند ساعت در شبانه روز بیشتر آب ندارند ان شاالله پیگیری شود تا مردم در تابستان گرم این مشکل بی آبی نداشته باشند.