مدیر پالایشگاه یازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی

بررسی وضعیت اجرای برنامه‌های کاهش آلودگی محیط زیست در عسلویه

سعیدیان، مدیر پالایشگاه یازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی: مجتمع گاز پارس جنوبی همسو با کاهش مشعل سوزی، با تلاش کارکنان و متخصصان این مجموعه اقدامات شاخص و نوآورانه‌ی را آغاز نموده و امید داریم بتوانیم با برنامه‌ریزی و کارگروهی دستاوردهای خوبی را به ثبت برسانیم.

در راستای پیگیری و نظارت بر اقدامات انجام شده در خصوص برنامه‌های کاهش مشعل سوزی در پالایشگاه‌های پارس جنوبی، هیئت نظارت وزارت نفت از پالایشگاه هشتم و یازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی بازدید کردند.

به گزارش جنوب استان به نقل از روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، محمد سعیدیان، مدیر پالایشگاه یازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی در ابتدای این بازدید بیان کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی همسو با کاهش مشعل سوزی، با تلاش کارکنان و متخصصان این مجموعه اقدامات شاخص و نوآورانه‌ی را آغاز نموده و امید داریم بتوانیم با برنامه‌ریزی و کارگروهی دستاوردهای خوبی را به ثبت برسانیم.

سعیدیان در ادامه گفت: عزم جدی در دولت سیزدهم و وزارت نفت برای کاهش آلایندگی های محیط زیستی در سراسر پالایشگاه‌های پارس جنوبی آغاز شده و این موضوع در دولت سیزدهم با حمایت های ریاست جمهور ، هیات وزیران و وزیر نفت به صورت ویژه پیگیری می شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های مربوطه در این زمینه در مجتمع گاز پارس جنوبی انجام شده است. در همین خصوص در پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی به صورت اجرایی و فنی مواردی که به آلایندگی محیط زیست از جمله آب ، خاک و هوا منجر می شود شناسایی شده است و گام‌های موثری برداشته شده است.

مدیر پالایشگاه یازدهم در ادامه تصریح کرد: بر این اساس تعویض قطعات و تجهیزاتی که به دلیل فرسودگی دچارآلایندگی می شوند در دستور کار قرار گرفته است تا تجهیزات جدید و نو با مشارکت سازندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان در پالایشگاه‌های این مجموعه راهبردی کشور جایگزین شود .

وی گفت: نصب این قطعات تاثیرات بسزایی در کاهش فلرینگ و ارسال گاز به مشعل ها خواهد داشت و در این زمینه قراردادها اخذ شده و کالاها برای پالایشگاه هایی که در سایت یک و ۲ مستقر هستند در حال تامین است.

گقتنی است در این بازدید، نمایندگان سازمان محیط زیست کل کشور، سازمان محیط زیست استان ، حفاظت محیط زیست شرکت ملی گاز ایران، واحدهای حفاظت محیط زیست ارشد منطقه و شرکت نفت و گاز پارس از پالایشگاه هشتم و یازدهم بازدید میدانی انجام دادند.