با همکاری شرکت پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه

دومین تفاهم‌نامه صلاحیت حرفه‌ای شاغلان پتروشیمی کشور در بوشهر منعقد شد

دراهکی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: دومین تفاهم‌نامه آموزشی اجرای طرح صلاحیت حرفه‌ای شاغلان صنعت پتروشیمی در زمینه ارائه آموزش‌های دوگانه وکاربینی مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای در صنعت با پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه منعقد شد.

عبدالمجید دراهکی روز شنبه در این آئین هدف از انعقاد تفاهم‌نامه با پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه را آموزش و صدور گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای برای مشاغلی که در سازمان فنی و حرفه‌ای کد استاندارد دارند عنوان کرد.

وی بیان کرد: همسو با امضای این تفاهم‌نامه با موضوع صلاحیت حرفه‌ای و آموزش دوگانه نیروهای پیمانکاری و رسمی شرکت پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه، کارگروه‌های متعددی در حال تدوین استاندارد سازی مشاغل فنی شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی هستند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر تصریح کرد: در زمان حاضر حدود ۳۰۰ استاندارد در استان بوشهر تدوین شده است.

دراهکی با بیان اینکه براساس این تفاهم‌نامه یک هزار و ۵۰۰ نیروی شاغل در پتروشیمی کیمیای پارس گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای دریافت می‌کنند گفت: جنوب استان بوشهر باید به مرکز کار و مهارت تبدیل شود و به‌گونه‌ای باشد که مقام‌های ملی کشور نگاه توسعه‌ای در ارتباط با مهارت را به راحتی در این منطقه لمس کنند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با تاکید براینکه توانمندسازی جوانان در راستای توسعه اشتغال ضروری است، عنوان کرد: با توجه به اینکه صنایع بیشترین حجم اشتغال استان را دارند؛ باید زمینه ارتقای دانش و مهارت شاغلان در صنایع با همکاری و تعامل صنعت با آموزش فنی و حرفه‌ای محیا شود.

وی تاکید کرد: تلاش شود با راه‌اندازی کارگاه‌های مهارتی جوار صنایع در پتروشیمی‌های مستقر در جنوب استان شاهد روان‌سازی در ارائه خدمات آموزشی به نیروها باشیم.

مدیر عامل پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه نیز با تأکید بر اینکه تمام شاغلان صنعت نفت، گاز و پتروشیمی باید گواهی مهارت صلاحیت حرفه‌ای دریافت کنند، گفت: نیروی انسانی ماهر و آموزش‌دیده نقشی اساسی در توسعه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی دارد و این آموزش‌ها به صورت آزمایشی برای نخستین بار در استان بوشهر برگزار می‌شود.

امیر گنجی‌دوست با حمایت از برنامه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای استان بوشهر افزود: برنامه‌ریزی آموزشی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت هدفمند برای توانمندسازی نیروهای شاغل در صنعت پتروشیمی با همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود.

وی ادامه داد: توانمندسازی نیروی انسانی یکی از دغدغه‌های اصلی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کشور است و انتظار می‌رود در سال جاری با راه‌اندازی مراکز جوار کارگاهی فنی وحرفه‌ای در صنایع به خصوص در پتروشیمی‌ کیمیای پارس خاورمیانه نهضت مهارت آموزی در پایتخت انرژی کشور عملیاتی شود.

مدیر عامل پتروشیمی کیمیای پارس گفت: با همکاری پتروشیمی کیمیای پارس دومین طرح مهارتی صلاحیت حرفه‌ای شاغلان صنعت پتروشیمی کشور و همچنین طرح آموزش دوگانه در عسلویه استان بوشهر اجرایی می‌شود.