امام جمعه کنگان:

یک بیمارستان جدید در کنگان احداث شود / هزینه در بیمارستان فرسوده کنونی شاید کارشناسی نباشد

حجت‌الاسلام محمودی، امام جمعه کنگان گفت: در اولویت قرار دادن احداث بیمارستان خواسته و مطالبه مهم مردم شهرستان کنگان از وزارت بهداشت و درمان است.

حجت‌الاسلام محمود محمودی در نماز جمعه کنگان اظهار داشت: ابلاغ اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی این شهر از محل مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری قابل تقدیر است.

وی گفت: ما ضمن تشکر از پیگیری‌های صورت گرفته، انتظار داریم وزارت بهداشت احداث بیمارستان جدید را به عنوان مطالبه مهم مردمی در اولویت قرار دهد و تقاضا داریم مسئولان استانی و محلی این مهم را با جدیت دنبال کنند.

امام جمعه کنگان بیان کرد: بیمارستان کنونی قدیمی و فرسوده است و هزینه کردن در آن شاید خارج از اصول کارشناسی باشد.

لزوم رفع مشکل سردخانه

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل سردخانه پزشکی قانونی و فشار روی بیمارستان اشاره و بیان کرد: مسئولان قضائی و همچنین مقامات استانی و محلی مشکل سردخانه را در این شهرستان حل و برای رفع نگرانی مردم چاره اندیشی اساسی و عاجل کنند.

خطیب جمعه کنگان با مروری بر اعمال ماه ذی القعده و دهه پایانی این ماه از جمله روز دحوالارض و همچنین روز زیارتی خاصه امام رضا علیه السلام و نماز یکشنبه ماه ذی القعده و لزوم تقویت ارتباط معنوی برای قرب الهی تاکید و از برنامه‌های ارزشمند در دهه کرامت تجلیل کرد.

محمودی در ادامه با مروری بر مناسبت‌های ماه خرداد ماه با تسلیت غروب امام امت رحمت الله علیه گفت: شخصیتی در ۱۴ خرداد چشم فرو بست که با انقلاب بزرگ خود کاخ ستمگران عالم را به لرزه انداخته، سیاستمداران عالم را به شگفتی وا داشت و انسانی سر به خاک گذاشت که مستضعفین عالم به او دل خوش کرده بودند.

امام خمینی احیاگر اسلام ناب محمدی بود

وی بیان کرد: امام خمینی (ره)، مجدد و احیاگر اسلام ناب محمدی در قرن حاضر بود، شخصیتی که معنویت را در همه دنیا زنده کرد و همه موحدان و دینداران فهمیدند دین می‌تواند در متن زندگی باشد، دین قدرت حکومت دارد و دین در عرصه‌های مختلف زندگی بشر حرف برای گفتن دارد.

امام جمعه کنگان افزود: به تعبیر خلف صالح امام و رهبری معظم انقلاب، امام امت مردی که بهره مند از الهامات الهی بود و با روشن بینی، حقایق و واقعیت خارج از ظرف زمان را می‌دید.

محمودی در ادامه با اشاره به انتصاب و انتخاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله‌العالی برای رهبری نظام به عنوان ولی فقیه زمان و با بازخوانی جایگاه و نقش معظم له در چند دهه گذشته تا کنون در کلام مقامات سیاسی و مذهبی دنیا گفت: به فضل الهی معظم له ۳۴ سال سکان دار نظام اسلامی و جهان اسلام را به نحوی عالی مدیریت و فرمانده جبهه مقاومت است و از نظر خارجی هم جهان را از نظام نوین تک قطبی با محوریت آمریکا خارج کرد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با گرامیداشت پانزدهم خرداد و نکوداشت یاد و خاطره شهدای ۱۵ خرداد عنوان کرد: اگر ۱۵ خرداد و جانفشانی شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد نبود، امروز خبری از جمهوری اسلامی، ۲۲ بهمن و جبهه مقاومت و مانند آن نبود.