سرپرست ورزش و جوانان بوشهر:

کمک‌های صنایع به ورزش استان بوشهر قطره چکانی است

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: کمک‌های قطره چکانی صنایع و پتروشیمی‌ها متناسب با درآمد این صنایع در استان نیست.

یاسر جمالی عصر شنبه در دیدار با امام جمعه بوشهر ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کنونی ورزش استان اظهار داشت: بوشهر همیشه دارای استعدادهای ویژه در حوزه ورزش بوده که باید از این ظرفیت به صورت مطلوب استفاده شود.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر افزود: سند چشم انداز ورزش استان در بعد همگانی، قهرمانی و جوانان در حال تدوین است و مسیر و آینده ورزش استان در آن ترسیم شده است.

وی با اشاره به اینکه به دنبال نگاه تخصصی، علمی و در پی آن تقویت اقتصاد ورزش و مربی پروری هستیم اضافه کرد: در حوزه ورزش قهرمانی در حیطه استعدادیابی با مشارکت آموزش و پرورش استان با اجرای طرح پیکر سنجی در فاز اول هر دانش آموز ورزشکاران و نخبه، شناسایی و جذب ورزش قهرمانی خواهد شد و در ادامه راه قهرمانی در مراحل بعد از حمایت‌های ویژه برخوردار می‌شود.

جمالی با اشاره به اینکه مسابقات آسیایی هانگژو و پارالمپیک و المپیک ۲۰۲۴ پاریس را پیش رو داریم گفت: تعدادی از ورزشکاران استان سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کردند و تا پیش از این مسابقات تعدادی دیگر از قهرمانان سهمیه‌های بیشتری را به دست خواهند آورد که طی برنامه ریزی های انجام شده به صورت ویژه حمایت از این قهرمانان را افزون خواهیم کرد.

جمالی یاد آور شد: کمک‌های قطره چکانی صنایع و پتروشیمی‌ها متناسب با درآمد این صنایع در استان نیست و در حال برنامه ریزی و به دنبال حامیان مالی مستمر و منابع پایدار برای تیم‌ها و هیئت‌های ورزشی استان هستیم.

وی از برپایی اردوهای تیم‌های ملی در نیمه دوم سال جاری برای تقویت ورزشکاران و مربیان استان در حوزه ورزش قهرمانی خبر داد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان بوشهر گفت: در حوزه جوانان نیز تقویت و توانمند سازی سازمان‌های مردم نهاد، آموزش، تشکیل جلسه ستاد ساماندهی و امور جوانان در طول سال و استفاده از ظرفیت کمیته سامان ازدواج از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان است و در این حوزه به زودی شاهد افزایش ۲۰۰ درصدی ثبت سمن‌های جوان خواهیم بود.

وی در پایان از حضور پرشور جامعه ورزش در مراسم مختلف فرهنگی صحبت کرد و گفت: معتقدیم هدف حوزه ورزش در جامعه فقط کسب مدال و مسابقه دادن نیست و تربیت فرهنگی و توسعه روح ورزش و ایجاد فضای سالم در جامعه بسان زنده کردن یک جامعه است که نیازمند نگاه ویژه و برنامه ریزی فرهنگی بیشتر است.