بیشترین تخلف در حوزه آرد روستایی، در بخش سیراف اتفاق می‌افتد

به گزارش شهروندخبرنگار رسانه جنوب استان: بیشترین تخلف در حوزه آرد روستایی بخش سیراف اتفاق می‌افتد، روستایان و دامداران این بخش سهمیه متناسب با تعداد خانوار دریافت نمی کنند.

بنابه گزارش ارسالی به این رسانه جنوب استان چند تن از اهالی روستاهای بخش سیراف و آبادی های بالادست این بخش اظهار دارند: تعاونی روستایی شهرستان کنگان آرد کافی به روستا نشینان فاقد نانوایی نمی دهد.

یکی از اهالی گفت: ما دام دار هستیم و در کوه های بخش سیراف زندگی می کنیم، تعداد خانوار ما زیاد است و آرد کافی دریافت نمی کنیم، قبلا سهمیه آرد به قدری بود که به مشکل بر نمی خوردیم،اما مدتی است سهمیه ها نمی دانیم بنابه کدام قانون کم تر شده و مجبور هستیم با مراجعه به استان همجوار (فارس-گله دار) آرد به صورت آزاد تهیه کنیم.

شهروندخبرنگار این رسانه گفت: طبق بررسی و رصدی که داشتیم بیشترین تخلف در حوزه آرد روستایی شهرستان کنگان اتفاق می‌افتد، امید است نظارت بر نحوه توزیع این کالای اساسی بیشتر شود و مشکل دامداران حل شود.

این شهروندخبرنگار در پایان با بیان اینکه بیشتر نانوایان شهرستان کنگان شرافتمندانه فعالیت می‌کنند، گفت:دستگاه های اجرایی باید سختگیرانه با نانوایان متخلف برخورد کنند به طوری که سهمیه آرد آن‌ها قطع نشود که باعث تعطیلی واحد تولیدی شود پیشنهاد می گردد برای نانوایانی که در سهمیه آرد تخلف داشته باشند پرونده تحصیل مال نامشروع تشکیل شود و تعهد نامه عدم تکرار تخلف گرفته شود، پروانه کسب نانوایی هایی که دارای تخلف های متعدد هستند باطل شود.

خبرنگار جنوب استان با پیشنهاد تشدید نظارت بر توزیع آرد روستایی و دامداران اظهار داشت: بازرسی و نظارت‌های میدانی در حوزه آرد و نان باید منتج به اصلاح رفتار یا شکل‌دهی شیوه‌ای در بهبود فرآیندهای کاری شود یعنی خروجی بازرسی‌ها باید سبب بهبود فرآیند شود.

به زودی اطلاعات دقیق تری از این تخلف در این رسانه درج خواهد شد.