امام جمعه جم

مردم بهارستان هم باید از نعمت شهدای گمنام بهرمند شوند

امام جمعه جم گفت: با توجه به خواسته مردم ولایت‌مدار و شورای اسلامی بهارستان همه دست اندرکاران کمک کنند این شهر هم از نعمت شهید گمنام بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام محمد محمدی در خطبه‌های نماز جمعه جم اظهار داشت: دحوالارض فرصت پیوند معرفتی و عملی با امام زمان (عج) است.

وی اضافه کرد: راز دعا برای ظهور حضرت حجت در روز دحوالارض این است که روز دحوالارض روز حیات زمین است؛ حیاتی که مظهر و اصل و حقیقتش، وجود مبارک امام زمان عجل الله فرجه الشریف است.

امام جمعه شهرستان جم با تحلیل بیانات امام امت حضرت امام خامنه ای در سالگرد ارتحال ملکوتی امام (ره) بیان کرد: با نگاهی واقع‌بینانه به اجزای امیدآفرینی در عرصه عمومی می‌توان به سه ضلع امنیت، کارآمدی و اعتماد اجتماعی اشاره کرد، سه مولفه‌ای که بسترساز ایجاد امید در جامعه‌اند.

وی تصریح کرد: برای امیدآفرینی دو ساحت عمل و احساس وجود دارد. در واقع امیدآفرینی زمانی معنا دارد که عملی رخ داده باشد و کاری صورت گرفته باشد و دوم آنکه آن تلاش و عمل به گونه‌ای مناسب بازنمایی شود که احساس امید و نشاط را در جامعه گسترش دهد.

محمدی خاطرنشان کرد: طبیعتاً اگر هر کدام از این دو ساحت، مأموریت خود را به درستی انجام ندهد امیدآفرینی به درستی شکل نخواهد گرفت چه اینکه اگر کاری شود بدون پیوست رسانه‌ای مردم آن را آن‌گونه که باید نخواهند دید همان‌طور که اگر کاری انجام نشود و رسانه‌ها و تریبون‌ها، گزارشی غیر واقعی از آن رویداد را بازنمایی کنند، خروجی جز رشد بی‌اعتمادی ندارد.

وی با اشاره به اینکه موشک فراصوت فتاح اوج بازدارندگی فرامنطقه‌ای است، به اهمیت دسترسی ایران به موشک‌های هایپرسونیک اشاره کرد و افزود: این اقدام باعث تغییر وضعیت از بازدارندگی و دفاع به تهاجم می‌شود.

محمدی با اشاره به انتخابات و نقش مردم افزود: یکی از ارکان اصلی جمهوری اسلامی و نظام مردم‌سالاری دینی مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف است. انتخابات و مراجعه به آرا عمومی مهم‌ترین نماد مشارکت سیاسی مردم در جهان به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: در نگاه امام راحل و رهبر حکیم انقلاب، نقش مردم یک نقش تزئینی نیست. یک نقش حقیقی و واقعی است. اینک و در سال ۱۴۰۲ که ۲ انتخابات مهم در پیش روی ملت بزرگ ایران قرار دارد، باب جدیدی از جهاد تبیین در عرصه انتخابات گشوده می‌شود.

محمدی با بیان اینکه مبانی اصلی مشارکت و نقش مردم را در پاسخ‌هایی باید یافت که از نگاه بلند امام جامعه اسلامی منتشر شده است اضافه کرد: نقش و جایگاه مردم در نظام مردم‌سالاری اسلامی، موضوعی مهم و بنیادی در نظام اندیشه سیاسی انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه بومی‌سازی امنیت منطقه خلیج فارس راهبرد قطعی ایران است گفت: پس از اعلام خروج امارات از ائتلاف دریایی آمریکا، رایزنی‌های کشورهای منطقه با هماهنگی چین و با هدف تضمین امنیت دریانوردی در خلیج فارس آغاز شده که ائتلاف دریایی خود کشورهای منطقه و ایران شکل بگیرد.

امام جمعه جم خاطرنشان کرد: دلایل این ائتلاف‌سوزی و ائتلاف‌سازی، هرچه باشد یک نکته قابل انکار نیست و آن این‌که حتی نزدیک‌ترین دوستان و همپیمانان آمریکا نیز، دیگر نمی‌توانند به وعده‌های توخالی آمریکا اعتماد کنند.

وی ادامه داد: کشورهایی مانند عربستان، امارات و عمان به این نتیجه راهگشا و مهم دست یافته‌اند بدون همکاری با ایران امنیت خلیج فارس محقق نمی‌شود، لذا باید با ایران در زمینه‌های مهمی همچون تضمین امنیت خلیج فارس همکاری کنند؛ موضوعی که قطعاً در آینده‌ای نه چندان دور شاهد ثمرات و نتیجه مثبت آن خواهند بود.

محمدی با اشاره به شکست امنیتی بزرگ برای اشغالگران تصریح کرد: هلاکت سه نظامی تا بن دندان مسلح رژیم جعلی، توسط سرباز ساده مصری که موفق شد با عبور از حصار مرزی این اقدام را رقم بزند، طی چند روز گذشته فضای مجازی جهان اسلام را تسخیر کرده است و یک پیام عمده و اساسی دارد و آن شکست امنیتی رژیم صهی ونیستی

وی با بیان اینکه جم مجدداً در آذرماه توفیق میزبانی از شهید گمنام دیگری خواهد بود تصریح کرد: حضور و ایجاد حرم مطهر شهید گمنام در شهرک پردیس قطعی شده است و امیدواریم هر چه زودتر یادمان و بنای حرم هم ساخته شود.

امام جمعه جم تاکید کرد: درخواست داریم با توجه به خواسته مردم ولایت‌مدار و شورای اسلامی همه دست اندرکاران کمک کنند شهر بهارستان هم از نعمت حضور این شهدای خوشنام معروف و شناخته شده در آسمان‌ها بهره‌مند شوند.

وی افزود: در بحث فعالیت‌های فرهنگی و استفاده از ظرفیت فرهنگی اجتماعی حرم‌های مطهر شهدا در جم، ریز و انارستان ساختاری در شورای فرهنگ عمومی و قرارگاه فرهنگی شهرستان و کمیته خاص و ویژه با مشارکت سپاه شهرستان و نهادهای فرهنگی شکل خواهد گرفت.

محمدی ادامه داد: از مردم عزیز درخواست داریم برای تقویت موکب‌های ویژه شهرستان در مسیر اربعین و کربلا معلی ودر مرز شلمچه مساعدت لازم را داشته باشند.

وی گفت: اوایلی که خدمت شما رسیدم در همان خطبه‌های اول عرض کردم شهرستان جم باید در کربلا موکب داشته باشد و حسینیه داشته باشد و به همت و همراهی دوستان موکب حضرت زهرا بنا کردیم و تاکنون در این چند سال موفق عمل کرده است.

محمدی اضافه کرد: اکنون غیر از موکب‌های داخلی شهرها و روستاها چهار موکب ملی داریم و این نشان از همت و ولایتمداری شما مردم است و همگان باید به فکر ساختن حسینیه شهرستان در کربلا باشیم و این کار را همه با خیرین پیگیری کنند.