کمبود امکانات بهداشتی و نبود پزشک متخصص در شأن مردم دشتی نیست

امام جمعه خورموج گفت: کمبود امکانات بهداشتی و نبود پزشک متخصص در شأن مردم شهرستان دشتی نیست.

به گزارش جنوب استان، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر با اشاره به ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی اظهار داشت: فرهنگ یک جامعه مانند هواست اگر این هوا سالم باشد آثار فراوانی دارد و اگر ناسالم باشد هم‌آثار سو دیگری دارد.

وی تاکید کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند فرهنگ آن چیزی است که حاضرم جانم را در راهش فدا کنم یا می‌فرمایند، اگر در راه فرهنگ کشته شدم، احساس می‌کنم که در راه خدا کشته شده‌ام با این تعابیر مهم رهبری تکلیف اهمیت مسائل فرهنگی معلوم و واضح است.

امام جمعه خورموج افزود: مسئولان توجه به فرهنگ و امورات فرهنگی در اولویت اقداماتشان باشد چرا که اگر فرهنگ درست شود معضلات اجتماعی درست و مشکلات سیاسی درست می‌شود و حتی کمبودهای اقتصادی هم ترمیم می‌شود.

حجت الاسلام زاهددوست افزود: انشاالله یک قرارگاه فرهنگی اجتماعی در سطح شهرستان تشکیل خواهیم داد و از طریق این قرارگاه به بسیاری از مشکلات و کمبودهای فرهنگی اجتماعی در سطح شهرستان رسیدگی خواهیم کرد.

وی با اشاره به افتخار آفرینی اخیر نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دریایی عمان افزود: درجنگ نفت کش‌ها ارتش تروریست آمریکا مغلوب سپاه مقتدر انقلاب اسلامی شد.

امام جمعه خورموج افزود: این احمق‌های درجه یک از تجربه انهدام نفتکش بریجتون و انفجار حیثیت آمریکا با اقدام دلیرانه سردار شهید نادر مهدوی و از دستگیری ذلت بار تفنگدارانشان در جزیره فارسی عبرت نگرفتند و در دریای عمان اقدام به راهزنی دریایی کردند. وبا این حماقت فرصت قدرت‌نمایی مجدد را برای سپاه پاسداران فراهم کردند و سپاه هم در یک عملیات قدرتمندانه آمریکایی‌ها را مجبور به فرار خفت بار از صحنه نمود.

وی افزود: مشاهده این صحنه‌ها با ۱۳ آبان خاطره رسوایی آمریکا برای ملت ایران را زنده و زنده‌تر کرد. باید مریدان داخلی آمریکا که همچنان بر طبل رابطه با آمریکا می‌کوبند از این حماقت اخیر آمریکا و پاسخ کوبنده سپاه اسلام عبرت بگیرند.

حجت الاسلام زاهد دوست افزود: همه بدانند دشمن، دشمن است و تا رمق دارد دست از دشمنی خود بر نمی‌دارد این ما هستیم که باید بصیر باشیم، باید هوشیار باشیم و اگر دشمن دست تجاوز را از آستین خود بیرون کرد و به سوی ملت و وطن ما دراز کرد با قدرت او را به جای خودش بنشانیم.

امام جمعه خورموج تاکید کرد: اگر تا کنون ندانسته‌اند از امروز این نهیب حیدرگونه رهبری عزیز ما آویزه گوششان قرار دهند که دوران بزن و در رو تمام شده اگر یکی بزنید ده تا می‌خورید باید همچنان که با خفت و ذلت از افغانستان خارج شدید هر چه سریع‌تر گورتان را گم کنید از کل منطقه خارج شوید و الا در زمین و هوا و دریا اگر غلطی از شما سر بزند دوباره با فرزندان قهرمان ملت ایران و سپاهیان دلاور ما طرفید و در امان نخواهید بود.

دشتی کمبودهای فراوانی دارد

حجت الاسلام زاهددوست با بیان اینکه بنای ما این شد که این تریبون، تریبون مطالبه گری حق و حقوق شما مردم باشد افزود: ضمن تشکر قلبی از خدمات مسئولین بهداشت و درمان شهرستان
احساس می‌کنم مسئولان امر در قبال نیازهای درمانی و پزشکی مردم احساس مسئولیت نکرده‌اند و مردم دچار مشکلات زیاد و بعضاً جبران ناپذیر می‌شوند.

امام جمعه خورموج افزود: کمبود امکانات بهداشتی و نبود پزشک متخصص در شأن مردم این شهرستان نیست. بنظرم باید در قدم اول علاجی برای مشکلات خود بیمارستان پیدا کنیم تا بعد بیمارستان بتواند مردم را علاج کند.

وی افزود: متأسفانه شهرستان دشتی را در این زمینه شهرستان برخوردار قلمداد کرده‌اند و این ظلم به مردم دشتی است چرا که این پسوند برخوردار بر روی خیلی از مسائل تأثیر گذار است.

حجت‌الاسلام زاهددوست تاکید کرد: اولین مطالبه ما این است که پسوند برخوردار را از شهرستان دشتی بردارید ما با همان پسوند محروم راضی تریم تا پسوندمان برخوردار باشد و از امکانات اولیه هم برخوردار نباشیم.

امام جمعه خورموج افزود: از مسئولان دانشگاه پزشکی استان می‌خواهم نسبت به سهمیه پزشک متخصص برای بیمارستان زینبیه توجه جدی داشته باشند چرا که بیمارستان زینبیه از پزشک متخصص تقریباً خالی است.

وی تاکید کرد: این بیمارستان متعلق به بیش از ۸۵ هزار نفر جمعیت شهرستان است و گاهی مردم از دورترین نقطه خودشان را به این بیمارستان می‌سازند این حق مردم عزیز دشتی است که از امکانات و زیرساخت‌های لازم و وجود پزشکان متخصص در شهرستان برخوردار باشند.

حجت‌الاسلام زاهددوست افزود: بنده تمام تلاشم را برای مطالبه گری حق مردم در عرصه بهداشت و درمان خواهم کرد و از نماینده مجلس و فرماندار محترم و سایر مسئولان خصوصاً مسئولان بهداشت و درمان می‌خواهم که بنده را در این امر کمک کنند تا بتوانیم از حق مردم بدرستی دفاع کنیم.