اشتغال جوانان استان بوشهر در پارس جنوبی باید به ۵۰ درصد برسد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: تا پایان امسال اشتغال جوانان استان بوشهر در پارس جنوبی باید به ۵۰ درصد برسد.

به گزارش جنوب استان: آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر با گرامیداشت سالروز حماسه زنان لرده استان بوشهر اظهار داشت: زنان منطقه لرده در شهرستان دشتستان نیروهای انگلیسی را در این منطقه شکست دادند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم باشکوه گرامیداشت حماسه زنان لرده بیان کرد: در قرن ۱۹ انگلیسی‌ها فکر می‌کردند ایران مانند دیگر کشورها تسلیم سلطه‌جویی می‌شود ولی در تجاوز به بوشهر در منطقه لرده با مقاومت زنان مواجه و چنان شکستی به آنان تحمیل شد که لکه ننگین در تاریخ برای انگلیسی‌ها ثبت شده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به تعیین روز ملی کیفیت ادامه داد: توجه به تولید کار و کالا بر اساس سیاست اقتصاد مقاومتی اهمیت بالایی دارد و کیفیت کار و کالا از جهات گوناگون مورد توجه ویژه قرار دارد و باید دارای استاندارد لازم باشد.

وی با تاکید بر لزوم بکارگیری جوانان استان بوشهر در صنایع مستقر در استان اضافه کرد: استخدام حداقل ۵۰ درصدی جوانان استان بوشهر در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی یکی از مصوبات که اکنون حدود ۳۰ درصد محقق شده است.

صفایی بوشهری با بیان اینکه تا پایان سال باید این میزان به ۵۰ درصد برسد تصریح کرد: صنایع متعدد از جمله در عرصه نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوشهر وجود دارد که تقاضا می‌شود نسبت به استخدام جوانان در این صنایع توجه ویژه شود.

وی در ادامه با اشاره به نقش حجاب در نشان دادن شخصیت فردی و اجتماعی انسان افزود: امام‌جمعه بوشهر با بیان اینکه هویت ملی و دینی یکی دیگر از نمادهای حجاب دانست و تصریح کرد: انسان محجبه در برابر انواع آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی، فرهنگی و شخصیتی مصون می‌شود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه شخص دارای حجاب در جامعه از یک احترام و تکریم خاصی برخوردار است تاکید کرد: رعایت حجاب نشان از صیانت اجتماعی در مسیر تحقق اندیشه‌های انسانی و الهی است.

وی با اشاره به دزدی دریایی آمریکا در دریای عمان خاطرنشان کرد: شاید در ادوار مختلف گذشته دزدان دریایی به شکل ساده حمله و سرقت می‌کردند اکنون آمریکا دزدی دریایی مدرن طراحی و اجرا کرده است.

صفایی‌بوشهری با بیان اینکه آمریکا در دزدی دریایی قصد تضعیف ایران داشت بیان کرد: در پی تروریست و سرقت دریایی آمریکا در دریای عمان با حضور به‌موقع نیروی دریایی سپاه نقشه و توطئه آنان شکست خورد و سبب تضعیف آمریکا شد.