مردم از وضعیت سواحل نگران هستند

مردم از وضعیت سواحل نگران هستند

من با وزیر کشور هم صحبت کردم و در استان هم با استاندار و فرماندار صحبت کردم که این طرح را اجرایی کنند، اما مقداری اجرا می‌شود و سپس تعطیل می‌شود.

امام جمعه بوشهر گفت: مطالبه مردم از مسئولان برای اجرای طرح ساماندهی سواحل جدی و در این زمینه مسئولان باید اقدامی جهادی کنند.

به گزارش جنوب استان؛ آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بیان کرد: طرحی داریم به نام ساماندهی سواحل که مصوب مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای اجتماعی وزارت کشور است و هم از نظر عمرانی و هم فرهنگی به ساماندهی سواحل توجه شده و  در آن مسئولیت‌های افراد و سازمان‌ها هم مشخص شده است.

او با اشاره به اینکه مسئولیت اجرای این طرح، در استان به عهده استاندار  و در شهرستان‌ها با فرماندار است، تاکید کرد: تقاضا می‌کنم از استاندار، فرمانداران و دیگر مسئولین که طرح ساماندهی سواحل را اجرا کنند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه پیش از این مسئولان برای اجرای طرح همت نکردند، ادامه داد: مردم مراجعه می‌کنند و در مورد وضعیت فرهنگی سواحل نگران هستند، مشخص است که مسئولین این طرح چه کسانی هستند. شورای فرهنگ عمومی و همه  از مسئولان این کار مطالبه دارند. در فضای ملی مسئولیت با وزارت کشور است و من با وزیر کشور هم صحبت کردم و در استان هم با استاندار و فرماندار صحبت کردم که این طرح را اجرایی کنند، اما مقداری اجرا می‌شود و سپس تعطیل می‌شود.

طرح ساماندهی سواحل را ۹ سال پیش ابلاغ کردیم اما اجرا نکردند

امام جمعه بوشهر ادامه داد: ما این مساله را سال ۱۳۹۱ در همین جلسه شورای فرهنگ عمومی به استاندار و مسئولین ابلاغ کردیم، اما اجرایی نکردند. توقع داریم این طرح طبق ضوابط قانونی نه یک کلمه از قانون کمتر و نه یک کلمه بیشتر از قانون اجرا شود.

صفایی بوشهری پیشنهاد داد که در جلسه آینده یک نسخه از طرح ساماندهی سواحل به همه اعضا داده شود که مشخص شود مسئول آن چه کسانی هستند نهاد‌ها چه کسانی هستند و وظایف آن‌ها چیست.