شلیک شکارچی آهو به دو محیط‌بان بوشهری

شلیک شکارچی آهو به دو محیط‌بان بوشهری/ یکی از محیط‎‌بانان زخمی شد

دیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: رئیس منطقه حفاظت شده‌ مُند با گلوله شکارچی غیرمجاز مجروح شد. در حضور مردم، فرد متخلف، با شلیک تفنگ ساچمه زن از فاصله یک متری، هردو محیط‌بان محمدی فر و شفیع نیا را زخمی و اقدام به گریز از صحنه درگیری می‌کند.

به گزارش جنوب استان، فرهاد قلی‌نژاد که بر بالین محیط‌بان مجروح در بیمارستان دیر حاضر شده بود، بیان کرد: شکارچی غیرمجاز آهو در منطقه حفاظت شده‌ مُند به سوی محیط‌بانان شلیک کرد که در این حادثه محیط‌بان محمد محمدی‌فر مسئول این منطقه مجروح شد.

او افزود: شکارچی متخلف شناسایی شده و پیگیری برای دستگیری او با دستور مقام‌های قضائی استان و شهرستان درحال انجام است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست بوشهر تاکید کرد: محیط‌بانان به عنوان ضابطین خاص دادگستری وظیفه حفاظت از مناطق حفاظت شده و گونه‌های جانوری و گیاهان را برعهده دارند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز گفت: مطابق معمول محیط‌بانان برای پایش آهوان در منطقه مُند در حال گشت‌زنی بودند که در ساعات اولیه بامداد امروز(پنجشنبه ۲۰ آبان)، محیط‌بان محمدی‌فر و محیط‌بان شفیع‌نیا متوجه نور چراغ یک موتور می‌شوند و به سمت آن حرکت می‌کنند تا اینکه درمی‌یابند فرد موردنظر، از متخلفان شکار و صید است که همواره به انجام فعالیت‌های غیرقانونی در منطقه می‌پردازد، بنابراین با اعلام اخطار به او و پس از سر باز زدن متخلف برای خروج از منطقه، با تدبیر محیط‌بانان شرایطی فراهم می‌شود تا متخلف از منطقه خارج شود و تعقیب و گریزی تا میدان خالوحسین در شهر بردخون شکل می‌گیرد.

سیداحسان موسوی افزود: سپس در حضور مردم، فرد متخلف، با شلیک تفنگ ساچمه زن از فاصله یک متری، هردو محیط‌بان محمدی فر و شفیع نیا را زخمی  و اقدام به گریز از صحنه درگیری می‌کند.

او ادامه داد: پس از مجروح شدن هر دو محیط‌بان با ساچمه‌های شلیک شده، با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته می‌شود و پس از صورتجلسه، محیط‌بان محمد محمدی فر به بیمارستان منتقل می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: حال عمومی هر دو محیط‌بان خوب و پایدار است.

موسوی گفت: در همان نخستین ساعات این اتفاق تلخ، کار‌های اداری و قضائی از سوی دادستان شهرستان دیر و قاضی کشیک صورت پذیرفت، هماهنگی‌ها و دستور اکید به عوامل انتظامی و امنیتی برای دستگیری متخلف صادر شد.