نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر

آموزش و پرورش، پایه اقتدار نظام است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: اقتداریک کشور منابع انسانی نشات می‌گیرد و چون آموزش و پرورش مسئو.ل تولید منابع انسانی است، پس می‌توان دستگاه تعلیم و تربیت را پایه اقتدار نظام دانست. آیه الله غلامعلی صفایی بوشهری در دیدار با اعضا دبیرخانه اولین همایش دانش‌آموزان تراز انقلاب اسلامی با بیان […]

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: اقتداریک کشور منابع انسانی نشات می‌گیرد و چون آموزش و پرورش مسئو.ل تولید منابع انسانی است، پس می‌توان دستگاه تعلیم و تربیت را پایه اقتدار نظام دانست.

آیه الله غلامعلی صفایی بوشهری در دیدار با اعضا دبیرخانه اولین همایش دانش‌آموزان تراز انقلاب اسلامی با بیان اینکه شاید وجود دریای گرم و منابع کانی استراتژیک همچون نفت، گاز و طلا، نقشی در قدرت یک کشور داشته باشند، اظهار کرد: مولفه اصلی اقتدار یک نظام منابع انسانی کارآمد است. حتی برای بهره‌برداری از همبن منایع سرزمینی نیز به انسان‌های عالم، فاضل و مدیر نیاز است.

وی ادامه داد: نیروی انسانی کارآمد و توانمند از آموزش و پرورش منبعث می‌شود. به این دلیل، مهم‌ترین عرصه تولید اقتدار یک نظام، آموزش و پرورش است.

آیه‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه آموزش وپرورش باید در عرصه های مختلف دارای شاخص‌های مبدئی و مقصدی برای تولید منایع انسانی کارآمد باشد، افزود: یعنی باید مشخص باشد که دستگاه تعلیم و تربیت از ابتدا تا انتها چه کاری برای تولید منابع انسانی کارآمد انجام دهد تا  دانش آموز تراز انقلاب اسلامی را تولید کند.

امام جمعه بوشهر اسلامیت را اولین دانش آموز تراز انقلاب دانست و عنوان کرد: اسلامیت یعنی دانش‌آموز در یک فضای کاملا حساب شده تربیتی، روش مند و نطام مند رشد کند تا به ایمان، اخلاق و تقوا آراسته شود.

وی تاکید کرد: دانش اگر در سرزمینی قرار گیرد که آلوده  باشد، آن دانش هم آلوده می شود . الان یکی از معضلات جوامع غرب این است که دانش آنها در اختیار افرادی  قرار می گیرد که نگاه آلوده دارند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: تربیت دانش‌آموزان باید متناسب با سن، تغییرات هورمونی، شرایط اجتماعی و روحیه آنها باشد.

آیه الله صفایی بوشهری با بیان اینکه دشمن قصد دارد با تهاجم نرم، اخلاق و ایمان را نشانه بگیرد، اضافه کرد: اسلام را باید جوری معرفی کنیم که در سلول های وجودی دانش‌آموزان نفوذ کند.

امام جمعه بوشهر، تحول گرایی را دومین شاخص دانش آموز تراز انقلاب معرفی کرد و افزود: دانش آموز باید با کسب دانش، مقدمه تحول در علم را فراهم سازد، مثلاً علوم پایه را متحول سازد.

وی ادامه داد: باید دانش‌آموزان به درجه ای از دانش برسند که نه تنها بر علوم مسلط شده، بلکه بتوانند در آن علوم تحول ایجاد کنند و این، شدنی است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به ضرورت تحول در نظام روشی و محتوایی در کشورمان، یادآور شد: دانش‌آموز کلاس ششم باید به اندازه شش کلاس، علم دانشی و  پژوهشی را فراگرفته باشد. در برخی از کشورها، دانش‌آموز که به کلاس دوزادهم می‌رسد، ضمن تسلط بر علم، توانایی ایجاد گزاره‌ها و فناوری‌ها و ابتکارات جدید در آن علم است.

آیه الله صفایی بوشهری عنوان کرد: وجود مهمترین مرکز آموزش نجوم آماتور در استان و همچنین قرارگرفتن در رتبه اول کشوری در عرصه نانو، مایه خوشحالی و مسرت است.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: بصیرت سومین شاخص مهم دانش‌آموز تراز انقلاب است. ما اگر منابع انسانی مومن و دانشمند را تربیت کنیم اما بصیرت نداشته باشد، دشمن به راحتی در فکر آنها انحراف ایجاد می کند.

وی گفت: نیروی انسانی مومن، دانشمند و بصیر باید با ولایتمداری بتواند، هویت دینی خود را حفظ کند.

نماینده ولی فقیه در استان مجاهدت را دیگر ویژگی دانش‌آموز تراز دانست و عنوان کرد: حرکت جهادی، یعنی حرکت پرشتاب و با انگیزه و شکستن سدها و رسیدن به اهداف والا است.

آیه الله صفایی بوشهری  تاکید کرد: باید روحیه جهادی، در روح دانش اموزان تراز انقلاب دمیده شود تا با بر مشکلالت و نقایص فائق شوند.

امام جمعه بوشهر استقامت پنجمین شاخص دانش اموز تراز انقلاب بر شمرد و ادامه داد: ما اگر منابع انسانی مسلمان، عالم، بصیرت و جهاد تربیت کنیم اما استقامت نداشته باشد، در جلوی دشمن زانو می‌زند و تسلیم می‌شود.

وی با بیان اینکه اسلامیت، علمویت، بصیرت، مجاهدت و استفامت، سیستم درونی تولید دانش‌آموز تراز است، گفت: حمایت درسی، مادی، پزشکی و حتی انجام خدمت سربازی در محلی که مانع رشد آنها نباشد، سیستم بیرونی دانش‌آموز تراز انقلاب است.

همچنین معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان در این دیدار ضمن تشکر از حمایت‌ها و هدایت های آیت الله صفایی بوشهری، گزارشی از اجرای طرح دانش آموز تراز انقلاب اسلامی که بصورت آزمایشی و برای اولین بار در مدارس متوسطه دوم سراسر استان برگزار شده است، ارائه داد و اظهار کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ تعداد۳۱۱ دبیرستان در این طرح شرکت کرده اند که یکهزار و ۱۱۱ دانش آموز پسر و یکهزار و ۹۲۲ دانش آموز دختر در این طرح ابتکاری استانی شرکت کردند.

علی موحدی افرود: در پایان دوره ۱۰۵ پرونده به دبیرخانه استانی طرح تراز ارسال شد که نهایتا ۲۵ دانش آموز در تراز استان انتخاب شدند.