سونوگرافی بیمارستان دیر

دلیل تعطیلی چند ماهه سونوگرافی بیمارستان دیر چه بود؟

مسئولان و مردم دیر استان بوشهر می‌گویند: با وجود یک دستگاه پیشرفته و مدرن سونوگرافی در بیمارستان امام هادی (ع) این شهرستان، اما به دلیل نبود پزشک متخصص، بخش سونوگرافی این مرکز از شهریورماه امسال تاکنون تعطیل شده و هیچ گونه خدمات دهی به مردم ندارد.

به گزارش جنوب استان رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر ضمن تایید تعطیل بودن سونوگرافی بیمارستان امام هادی (ع ) این شهرستان اظهارداشت: با توجه به وضعیت مالی بیمارستان باید پزشک طرحی برای این کار اختصاص داده شود.

احمد آخوندی افزود: سونوگرافی تا شهریورماه بصورت ثابت فعالیت داشته است اما در زمان حاضر تعطیل است و پیگیر هستیم تا بزودی پزشک متخصص برای سونوگرافی از طرف دانشگاه علوم پزشکی جذب شود.

وی گفت: همچنین برای انجام کار سونوگرافی با متخصص دیگری هم وارد مذاکره شده ایم که امیدواریم نتیجه بخش باشد.

یکی از شهروندان دیر گفت: مردم دیر مجبور هستند برای انجام یک سونوگرافی و یا سی تی اسکن کیلومترها مسافت طی کنند تا خود را به شهرستان های همجوار رسانده و معاینه شوند.

طالب عاشوری افزود: دور از انصاف است که دستگاه‌های مهم آزمایشگاهی و ارتوپدی، رادیولوژی، آنژیوگرافی و جراحی قلب و دیالیز در بیمارستان دیر وجود ندارد اما مسئولان قول داده اند بزودی این تجهیزات در بیمارستان دیر راه اندازی شود.

وی گفت: مشکلات بیمارستان دیر پیش پا افتاده است و مسئولان استان باید نسبت به حل  آنها تلاش کنند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان دیر گفت: بیمارستان دیر بعد از افتتاح همچنان از کمبود امکانات رنج می‌برد که یکی از این کمبودها نبود پزشک متخصص سونوگرافی و سی تی اسکن است.

مهران پوسه افزود: از مسئولان بویژه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم که این موضوع را پیگیری کند و از وزارت بهداشت و درمان و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر  هم درخواست می شود به این کمبودها که مردم از آن رنج می برند پایان بخشیده و به آن رسیدگی کنند.

وی با اشاره به ظرفیت خوب افراد خیر سلامت در شهرستان دیر گفت: به دلیل نبود پزشک متخصص سونوگرافی، مردم در شهرهای همجوار سرگردان و ساعت ها باید در نوبت معاینه سونوگرافی باشند.

بیمارستان ۵۶ تخت خوابی امام هادی (ع) شهرستان دیر  ۲۶ اردیبهشت سال ۱۳۹۶ به دست وزیر بهداشت و درمان وقت به بهره برداری رسید.
هم اکنون به علت نبود پزشک متخصص و راه‌اندازی نشدن بخش سونوگرافی بیمارستان دیر بیماران و زنان باردار برای انجام کارهای خود در این زمینه به شهرهای همجوار سفر می‌کنند.

شهرستان دیر با بیش از ۶۰ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.