معارفه + یادآوری مشکلات شهرستان جم

مراسم تکریم و معرفی فرماندار شهرستان جم

استاندار بوشهر گفت: یکی از عوارض حضور صنایع در استان استفاده آن‌ها از منابع زیرزمینی است که برنامه‌ریزی درست و عدالت محورانه در این زمینه صورت نگرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد محمدی زاده استاندار بوشهر در مراسم تکریم و معرفی فرماندار شهرستان جم بیان کرد: وحدت بین مردم و مسئولان اصل رمز موفقیت و ماندگاری نظام اسلامی ایران است و امروز در این شرایط جنگ اقتصادی مانند گذشته و حتی بیشتر از قبل نیازمند وحدت هستیم.

او ادامه داد: بعد از برجام و اقدام نابخردانه ترامپ در آمریکا، درگیر جنگ همه جانبه اقتصادی شده‌ایم گرچه تحریم‌ها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد، اما در ۲.۵ سال گذشته به‌شدت گسترش یافت.

استاندار بوشهر همچنین با اشاره به استقرار پالایشگاه گاز در شهرستان جم، افزود: زندگی در کنار صنایع مزایا و معایبی دارد. یکی از عوارض آن مصرف منابع زیرزمینی شامل گاز، نفت و منابع آب است و در این راستا برنامه‌ریزی درست و عدالت محورانه در نقاط صنعتی انجام نشده است. پالایشگاه گاز در جم نیز عوارضی داشته است که باید تلاش شود این عوارض کاهش یابد.

محمدی‌زاده بهره‌مند شدن مردم مناطق صنعتی از صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را ضروری خواند و گفت: باید سهم مردم در این صنایع مورد توجه قرار گیرد.

او با اشاره به ساخت سد باغان که در تقویت سفره آب زیرزمینی و حل مشکلات آب آشامیدنی و کشاورزی جم نقش موثری دارد، بر ساخت سد سرچشمه تاکید کرد و افزود: هر چند در شرایط سخت مالی قرار داریم تلاش می‌شود ساخت سد سرچشمه مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به جذب سرمایه‌های بخش خصوصی برای حل بخشی از کسری منابع دولتی، بیان کرد: زمان اجرای طرح آبرسانی سیراف به جم طولانی شده است و باید راهکاری ارائه شود تا هر چه زودتر این طرح به بهره‌برداری برسد.

محمدی‌زاده از تصویب منابع اعتباری در سفر رئیس جمهور برای تسریع در اجرای طرح آبرسانی سیراف به جم خبر داد و افزود: علاوه بر این مصوبه باید منابع دیگری تامین شود تا مشکل آب شهرستان جم برطرف شود.

او در حاشیه این مراسم نیز، انقلابی‌، داشتن روحیه جهادی‌، مردمی بودن، داشتن تحصیلات مناسب و همچنین برخورداری از تجربه اجرایی را از شاخص‌های انتخاب فرمانداران برشمرد و عنوان کرد: تلاش می‌شود تا ۲ هفته آینده، فرمانداران استان معرفی شوند.

استاندار بوشهر تاکید کرد: پس از معرفی فرمانداران روند انجام کارها در شهرستان‌ها با سرعت انجام می‌‎گیرد و تلاش می‌شود مسائل هر شهرستان از نزدیک بررسی شود.

در این مراسم از خدمات ۴۶ ماهه محمد حسینی قدردانی و محمد احمدپور به‌عنوان فرماندار جدید شهرستان جم معرفی شد.

استاندار بوشهر گفت: ️اجرای طرح آبرسانی سیراف به جم و سد سرچشمه تسریع می شود.

ا️حمد محمدی‌زاده با اشاره به ساخت سد باغان اضافه کرد:  بهره‌برداری از این سد نقش مهمی در تقویت سفره آب زیرزمینی و حل مشکلات آب شرب و کشاورزی دارد.

وی باتأکید بر ساخت سد سرچشمه افزود: هر چند در جنگ اقتصادی و شرایط سخت مالی قرار داریم تلاش می‌شود ساخت سد سرچشمه مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار بوشهر از تصویب منابع اعتباری در سفر رئیس جمهور برای تسریع در اجرا طرح آبرسانی سیراف به جم خبر داد و بیان کرد: علاوه بر این مصوبه باید منابع دیگری تأمین شود تا مشکل آب شرب شهرستان جم برطرف شود.