معرفی و رونمایی از کتاب های اهل قلم استان بوشهر

۲۲ کتاب در گناوه رونمایی شد

مسئول پویش " هفتمین ضیافت بفرمایید کتاب " گناوه گفت: در اجرای این برنامه ۲۲ کتاب از نویسندگان این شهرستان که در طول یک سال اخیر منتشر شده‌اند، معرفی و رونمایی شد.

به گزارش جنوب استان:
غلامحسین دریانورد : یکی از آیتم‌های برنامه  هفتمین ضیافت بفرمایید کتاب که به مدت سه شب در کلبه فرهنگ و هنر شهر گناوه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی  برگزار شد،  معرفی و رونمایی از کتاب‌های اهل قلم این شهرستان و استان بوشهر بوده است.

وی اظهارداشت: این رویداد در سال جاری پس از یک سال وقفه به‌دلیل شیوع کرونا در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی  باهدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی‌ اجرا شد.
این نویسنده و ناشر فعال به اهمیت  پویش این برنامه در توسعه فرهنگی بندرگناوه اشاره کرد و افزود:  امیدوارم کاری که به همراه دوستانم در حال انجام آن هستیم، منجر به اتفاقاتی اگرچه اندک بشود.

وی ادامه داد: از آغاز راه‌اندازی این پویش که اینک به هفتمین دوره خود رسیده است، سعی‌ بر این بوده که هر سال حداقل دو ضیافت برگزار شود، اما در سال گذشته به‌علت شیوع کرونا و شرایطی که بر جامعه حاکم کرد، برنامه‌ای برگزار نشد.
دریانورد، به اسامی کتاب‌های رونمایی‌شده در طرح ضیافت بفرمایید کتاب اشاره کرد و گفت: “ترنم و شیدایی” از غلامرضا رئوفی، “هناسه”  از محمدجعفر نجدی، “باغ گیلاسی”، گلوله‌های برفی”، “گل‌های کاغذی پشت دیوار” و ” این همه قار از کجا می‌آیند” از اسماعیل علی‌پور، “من پرم از واژه‌های لالی که…” از ماه‌روشن شرونی، “سکوت را به ماه می‌برم”  از مرضیه حسن‌پور، “نخل‌ها سرو جنوب‌اند” از علی عشایری، “دختری که آفتاب را با خودش می‌برد” از راضیه خضری، “آبیجا”  از سامان سپنتا، “درخت گیسو” نوشته خدیجه نظری، “ریشه‌یابی نام‌های شهرها و روستاهای استان بوشهر” از ماندنی عرب‌زاده در این برنامه رونمایی شد.

وی بیان کرد: ” رهبری اخلاق” از مجتبی ابراهیمی، “دیار دریادلان” از مرضیه دشتی، “بیطال” از مرضیه منصوری‌زاده، ” سربازان صفر درجه در چهارراه ناخدا”  نوشته عبدالکریم نیسنی، “حامیان و حافظان میراث مکتوب” از حمید قیصری، “نگره‌ای بر ریگستان”  و “چکیده‌های خامه” از حسین جواهری، “همسایه‌ دریا”  از محمد مذکوری، ” نامه گناوه”  (کتاب هفتم) از غلامحسین دریانورد، “درآمدی بر تئاتر مقاومت” و  “گفتمان هفتم”  از جهانشیر یاراحمدی و “دلان نمک”  از حسین زارعی دیگر آثار رونمایی شده است. مسئول انتشارات دریانورد بیان کرد:  سخنرانی در اهمیت و موضوع کتاب و کتابخوانی، نشست و گپ‌وگفت‌ با موضوع تاریخ و فرهنگ مردم جنوب و استان و شهرستان، شعرخوانی، نمایشنامه‌خوانی و  اهدای کتاب از دیگر برنامه‌های مهم  هفتمین ضیافت بفرمایید کتاب را تشکیل داد.

این نویسنده با اشاره به شعار هفته کتاب  “جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم” گفت:  کرونا در این دو سال جای خیلی از تفریحات و دورهمی‌ها و جشن‌ها را در میان ما خالی کرد اما با  اهدا و مطالعه کتاب خوب می‌توانیم جای خالی گردش، سفر، جشن و دورهمی را پر کرد.

وی بیان کرد:  در این دوره حدود ۵۰۰ جلد کتاب به علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی اهدا شد که بیشتر آنها  به مخاطبان و حاضران در ضیافت کتاب و  تعدادی به کتابخانه‌ها و برخی از صنف‌های دیگر بوده است.

دریانورد یادآورشد:  بیشتر کتاب‌ها با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و شهرستان و  همچنین انتشارات دریانورد و نویسندگان و اهل قلم گناوه تهیه شده‌ است.