همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران

وکلا و قضات باید برای تقویت اساس حاکمیت و مردم تلاش کنند

استاندار بوشهر گفت: قضاوت و وکالت شغل نیست بلکه رسالت است و کسانی که در این رسالت قرار دارند باید برای تقویت اساس رابطه حاکمیت و مردم تلاش کنند.

به گزارش جنوب استان: احمد محمدی‌زاده روز چهارشنبه در همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در بوشهر افزود: عدل اساس ملک و مملکت است به همین دلیل است که در مذهب تشیع نیز عدل را از اصول دین شناخته و باید به آن اعتقاد راسخ داشته باشیم.

وی اظهارداشت: با وجود حجم عظیم سرمایه‏‌گذاری و عمران و آبادی که در مناطق جنوب این استان انجام شده است اما در مراجعه به مردم این منطقه عدالت گمشده‌‏ای مهم  است که باعث احساس رنجش خاطر مردم این مناطق شده است.

محمدی ‏زاده اظهارکرد: باید عدالت در این منطقه به گونه‌ای برقرار شود که همه مردم با شرایطی مساوی از مزایای صنایع پیرامونی برخوردار شوند.

وی گفت: اکنون با همه سرمایه‌گذاری ها داخل فنس‌ها شرایط آباد است ولی بیرون از این فنس‌ها خبری از آبادی و عمران ایده آل میزبانان صنایع دیده نمی‌شود.

محمدی ‎زاده در بخش دیگری از سخنان خود یادآورشد: امیدواریم در کشور با همت و تلاش وکلا روزی برسد که وضع کانون وکلا از این که هست بهتر باشد.

وی افزود: در این زمینه مدیریت ارشد استان بوشهر از هر تلاشی برای کمک به بهبود وضعیت کانون وکلا استفاده خواهد کرد.

استانداربوشهر: وکلا و قضات باید برای تقویت اساس حاکمیت ومردم تلاش کنند

رئیس کانون وکلای دادگستری استان بوشهر گفت: جامعه وکالت در ایران به دلیل برخی روش‌ها و رفتارها با این کانون و اعضای آن غمگین است و ماهیت نهاد وکالت در کشور در حال از دست رفتن و تبدیل به داد و ستد و تجارت است.

عبدالصمد دولاح افزود: هم اکنون نیمی از وکلای ایران از خانواده‌‎های شهدا و ایثارگران هستند و  برخی برخوردها با این نهاد قانونی و رسمی از هر  بعد که مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد، شایسته نیست.

وی ادامه داد: این درحالی است که هیج دفاعی نیز از سوی مجریان و ناظران قانون در ارتباط با دشمنی‌هایی که با کانون وکلا وجود دارد، صورت نمی گیرد و اگر این روند ادامه یابد جایگاه کانون در جدول جهانی از لحاظ استقلال که اکنون در میانه جدول رتبه بندی قرار دارد به قعر آن سقوط خواهدکرد و این اعتبار بین المللی را از دست خواهیم داد.

دولاح اضافه کرد: جامعه وکلا به دنبال مسیری است که به حقوق مردم توجه و اصرار بورزد و در این ارتباط وقت آن است که  راهی نو بگشاییم تا رسالت الهی و انسانی خود که به عنوان میثاقی مشترک آن را پذیرفته ایم به پایان برسانیم.

وی بیان کرد: به طور عملی کانون وکلا اکنون هیچ رسانه ای در اختیار ندارد و باید روابط عمومی خود را متحول کنیم و کانون‌‎های وکلا در ایران باید برای خود کارشناس بگذارند و هر نوع نگاهی که برای بهتر اجرا کردن این رسالت نیاز است را با تغییر ساختار و اصلاحات مبتنی بر خرد جمعی بکار گیرند.

دولاح  ادامه داد: بدنه جامعه وکالت با وحدت و همبستگی در کنار هم می‌تواند گام‌‎های اساسی بردارند تا از این طریق به مردم و کشور خدمات بیشتری ارائه شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان بوشهر گفت: همزادی دادگستری و قضاوت به گونه‏‌ای است که چنانچه یکی از این دو مورد نباشد استقرار دیگر باقی نخواهد ماند و باید این مبنای اصولی مورد توجه جامعه و کشور قرار گیرد.

وی گفت: پیام جامعه وکالت قانون، عدالت و زنده ماندن عدل است و در تقابل با جامعه نبوده بلکه در تعامل با آن است.

دولاح با اشاره به اینکه اکنون شماری از وکلا در زندان هستند ادامه داد:  انتظار می‌‏رود از باب رافت اسلامی تا جایی که قانون اجازه می‌دهد به نحو بهتری به این موضوع رسیدگی شود.

دبیر چهلمین همایش  اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری ایران گفت: این همایش در روزهای ۲۶ و ۲۷ آبان ماه جاری در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‎‌شود که افتخاری ارزشمند برای استان بوشهر و بویژه جامعه حقوقی این استان است.

وی ادامه داد: همواره گفته شده و به این گفته ایمان داریم که فرشته عدالت با ۲ بال وکیل مستقل و قاضی مستقل اوج خواهد گرفت.

بهرام فرهمند صابر اظهار کرد: وکیل از اسم‌‎های‌ الهی است که وظیفه الهی تحقق عدالت را با گنج قارون معاوضه نخواهد کرد و وظیفه سنگین و شرافت خود را بر هر شغل و تجارتی ترجیح خواهد داد.

وی گفت: نهاد مدنی و مستقل کانون وکلای دادگستری ایران در مسیر توفان حوادث با حمایت پیشکسوتان و معماران عرصه وکالت از هرگونه گزند مصون مانده و و همچون گذشته باید استوار بماند.

فرهمند صابر ادامه داد: کانون وکلا به وظیفه تاریخی خود عمل کرده و تاریخ را گواه می‌گیریم که تاکنون تمام توان و قدرت خود را برای دفاع از حقوق ملت به کار بسته است.