امام جمعه بوشهر: دانشجویان باید از تهاجم فرهنگی دشمن در امان باشند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: دشمن در حوزه فرهنگی برای این انقلاب و بویژه دانشجویان و نیروهای جوان برنامه ریزی کرده که باید برای مصون ماندن آنان از این تهاجم اقدام عملی انجام داد.

به گزارش جنوب استان: آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز چهارشنبه در نشست با مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور کشور افزود: دشمن امروز تربیت و فرهنگ جامعه دانشگاهی را هدف قرار داده است و باید با اقتدار و تیزبینی جلوی این تهاجم فرهنگی را گرفت.

وی با تاکید براینکه علم باید با معنویت و اخلاق همراه باشد اضافه کرد: باید تحلیل‌های دشمن‌شناسی و نحوه مقابله با تهاجم فرهنگی بخوبی تدوین و راهکارهای لازم برای عملیاتی شدن این طرح‌ها ارائه شود.

صفایی بوشهری اظهار کرد: علم، ایمان، تخصص و تعهد امری مهم در جامعه اسلامی به شمار می‌آید و در همین راستا باید براساس اندیشه‌های تربیتی رهبری معظم انقلاب تحولی اساسی در حوزه های تربیتی صورت گیرد.

امام جمعه بوشهر یادآور شد: در زمان حاضر در هر استان ۱۲۵ نهاد فرهنگی فعالیت دارند که ۷۵ تا ۸۰ درصد بودجه ای که در اختیار این نهادها قرار می‌گیرد صرف امور جاری هزینه و تنها ۲۰ درصد در زمینه فرهنگی هزینه می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود و دسیسه های دشمن در فضای حقیقی و مجازی برای ضربه زدن به نسل جوان جامعه باید برنامه مناسب و شایسته ای در حوزه تعلیم، تربیت و بصیرت دانشجویان تدوین و عملیاتی شود.

صفایی بوشهری کفت: فرهنگ دینی و اخلاق اسلامی مردم این استان از دیرباز در حوزه توجه به دین و مذهب دارای تاریخ درخشان و باسابقه است و این مهم در فرهنگ مردم استان بوشهر نهادینه است.

امام جمعه بوشهر یادآور شد: این استان جزو پنج استان برتر جوان و سه استان امن کشور معرفی شده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور گفت: امروز ۴۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌ پیام نور کشور مشغول به تحصیل هستند و ارزان ترین دانشگاه پولی کشور به شمار می‌رود.

حجت الاسلام سید محمود نبوی افزود: قبل از کرونا و مجازی شدن آموزش دانشگاه‌ها ساختار دانشگاه پیام نور به صورت مجازی بوده و در این شرایط ضربه‌ای به این دانشگاه وارد نشد چون اساسی آن کتاب محور بوده است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر ۳۰ درصد قبولی‌های ارشد در دانشگاه‌های معتبر کشور از دانشگاه پیام نور بوده است.

نبوی ادامه داد: تقویت اعتماد به نفس و خودباوری در بین جوانان، رشد باورهای دینی و مدیریت دفاع مقدس با تکیه بر باورهای دینی از دیگر دستاوردهای ارزشمند دوران دفاع مقدس است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور افزود: اگر امروز در دانشگاه‌ها کارهای فرهنگی و علمی مبتنی بر فرهنگ ایثار و شهادت انجام شود به طور یقین به پیروزی مضاعفی در این نهاد رسیده ایم.